Hallon stängde mitt nummer!

Permalänk
Medlem

Hallon stängde mitt nummer!

Prövade på hallon en månad men bad dem avboka abonnemanget för tänkte att halebops kontantkort var inte så dumt ändå. Hur som helst så vill jag varna för texten "Om du tänker flytta ut ditt nummer till en annan operatör så behöver det vara gjort senast vid månadsskiftet", de menar det verkligen... på viset att de _avslutar_ ditt nummer så att det blir omöjligt att flytta och omöjligt att köpa kontantkort/abonnemang ens hos dem själva med det. Är väl kanske karma men gör alla operatörer på det här viset?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Varför skulle de hålla i ditt nummer om du inte är deras kund?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Eftersom jag misstänker att de har rätt att ta ut en avgift för en nummerflytt så verkar det här ovanligt korkat hanterat av dem. Istället för att bara avsluta utan att fråga så hade de ju kunnat tjäna lite pengar. Om det är som jag tror så är det till synes obegripligt.

Men jag har aldrig flyttat något mobilnummer så jag vet inte vad branschpraxis är.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag flyttade ett nummer från Vimla -> Hallon -> Fello utan några som helst problem att behålla mitt nummer.

Jag sa dock till att jag ska byta operatör när jag sa upp mina abonnemang med Vimla och Hallon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Prövade på hallon en månad men bad dem avboka abonnemanget för tänkte att halebops kontantkort var inte så dumt ändå. Hur som helst så vill jag varna för texten "Om du tänker flytta ut ditt nummer till en annan operatör så behöver det vara gjort senast vid månadsskiftet", de menar det verkligen... på viset att de _avslutar_ ditt nummer så att det blir omöjligt att flytta och omöjligt att köpa kontantkort/abonnemang ens hos dem själva med det. Är väl kanske karma men gör alla operatörer på det här viset?

Det hela låter som en miss i kommunikationen från din sida kanske. Om du bad dem att avbryta abonnemanget utan att säga något om att det skulle flyttas, så gjorde de enbart det du bad om. Dvs ditt abonnemang upphörde och numret blev återigen ledigt från deras synvinkel.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)