Medium eller ultra settings?

Permalänk

Medium eller ultra settings?

Funderar på att köpa en ny (eller begagnad kanske) stationär burk då jag är riktigt sugen på att lira f4! Vad jag läst så verkar inte det inte vara så stor skillnad på att köra medium jmf med ultra. Ni som kör ultra, har ni provat medium och isåfall hur upplever ni det? Är det märkbart?

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt att ge korrekt svar då alla har olika utgångsläge och upplever olika.
Vad har du för grejer idag?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Med min dator i sig. spelar jag på konstant 60fps med Medium. Jag har ju inte sett Ultra men Medium är definitivt inte fult alls i mina ögon. Jag har sällan kräm i mina dumburkar att spela spelen på max så jag är väl van. Men snyggt kan jag absolut säga att jag tycker det är.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Det är ju omöjligt att ge korrekt svar då alla har olika utgångsläge och upplever olika.
Vad har du för grejer idag?

Har ingen rigg idag utan behöver köpa en ny/beg, därav frågan.. F3 och New Vegas var ju inga under av ögongodis direkt men de gick att spela på ändå. Lite som jag resonerar är att är det stor skillnad kanske det likaväl är en idé att satsa lite extra men om skillnaden mellan medium och ultra är "ungefär som skillnaden är mellan sp4 och xbone" dvs knappt märkbar känns det ju onödigt att lägga 5k extra.

Har sett någon sajt som haft korta klipp med olika inställningar och där har jag extremt svårt att se skillnaderna men vad jag tänker är att det kanske är mer uppenbart när man väl sitter med spelet en lite längre stund, alltså att det inte riktigt går att fånga med de krota klippen.