Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Man kan ju knappast förvänta sig att spelet ska vara buggfritt, speciellt med tanke på att det är Bethesda som gjort spelet
Riktigt taggad på att börja spela inatt, dvs om jag himmer få ner spelet i tid. Sjukt frustrerande att Sony alltid ska vara så sega när det gäller att lägga upp preload.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=OPZXkdD1RwQ

Digital Foundrys performance test

Verkar vara några jobbiga dippar men PS4-versionen verkar inte alls ha samma problem som Xbox One-versionen har där det verkligen dippar till 0 fps i nån sekund då och då.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@mAster9 @sQuille

Det gav svaret på min fråga. Fallout 4 må vara ganska fult men de backar upp det med matchande hårdvara.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Aha, det är inga PC versioner som recenseras. Ok.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Från vad jag hört är spelet mer optimerat för Xbox One än för Playstation 4, för ovanlighetens skull.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Från vad jag hört är spelet mer optimerat för Xbox One än för Playstation 4, för ovanlighetens skull.

eeeh = https://www.youtube.com/watch?v=OPZXkdD1RwQ

Du kanske HÖR dåligt...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Haha, tydligen inte... suck. Jag läste deras artikel också, de rekommenderar versionen till Playstation 4 framför Xbox One.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad. Laddar hem spelat nu.
Får uppgradera till steam versionen imorgon och hoppas att save filer är kompatibla.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Man kan ju knappast förvänta sig att spelet ska vara buggfritt, speciellt med tanke på att det är Bethesda som gjort spelet
Riktigt taggad på att börja spela inatt, dvs om jag himmer få ner spelet i tid. Sjukt frustrerande att Sony alltid ska vara så sega när det gäller att lägga upp preload.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på hur hårt Batman: Arkham Knight bestraffades för dess fel så blir det intressant att se om samma sak sker här eller om man bekvämt blundar för de tekniska brister som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Med tanke på hur hårt Batman: Arkham Knight bestraffades för dess fel så blir det intressant att se om samma sak sker här eller om man bekvämt blundar för de tekniska brister som finns.

Av det jag sett gällande prestanda så är det inget som tyder på att det skulle vara lika illa som med Arkham Knight eller Unity(?), jag är inte orolig iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Så jag tänkte göra med men blev ändå förlikning i fredags. Då jag gillar hela serien så blir det svårt att låta bli och morgondagen och resten av veckan skulle bli rätt jobbig.
Mitt förtroende för Bethesda är lågt efter tidigare lanseringar men även om spelet inte är riktigt där vid lanseringen så vill jag ändå få spela spelet.

Något otålig man är idag alltså.... Gah!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var också nära att göra samma igår men lyckades hålla mig Får se vad reddit säger under kvällen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Folk som tror att spelet ska vara något nytt för även nya spelare att kötta igång på har helt fel. Detta är ett spel man går djupt in i och utforskar allt. Det släpps kanske i natt, men vi har minst 1 år med saker som kommer att spottas ut och sen kommer mods till det. FO3 har levt i över 6 år och det moddas saker till det hela tiden. Varje dag kommer något nytt. Så om storyn inte håller för nån, vad spelar det för roll?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Av det jag sett gällande prestanda så är det inget som tyder på att det skulle vara lika illa som med Arkham Knight eller Unity(?), jag är inte orolig iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Batman: Arkham Knight fungerade helt okej på en del datorer när det släpptes, min blandannat och då kör jag dessutom Radeon. Nu är just Arkham Knight speciell då den fick ovanligt mycket hat riktad mot sig men efter den skitstormen och Steams återlämningsgrej inom två timmar så blir det just intressant att se om man accepterar att Bethesda inte levererar ofärdiga spel när det blev ett sånt liv med Batman.

Vart jag vill komma är dubbelmoralen som finns att det är okej att vissa företag lanserar ofärdiga produkter medans andra får rejält med skit för det. Det är självklart inte okej att produkten faktiskt är ofärdig, isåfall ska vi möjligen få betala ett mycket lägre pris än de 60 euro som Steam tar för dessa spel i mitt tycke.

Skrivet av Mocka:

Jag var också nära att göra samma igår men lyckades hålla mig Får se vad reddit säger under kvällen.

Hehe, nog är det lockande allt.
Hade nog väntat om det inte var för att GMGs rabattkod gav ett acceptabelt pris. Egentligen ville jag ha tag i fysisk PC-utgåva men var för seg att lägga beställningen och Electroworlds lager tog slut.

Permalänk
Medlem

Jösses vad sugen man e nu

får se om det blir någon spelande imorgon !
En kan bara hoppas

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Ett annat av deras test där de testar Budget PC(Core i3 4130/GTX 750 Ti) / PS4 / XO
https://www.youtube.com/watch?v=iipDWbd6HNg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Ett annat av deras test där de testar Budget PC(Core i3 4130/GTX 750 Ti) / PS4 / XO
https://www.youtube.com/watch?v=iipDWbd6HNg

Såg det, kanske mitt GTX 680 håller i sig då

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Youtube video med PC versionen i ultra och 60 fps, inga stora spoilers direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=h0CzFpWoZJY

Permalänk
Medlem

Synd det inte fungerar under linux. Verkar inte fungera i Wine heller

Ska köpas när det är bekräftat att man kan köra det genom wine i alla fall då jag äger Fallout 3 och Fallout NV.

Permalänk
Medlem

Mina first impressions.

Satt och spelade Fallout 4 halva dan igår och jag gillar verkligen detta spelet.
Är bara level 10 men här är mina tankar om spelet än så länge.

Överlag motsvarar det mina förväntningar.
Det har samma känsla som föregångarna men det märks helt klart att det är ett par år nyare spel.

+
FPS känslan är mycket mycket bättre än i föregångarna, VATS är inte längre lika nödvändigt.
Att den egna karaktären har röst.
Världen känns stor och levande
Det flyter på fint på högsta grafik settings i 1080 på en ett par år gammal men påkostad PC (4770, 780)
Karaktärs systemet som inte låser in en till ett typ av vapen. Spelet kräver att man använder olika vapen då ammo konstant är en bristvara utom till de lite sämre vapnen man får i början. Detta fick mig att satsa på att uppgradera de tidiga vapnen med gun mods istället för att uppgradera de bästa vapnen jag hittat.

-
Crafting systemet. Det finns massa junk att bygga mods av, vilket bryts ner i lite färre komponenter. Efter att jag samlat på mig allt junk första timmen så blev det ganska tydligt att 99% är just junk. Jag hade 10ggr mer av alla komponenter jag behövde utom en. Så då slutade jag samla på allt utom saker med "adhesive". Och efter flera timmars spel hade jag fortfarande bara brist på den. Kanske förändras senare när man får access till lite mer avancerade gun mods.
Main quest har jag helt glömt bort, mycket fokus på den första 30 min sen dör den helt.
Affärer verkar det inte vara så gått om, den ända jag hittat var en vandrande traider som likt fallout 3 hade mycket begränsat utbud.
Spelat vägrade starta i full screen!! Vet inte om det har att göra med grafikkort, drivrutiner, dubbla monitors eller nåt annat, men borderles window funkade fint.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop