Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Och när det är på allvar så hörs & syns det. Helt annan ljudnivå och intensitet än när de leker.

Det är bra att klippa klorna på innekatter, annars blir det lätt så att när de leker och brottas blir det mer och mer på allvar eftersom de gör illa varandra med klorna. Plus att det skonar möblerna.

Håller med fullständigt, det hörs när det är på riktigt, riktigt allvar. Men mina katter kan slåss rätt våldsamt emellanåt även när det inte är på blodigt allvar så kloklippning på innekatter är viktigt. Försöker själv som jag tidigare i tråden skrivit att hålla mig till 3-veckors intervall.

Har haft två små incidenter pga. slagsmål, Kara har fått väldigt små repor två gånger i ansiktet. Inget allvarligt alls men det poängterar att trubbiga klor är viktigt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Gott nytt år.

Permalänk
Medlem

Kissarna älskar ny hårdvara! Eller så är de bara nyfikna på allt som luktar nytt...

Läs mer om min nya Surface Book 2 här: Ny Soffdator

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kara patrullerar köksbänkarna i jakt på inbillade intrång. Viktigt med en kisse som tar på sig ansvar

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Eller så är de bara nyfikna på allt som luktar nytt...

Alla främmande saker måste undersökas omgående, eftersom det kan ju vara någon form av inkräktare i reviret!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Om ni har tråkigt, ja inte vi som har katt, vi har det sällan tråkigt, så kan ni alltid roa er med dessa:
https://www.youtube.com/watch?v=PKffm2uI4dk
https://www.pawsperouspets.com/humor/catdiary.shtml
https://www.huffingtonpost.com/2012/05/21/joke-cat-vs-dog----...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Katten har hittat ett nytt sovställe. Tur att de är tunga och stabila. ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Testade att köpa Mjaus "Noga utvalt" vetefritt torrfoder (hittade inte Applaws). Är det ett acceptabelt nödtorrfoder eller hör det hemma i sopptunnan?

Sitter i badkaret och vill att jag ska öppna kranen...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Luna

Permalänk
Medlem

Spock är en mästare på att sno min plats i soffan men jag är så mjäkig så han får alltid vara kvar

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Gosigkissarna har tagit över tvättmaskinen...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Zelda på en av favoritplatserna, då jag satt en Blu-ray spelare ovanpå stärkaren så värmen försvunnit har Zelda upptäckt att digitalboxen blir varm som attan vilket är lika med trevlig plats. Notera dock allt katthår som tvingar mig att torka av grejorna dagligen.

Kara smålirar lite med en boll en tidig torsdagsmorgon.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Katterna har fått spunk på slutet? Alla tre kutar omkring och är redo att leka och slåss och är skvätträdda (hoppar till och börjar leka vid minsta ljud) hela hela tiden, nästan som att de har mask litegrann, men de är nyligen avmaskade. 1, 7 och 8 år gamla..

Tanten är äldst, de båda andra är kattgubbar..

Lite mars-katt-stuket, fast samtliga är snöpta.

Knepigt. Iofs har det varit KALLT här och de har varit mer inomhus än vanligt; de till och med poopar inne, alla tre..

Men iom att de kutar omkring så mycket och smågnabbas hela tiden inne är det sjuka mängder katthår överallt...

Permalänk
Medlem

Har närmast ett lite maniskt behov av att veta var alla mina tre katter befinner sig trots att jag bara har en lägenhet på 75kvm. Så ibland går jag en liten sväng för att kolla läget och för en stund sedan kunde jag inte hitta Spock. Var i hela friden har han tagit vägen?

Det visade sig efter lite letande att Spock borrat ner sig i min säng och var väldigt nöjd med läget...

PS! Lite av min fobi beror på att för något år sedan lyckades Zelda smita ut när jag plockade in tidningen utan att jag märkte det. Tog säkert någon timme innan jag uppmärksammade att jag inte sett Zelda på ett bra tag och började leta igenom lägenheten. Noll Zelda. Drog ut i trapphuset och hittade Zelda uppe på sjätte våningen i trappan (bor själv på tredje våningen). Fick lite skrämselhicka då det finns jobbiga öppningar i trapphuset som leder många, många, meter ner...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Muh, katter är nyfikna, men inte dumma. De utsätter sig inte för risker i onödan. Eller jo, det gör de väl. Men de klarar sig.. eller ja, troligast. Men de har ett väldigt gott lokalsinne, så de springer inte så lätt bort.

Men det kan vara bra att få in en locksignal OM de få för sig att de skulle springa bort.
Vi har en vissling som vi lärt in innan vi släppte ut dem (koppling till påfyllning av matskål). Denna vissling hörs nog 300 meter utomhus för en katt, om jag tar i, och då dröjer det bara någon minut eller fem så kommer de snällt hemlommande, beroende på hur sovande de var.

Kommer de inte hem så börjar man kolla förråd och grejer, och det har hänt ett par gånger (per katt, faktiskt) att de osett lyckats smita in i förrådet när man varit där och hämtat från frysen, tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Muh, katter är nyfikna, men inte dumma. De utsätter sig inte för risker i onödan. Eller jo, det gör de väl. Men de klarar sig.. eller ja, troligast. Men de har ett väldigt gott lokalsinne, så de springer inte så lätt bort.

