Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft erbjuder amnesti till piratkopierare

Permalänk
Medlem

Microsoft erbjuder amnesti till piratkopierare

Fick in den på min mail intressant Microsoft erbjuder amnesti till piratkopierare

Dom vill ha in alla under sig ser man sen får vi se om det kommer att gälla alla efter Experimentet i USA

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tja, varför inte, ger ju crackers mindre anledning att försöka knäcka kopieringsskydden, sedan så ger denna typ av nyheter mig bara mer och mer kalla kårar, vad de egentligen är ute efter där det är så viktigt att få med alla....

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Det enda det innebär är att installationer som MS bedömer vara piratade kommer att få nagware som gör det enkelt att köpa en fullversion.

Varför MS inte ger ut W10 home gratis (mot en registrering t.ex.) begriper jag inte.
Vill dom verkligen att världen skall rätta in sig i W10 ledet så måste kostnaden för ett grund-OS vara noll numera.
När 95% av användarna ändå smiter undan större delen av kostnaden för windows (via företags/skol licenser och förinstallerade datorer) så måste MS ju för eller senare inse att faktum tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tja, varför inte, ger ju crackers mindre anledning att försöka knäcka kopieringsskydden, sedan så ger denna typ av nyheter mig bara mer och mer kalla kårar, vad de egentligen är ute efter där det är så viktigt att få med alla....

Det har vi ju redan sett i W10.
Riktad reklam direkt i OS'et och slutligen en gigantisk databas om halva världens surf och shoppingvanor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tja, varför inte, ger ju crackers mindre anledning att försöka knäcka kopieringsskydden, sedan så ger denna typ av nyheter mig bara mer och mer kalla kårar, vad de egentligen är ute efter där det är så viktigt att få med alla....

Det är nog Microsofts mamma dator som vill ha världsherravälde alá Skynet!

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l