Dell XPS 15 med Skylake release? redan nu till veckan?

Permalänk
Skrivet av Agvar:

Lite förvånande du måste sända in den, ingår inte 1 år på platsen till denna maskin eller är det jag som helt missförstått medföljande garanti?

@DellCare, kan ni förtydliga vad som gäller med supporten? Får jag support i hemmet när det tydligt är fel på hårdvaran så att portarna inte passar med chassit eller måste jag skicka iväg datorn?

Jag gick precis in på Dells hemsida för att göra ett köp av en Dell XPS 15" och det första menyvalet jag kan göra är att förlänga supporten. Till vänster om alternativen står det tydligt att jag har "support i hemmet nästa dag" och "snabb och smidig reparation av maskinvarudelar inom en dag". Är detta fel?

Skrivet av EjjeZ:

@KeenArk
Nej, "1 års service nästa arbetsdag med Premium-support via telefon"

EjjeZ, ska bli intressant att se vad @DellCare svarare på ovanstående fråga men jag tolkar köpsidan (se bild ovan) som att telefonsupport är för mjukvarufel och hårdvarufel löses på plats i hemmet. Om jag väljer att betala för längre support så ändras ju även grafiken för att få support i hemmet till fler år.

Permalänk
Skrivet av CHolmstedt:

@DellCare, kan ni förtydliga vad som gäller med supporten? Får jag support i hemmet när det tydligt är fel på hårdvaran så att portarna inte passar med chassit eller måste jag skicka iväg datorn?

Jag gick precis in på Dells hemsida för att göra ett köp av en Dell XPS 15" och det första menyvalet jag kan göra är att förlänga supporten. Till vänster om alternativen står det tydligt att jag har "support i hemmet nästa dag" och "snabb och smidig reparation av maskinvarudelar inom en dag". Är detta fel?

http://i.imgur.com/RsxRTLR.png

EjjeZ, ska bli intressant att se vad @DellCare svarare på ovanstående fråga men jag tolkar köpsidan (se bild ovan) som att telefonsupport är för mjukvarufel och hårdvarufel löses på plats i hemmet. Om jag väljer att betala för längre support så ändras ju även grafiken för att få support i hemmet till fler år.

@CHolmstedt

Som hovedregel indgår der altid 1 års in-home garanti, men såfremt der er tale om et meget kompliceret problem, som vi ikke har kunnet identificere ordentligt over telefonen, kan du risikere at skulle sende maskinen ind på værksted, da vi her kan lave en grundig diagnostik.

Det vil jeg dog bestemt ikke mene er sagen i forbindelse med fysisk "alignment" problem, som det du beskriver omkring portene. Send mig eventuelt dit servicetag i en privat besked, så ser jeg med glæde nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av DellCare:

@CHolmstedt

Som hovedregel indgår der altid 1 års in-home garanti, men såfremt der er tale om et meget kompliceret problem, som vi ikke har kunnet identificere ordentligt over telefonen, kan du risikere at skulle sende maskinen ind på værksted, da vi her kan lave en grundig diagnostik.

Det vil jeg dog bestemt ikke mene er sagen i forbindelse med fysisk "alignment" problem, som det du beskriver omkring portene. Send mig eventuelt dit servicetag i en privat besked, så ser jeg med glæde nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Ok, det låter inte bra. Jag har inte köpt någon dator än eftersom så många har haft problem med XPS 15, så jag avvaktar. Om det är som du säger att ni inte åker ut och försöker fixa problemet på plats så är ju garantin inte värd speciellt mycket. Jag hade förväntat mig att det är reparatören som kommer till mitt hem som avgör om datorn måste skickas till verkstad eller ej, inte någon över telefon.

Permalänk
Skrivet av CHolmstedt:

Ok, det låter inte bra. Jag har inte köpt någon dator än eftersom så många har haft problem med XPS 15, så jag avvaktar. Om det är som du säger att ni inte åker ut och försöker fixa problemet på plats så är ju garantin inte värd speciellt mycket. Jag hade förväntat mig att det är reparatören som kommer till mitt hem som avgör om datorn måste skickas till verkstad eller ej, inte någon över telefon.

@CHolmstedt

I will jump to english instead, as I think you misunderstood my previous message. If you have NBD warranty, we will of course always send a technician to your home, if possible, but we also always have to do some troubleshooting together with you via phone, to make sure we identify the issue, in order to make sure the technician brings the right parts. In case the problem is extra complicated, and we are not able to identify & localize the faulty part, we will unfortunately have to take it into service shop, to do a closely diagnostic to make sure issue is fixed in first attempt. Also I have to mention, that software is not covered by this NBD warranty, and in case of software issues, we will guide you to a solution via phone.

