Garanti på HX1000i som köpts som fyndvara

Permalänk
Medlem

Garanti på HX1000i som köpts som fyndvara

Hej!

Beställde en Corsair HX1000i från en butik som hade den nedsatt i pris som en fyndvara (Enligt butiken: "Fyndvaror erbjuder vi till nedsatt pris och de säljs med samma garanti- och ångerrättsvillkor som alla andra varor").
HX1000i ska ha 7 års garanti, och första 30 dagarna ska man ta det med butiken och resterande tid ska man kontakta Corsair direkt enligt http://www.corsair.com/se-fi/support/warranty.

Dock har jag börjat bli lite fundersam om jag verkligen får 7 års garanti på produkten från Corsair om det skulle bli något problem med den senare.

Kommer jag ha 7 års garanti på min HX1000i från Corsair eller kan kan jag bli nekad garanti eftersom jag köpt en fyndvara?

Tacksam för svar.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Den är såld i butik så borde du ha samma garanti annars ska de stå att den har kortare garantitid.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Senseye:

Hej!

Beställde en Corsair HX1000i från en butik som hade den nedsatt i pris som en fyndvara (Enligt butiken: "Fyndvaror erbjuder vi till nedsatt pris och de säljs med samma garanti- och ångerrättsvillkor som alla andra varor").
HX1000i ska ha 7 års garanti, och första 30 dagarna ska man ta det med butiken och resterande tid ska man kontakta Corsair direkt enligt http://www.corsair.com/se-fi/support/warranty.

Dock har jag börjat bli lite fundersam om jag verkligen får 7 års garanti på produkten från Corsair om det skulle bli något problem med den senare.

Kommer jag ha 7 års garanti på min HX1000i från Corsair eller kan kan jag bli nekad garanti eftersom jag köpt en fyndvara?

Tacksam för svar.

Hejsan shad0w,

Har du kvitto från butiken att du köpt nätaggregatet så har du 7 års garanti från oss ja.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Perfekt, tack för båda svaren.

Då kan jag vara lugn, det enda som skiljer sig är att det står X framför butikens artikelnummer och artikelnamn på kvittot (för att butiken ska kunna skilja på vanliga och fyndvaror) men det står ju fortfarande "X HX1000i 1000W" på kvittot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Senseye:

Perfekt, tack för båda svaren.

Då kan jag vara lugn, det enda som skiljer sig är att det står X framför butikens artikelnummer och artikelnamn på kvittot (för att butiken ska kunna skilja på vanliga och fyndvaror) men det står ju fortfarande "X HX1000i 1000W" på kvittot.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen fara, bara att höra av dig om det skulle uppstå något problem.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan