AMD 290X felaktig spänning i Windows 10?

Permalänk

AMD 290X felaktig spänning i Windows 10?

Har gjort en clean install med Windows 10. Har oxå gjort en clean install med grafikdrivrutinerna.

Jag märkte första gången att nåt felade när jag körde Valley Benchmark 1.0. Bildserien hackade. Så jag förstod att kortet klockade ned sig självt. Jag drog igång GPU-Z och spelade in max GPU-temperatur. Jag fick 92-93 grader vilket är sjukt högt då jag har helt okej cirkulation i burken samt har Accelero Extreme III samt Artic Silver 5.

I Windows 8.1 så fick jag ungefär 60 grader med samma klock som bilden visar. Jag började misstänka knas med strömhanteringen av kortet nånstans i drivrutinerna. Jag drog ned strömstyrkekretskontrollen i små steg och började med -2 och sänkte successivt. Jag var faktiskt ända nere på -20 men där började grafikkortet att tappa FPS i Valley Benchmark 1.0 så jag ökade till -15.

Borde man inte få artefakter eller dyngkrasch om man minskar så mkt samtidigt som man överklockat lite?

Men den här inställningen så får jag max temp på GPU på 87 grader. Jag har kontrollerat att kylaren sitter fast som den skall.

Felet kom alltså efter det jag installerat Windows 10. Google kan inte hjälpa mig hitta svar. Nätdelen är en Corsair nånting 850W Gold.

http://imgur.com/bpvwJDP