Men det kan vara bra att få in en locksignal OM de få för sig att de skulle springa bort.
Vi har en vissling som vi lärt in innan vi släppte ut dem (koppling till påfyllning av matskål). Denna vissling hörs nog 300 meter utomhus för en katt, om jag tar i, och då dröjer det bara någon minut eller fem så kommer de snällt hemlommande, beroende på hur sovande de var.

Kommer de inte hem så börjar man kolla förråd och grejer, och det har hänt ett par gånger (per katt, faktiskt) att de osett lyckats smita in i förrådet när man varit där och hämtat från frysen, tex.

Jag missade vid ett tillfälle att Zelda smet ut på balkongen när det inte var speciellt varmt ute. När jag upptäckte detta (tänk på att jag bor på tredje våningen) så höll jag fan på att dö av skuldkänslor, hon hade säkert varit därute och frusit i någon timme innan jag fick in henne. Katter är som du säger inte dumma men ser den något som liknar en fågel så är alla skyddsnät borta.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag missade vid ett tillfälle att Zelda smet ut på balkongen när det inte var speciellt varmt ute. När jag upptäckte detta (tänk på att jag bor på tredje våningen) så höll jag fan på att dö av skuldkänslor, hon hade säkert varit därute och frusit i någon timme innan jag fick in henne. Katter är som du säger inte dumma men ser den något som liknar en fågel så är alla skyddsnät borta.

Min första helvita hankatt (min första katt jag ägt runt -85) satt på fönsterblecket (också på tredje våningen) när jag jobbade. Hade öppnat lite för att det var så varmt. Idag har vi barnsäkra fönster så att en katt kan inte komma ut som tur är.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

@Lafa: Var? Jag ser bara en matta

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

@Lafa: Var? Jag ser bara en matta

Gosig som ett får!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Väldigt söt.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

På senaste tiden har jag börjat leka med min katt på ett nytt sätt då han har tröttnat på vippor, spön, tygråttor etc. Jag kallar leken "byte och rovdjur" och går ut på att vi turas om att jaga varandra runt i lägenheten. Vet inte riktigt hur men vi har hittat ett sätt att kommunicera vem det är som ska jaga vem, och han är oftast den som påbörjar jakten genom att titta mig i ögonen och långsamt smyga sig på.

Jag har haft katt innan men har aldrig riktigt räknat ut hur man som människa kan leka med en katt likt hur katter leker med varandra, men vi verkar ha fått det att funka i brist på en andra kisse i hushållet.

Här är ett par nya bilder på Jafar:

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

På senaste tiden har jag börjat leka med min katt på ett nytt sätt då han har tröttnat på vippor, spön, tygråttor etc. Jag kallar leken "byte och rovdjur" och går ut på att vi turas om att jaga varandra runt i lägenheten. Vet inte riktigt hur men vi har hittat ett sätt att kommunicera vem det är som ska jaga vem, och han är oftast den som påbörjar jakten genom att titta mig i ögonen och långsamt smyga sig på.

Hehe, helskönt
Blir ju lite träning också! Men låter det inte som tredje världskriget i lägenheten om man skumpar runt mellan rummen i full fart med katten hack i häl?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Inte svartögd iaf....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

På senaste tiden har jag börjat leka med min katt på ett nytt sätt då han har tröttnat på vippor, spön, tygråttor etc. Jag kallar leken "byte och rovdjur" och går ut på att vi turas om att jaga varandra runt i lägenheten. Vet inte riktigt hur men vi har hittat ett sätt att kommunicera vem det är som ska jaga vem, och han är oftast den som påbörjar jakten genom att titta mig i ögonen och långsamt smyga sig på.

Jag har haft katt innan men har aldrig riktigt räknat ut hur man som människa kan leka med en katt likt hur katter leker med varandra, men vi verkar ha fått det att funka i brist på en andra kisse i hushållet.

Här är ett par nya bilder på Jafar: (är på mobilen så infogar bildkod senare)
http://imgur.com/a/HTrGj2h
http://imgur.com/a/NDcLqA2

Skickades från m.sweclockers.com

Stor igenkänningsfaktor!

Fast för mig var det när vi båda var ute. En blick på varandra så var jag genast "bytet" som han smög på. När han kom nära så "Tudorkattade" han i sidled mot mig medans jag backade i "rädsla". När han var framme så daskade han till mig på smalbenet och så drog han iväg bakom ett träd och kollade.

Brukade lattja "kobra" med honom inne. Jag satt på golvet och svajade handen fram honom sen hade vi tävling om jag skulle hinna greppa honom om halsen eller han bitmarkera mig i handen, mellan tummen och "övriga fingrar".

*saknar kattfan*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Med kyla och snö så försöker också min katt få underhållning inomhus. Jag använder flörtkulor som jag knäpper iväg med fingret. ca. 20 mm. är dom, inte så noga. Man får ju nyttja lämplig raksträcka. Katten ser vad som är på gång och lägger sig i startgroparna. Och sedan blir det världens rusning för att fånga kulan. Det är bra att ha många kulor för dom försvinner ju under möbler. När leken är slut så blir det att krypa runt på knä med ficklampa och leta reda på kulorna.

Permalänk
Rekordmedlem

En katt som sitter och längtar efter att det kommer en sparv flygande, hon undrar var de är nu när vädret bättrat sig men det ändå inte dykt upp nått godis i buskarna utanför.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Luna

Permalänk
Medlem

ståtlig

Permalänk
Rekordmedlem

De är allt bra gulliga när de kommer och ska skalla en så man luktar "rätt# när man kommer hem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.