In case like the actual one here, with an alignment problem with the ports, we should always be able to send out technician to a prefered address, so you don't have to send it in.

If you need anything clarified more detailed, just let me know, and I will try to reply more detailed.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av DellCare:

@CHolmstedt

I will jump to english instead, as I think you misunderstood my previous message. If you have NBD warranty, we will of course always send a technician to your home, if possible, but we also always have to do some troubleshooting together with you via phone, to make sure we identify the issue, in order to make sure the technician brings the right parts. In case the problem is extra complicated, and we are not able to identify & localize the faulty part, we will unfortunately have to take it into service shop, to do a closely diagnostic to make sure issue is fixed in first attempt. Also I have to mention, that software is not covered by this NBD warranty, and in case of software issues, we will guide you to a solution via phone.

In case like the actual one here, with an alignment problem with the ports, we should always be able to send out technician to a prefered address, so you don't have to send it in.

If you need anything clarified more detailed, just let me know, and I will try to reply more detailed.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Aha, ok. Yes, then I misunderstood you. Thanks for the clarification.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat någon bra sleeve/fodral som passar XPS 15 bra? (Förutom Dells egna)

Vill helst ha en med en magnetisk låsning men det verkar inte existera utan att gå upp på samma saftiga prislapp som Dells egna.

Alla tips är välkomna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EjjeZ:

Någon som hittat någon bra sleeve/fodral som passar XPS 15 bra?

Undrar samma, men utökar frågan till xps 13 också.
Och skulle gärna se att sleeven är regn/vattentåligt så man kan bära med dig datorn i väskan utan att behöva oroa sig för regnskurar

Permalänk
Medlem

Efter att ha laddad min XPS 15 FHD/i7/84wh fullt två gånger och låtit den köra tills den stänger av sig själv vid 5% så verkar den ha kalibrerat om batteriet. Vid andra försöket så låg den kvar på 7% i nästan en timme innan den gick vidare till 5%. Nu visar den 0% battery wear och hela 84wh kan användas. Ett tips om det är andra som undrat samma sak.

Permalänk
Medlem

@KeenArk
@CHolmstedt

Fick tillbaka datorn tidigare idag, mina farhågor om att servicen gått för snabbt visade sig vara sanna. Grafikproblemet är kvar. Portarna har blivit något justerade, går att få i alla kontakter nu iaf...

Tog kontakt med Dell igen och killen jag fick prata med denna gången tyckte det var mycket konstigt att servicen gått så snabbt. Vi går igenom alla fel igen och kommer överens m att en tekniker ska skickas ut till mig under kommande vecka.

Vad som är riktigt illa är att de som gjort servicen på datorn dels inte löst problemen men också inte ens fått ihop chassit ordentligt, stor glipa på vänstra sidan(se bild nedan).

https://i.imgur.com/sdpcfZ1.jpg

Kan inte teknikern lösa alla problem när han kommer så blir det tyvärr att lämna tillbaka datorn mot pengar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@EjjeZ:

Den där maskinen är det bara att ångra på omedelbart. Jag skulle aldrig acceptera det.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@EjjeZ:

Den där maskinen är det bara att ångra på omedelbart. Jag skulle aldrig acceptera det.

Tro mig, jag har gått i tankarna. Problemet är bara att det tar sån fruktansvärd tid att få en ny och att det inte finns någon motsvarande laptop i mina ögon.

Permalänk
Medlem

@EjjeZ: Jag ser vad du säger, men en dålig kundbehandling skall inte på något sätt avgöra att du skall behålla en "måndagsmaskin".

Du kommer absolut att ångra dig om du inte häver.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

@EjjeZ:

Denna från samsonite passar precis, jag får även plats med mus, laddaren, pennor, a5 block, 33cl vattenflaska samt matlåda om jag packar den väl!

Permalänk
Medlem

Har ni coilwhine i era XPS 15? Börjat störa mig ganska mkt på det. Är det normalt eller har jag ett dåligt exemplar bara? Aldrig vart med om att en laptop har det, borde inte behöva vara ett problem? Det kommer och går hela tiden..

Chassit blir väldigt varmt till vänster om pekplattan värst längst ute vid kanten, även i idle. Blir era också det? Vad är det som sitter där under?

Permalänk
Medlem

@Dellcare Skärmen är ojämn i tonen, det går nog inte att göra något åt tror jag. Men det är något jag kan leva med. Portarna fungerar så jag låter det också vara.

Hur ser ni på coilwhine/spoltjut. Är det något man behöver acceptera på denna modell?

