Hoppa till inlägg skrollar inte till inlägg

Permalänk
Medlem

Hoppa till inlägg skrollar inte till inlägg

När jag använder gå till senaste olästa inlägg så har jag märkt att det ofta inte skrollar ner till inlägget, utan en bra bit ovanför.

Nu lyckades jag lyckligtvis nog lista ut att det måste ha med bilder att göra.

T ex med den här länken:
#15792622

Trycker jag F5 så kommer jag hela tiden till rätt inlägg. Trycker jag Ctrl-F5 så hamnar jag ovanför, förskjutet med ett avstånd misstänkt likt storleken på bilden som har länkats ovan på den sidan.

Använder Firefox 42 och har märkt av detta problem sedan sidan gjordes om för ett tag sedan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag inte undersökte innan, men det verkar ha löst sig genom att vitlista sifomedia.se i NoScript. Lämnar det här ifall någon stöter på samma problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av L'ombra:

När jag använder gå till senaste olästa inlägg så har jag märkt att det ofta inte skrollar ner till inlägget, utan en bra bit ovanför. Nu lyckades jag lyckligtvis nog lista ut att det måste ha med bilder att göra.

Det här kan inträffa om det är många bilder eller bilder som tar tid att ladda i en tråd. Vi vet dessvärre inte hur stora dessa är på förhand och idag scrollar den helt enkelt ner så fort sidan är redo, är det något större som tillkommer i efterhand så knuffas övrigt material nedåt. Kan eventuellt gå att förbättra framöver, men kan inte lova något om när.

Visa signatur

Abstractions all the way down.