Permalänk
Medlem

Var på Ica Maxi i Solna idag och dom har myntautomat. Man kan växla in max 3000:- per gång och dom tar en avgift på 10% (oavsett summa). Har man konto i Ica banken så kan dom sätta in pengarna där, i annat fall får du dom cash. Hade väl en tusing i 1kr mynt, vägde en hel del

Visa signatur

cool story bro

Permalänk
Medlem

Myntrör (fråga din bank) och sen använda 1-2 var gång man handlar är hur jag gjort av med 1800:- i enkronor.
Dock inte på Citygross. De har som policy att inte ta emot rören, (Gäller alla i den här stan i alla fall) utan man måste stoppa dem i automaten, och deras automat har inte tratt, utan myntslot, så man får stoppa i ett i taget.
På Willy's, och ICA väger de röret, konstaterar att vikten stämmer, och slår in summan som "trasig sedel" sen är det färdigt. Hur enkelt som helst.

Jag har INTE sparat på mynt i åratal, för att sen ge handlaren / banken 5-10% av beloppet när jag ska växla in dem. Det här med att bankerna inte vill hantera kontanter, är en jävla skandal. Sveriges största kontantbyte genom tiderna, och så sitter bankerna och vägrar befatta sig med pengar. För jävligt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.