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Har ni coilwhine i era XPS 15? Börjat störa mig ganska mkt på det. Är det normalt eller har jag ett dåligt exemplar bara? Aldrig vart med om att en laptop har det, borde inte behöva vara ett problem? Det kommer och går hela tiden..

Chassit blir väldigt varmt till vänster om pekplattan värst längst ute vid kanten, även i idle. Blir era också det? Vad är det som sitter där under?

Skrivet av Squallie:

@Dellcare Skärmen är ojämn i tonen, det går nog inte att göra något åt tror jag. Men det är något jag kan leva med. Portarna fungerar så jag låter det också vara.

Hur ser ni på coilwhine/spoltjut. Är det något man behöver acceptera på denna modell?

@Squallie

Harddisken sidder til venstre for touchpad'en, så det må være varmen fra denne du kan mærke. Hvis du mistænker der kan være hardware problemer, anbefaler jeg at du kører en ePSA for at teste alle de interne komponenter, denne test vil også måle temperaturerne inden i maskinen. Du starter diagnostikken ved at starte maskine via fn+power, eller ved at trykke F12 når du ser Dell logoet under opstarten.

Med hensyn til coil whine/electrical noise, så er hovedreglen, at så længe at dette kun høres i stille omgivelser, betegnes det generelt som branchestandard, uafhængigt af mærke. Kan lyden høres indenfor f.eks. et normalt kontormiljø, er der muligvis tale om et problem, som skal undersøges nærmere, og i såfald må du meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

XPS är väl myntad för privata marknaden? En privat PC har man väl hemma?
Sorry, men ni kan bättre än så Dell.

@Dellcare

Kan du ge en källa på denna "huvudregel"? Den hade varit bra att läsa INNAN man köper en XPS eller kanske en pc från er över huvud taget.

Det är inte alls meningen att låta "sträng" eller "sur", men här borde riktiga kort komma fram i en supporttråd.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

XPS är väl myntad för privata marknaden? En privat PC har man väl hemma?
Sorry, men ni kan bättre än så Dell.

@Dellcare

Kan du ge en källa på denna "huvudregel"? Den hade varit bra att läsa INNAN man köper en XPS eller kanske en pc från er över huvud taget.

Det är inte alls meningen att låta "sträng" eller "sur", men här borde riktiga kort komma fram i en supporttråd.

@marcusOCZ

Informationen jeg har fra vores produkt-afdeling er, at coil whine/electrical noise ikke er specifikt Dell problem, og kan forekomme på alle mærker, da der kan forekomme en meget lav lyd når de indre komponenter i en dator arbejder. Vi arbejder altid på at begrænse forekomsten af denne så meget som muligt. En anden hovedregel er, at hvis man kun hører lyden når man sidder tæt på computeren, og ikke hvis man står et stykke fra den, så må den betegnes som acceptabel indenfor dator branchen generelt.

Ved sager hvor vi har opdaget unormal høj electronical noise, har vi taget kunde-eksemplarer ind til videre undersøgelse, og har på denne måde forsøgt at finde frem til løsninger til en reduceret lyd. Det har f.eks været sagen ved en af de tidligere modeller af XPS 13/15, hvor vi med et ny motherboard revision kunne formindske lyden. I nogle tilfælde kan det også hjælpe, hvis man opdaterer BIOS & Chipset.

Jeg har også talt med vores test lab angående de nye XPS modeller, og under deres tests, har de ikke fundet lyden værende udenfor normalen.

Er man ikke nöjd med den nye dator eller finder lyden usædvanlig høj, hjælper jeg gerne med en returnering, eller tager imod video af problemet, som jeg så vil undersøge sammen med vores test-lab.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med tillgången av Developer Edition på 9350? Vissa i Europa verkar ha kunnat beställa 5510 med Ubuntu via telefon enligt http://en.community.dell.com/techcenter/os-applications/f/461....

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Hur ser det ut med tillgången av Developer Edition på 9350? Vissa i Europa verkar ha kunnat beställa 5510 med Ubuntu via telefon enligt http://en.community.dell.com/techcenter/os-applications/f/461....

@JoBu

Jeg har desværre ikke nogen ny info på hvornår vi forventer at have XPS 13 Developer Edition klar til det svenske marked, men vil med det samme undersøge om der er noget nyt hos vores XPS ansvarlige.

Med hensyn til Precision 5510, så kommer denne kun til at findes med Ubuntu offline på nuværende tidspunkt. Det vil sige at det kun er forhandlere og storkunder med egen account manager der kan bestille den, hvis de ønsker, da vi ikke længere tilbyder offline salg til privatpersoner og mindre foretag.

Jeg vender tilbage når jeg ved mere omkring XPS 13 Developer Edition.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Fick min xps 15 idag. Startar upp och går bra än så länge. Skärmen är helt underbar, så jag förstår att alla recensenter hyllar den!

Dock så kan jag se (som någon nämnt i tråden) att portarna/chassit inte är helt i linje. Men på min är det inte alls mycket som skiljer. Personligen så är det inte som stör så länge det fungerar. Dock så är det ju en premiumdator sett till pris så det är ju lite underligt att det existerar sådana "fel".

Får prova den några dagar/veckor nu och skapa mig ett intryck.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Fick min xps 15 idag. Startar upp och går bra än så länge. Skärmen är helt underbar, så jag förstår att alla recensenter hyllar den!

Dock så kan jag se (som någon nämnt i tråden) att portarna/chassit inte är helt i linje. Men på min är det inte alls mycket som skiljer. Personligen så är det inte som stör så länge det fungerar. Dock så är det ju en premiumdator sett till pris så det är ju lite underligt att det existerar sådana "fel".

Får prova den några dagar/veckor nu och skapa mig ett intryck.

Kul att höra från någon som inte har problem Längtar tills jag kan använda min fullt ut

Permalänk
Skrivet av EjjeZ:

Kul att höra från någon som inte har problem Längtar tills jag kan använda min fullt ut

Hehe ja. Nu ska jag inte säga för mycket än. Men förhoppningsvis så blir det inga större bekymmer.
Gillar hårdvaran skarpt i alla fall. Skärmen är outstanding, chassit eller vad man kan kalla det känns mycket stabilt, tangenterna är riktigt sköna att skriva på. Touchfunktionen är väl inget jag personligen kommer använda mig så mycket av, men alltid trevligt med sådan funktion.

Tror att skärmen gör sig bra för mina ändamål, dvs foto-/videoredigering. En del spelande blir det kanske också, men det blir inga tunga titlar.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av EjjeZ:

Någon som hittat någon bra sleeve/fodral som passar XPS 15 bra? (Förutom Dells egna)

Vill helst ha en med en magnetisk låsning men det verkar inte existera utan att gå upp på samma saftiga prislapp som Dells egna.

Alla tips är välkomna!

Tittar själv på denna: http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Det står att den är för 13-14", men enligt måtten ska den passa precis. Det är inte helt lätt att hitta "toppmatade" sleeves, de allra flesta verkar följa en och samma dumma design där öppningen är på långsidan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tittar själv på denna: http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Det står att den är för 13-14", men enligt måtten ska den passa precis. Det är inte helt lätt att hitta "toppmatade" sleeves, de allra flesta verkar följa en och samma dumma design där öppningen är på långsidan.

Ja den har jag också kikat på! Vill ju helst ha en sleeve med magnetiskt lås men har i princip börjat ge upp den tanken...

Permalänk
Medlem

@EjjeZ @Dunder och alla andra som letar sleeves, har ni kollat etsy.com? Dom brukar ha ganska bra handgjorda saker, typ den här eller den här. Finns många unika designs, kanske tillochmed kan hitta nån med magnet Bara att göra en sökning på XPS 15.

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Hur ser det ut med tillgången av Developer Edition på 9350? Vissa i Europa verkar ha kunnat beställa 5510 med Ubuntu via telefon enligt http://en.community.dell.com/techcenter/os-applications/f/461....

@JoBu

Jeg har nu fået svar fra den ansvarlige for XPS-serien i Europa, og kan informere om, at såfremt alt går efter planen, så forventer vi at kunne tilbyde XPS 13 Developer Edition på den svenske side fra slutningen af Marts/begyndelsen af April.

Ha en bra dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

@EjjeZ @Dunderklumpen och alla andra som letar sleeves, har ni kollat etsy.com? Dom brukar ha ganska bra handgjorda saker, typ den här eller den här. Finns många unika designs, kanske tillochmed kan hitta nån med magnet Bara att göra en sökning på XPS 15.

Oj vilken sida, hur kan jag missat den! Blir att leta igenom, säg gärna till om ni hittar något som ser extra bra ut där Tack

Permalänk

Efter några veckors grubblande beställde jag igår, XPS 15 FHD 16/512Gb. Blev extremt besviken imorse när jag fick orderbekräftelse från Dell via mail. Beräknat leveransdatum 2016-03-30, alltså tre veckor från beställning!!!! Hur är det ens möjligt undrar jag, det går ju inte ens att ändra nåt i systemet när man beställer så det finns ju typ 7 olika versioner för dell att ha i lager... Skitbesviken men hoppas att jag iaf slipper de problem med portarna som några andra här i tråden har haft! Är inte sugen på att skicka iväg den på reparation direkt.