14 åring som vill tjäna mera pengar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Jo, men fler tips

Skickades från m.sweclockers.com

Svärfar är nypensionerad och uttråkad. Av gammal vana går han upp kl 5 men det händer inte så mycket vid den tiden så han går en långpromenad på cykelstigarna och glor i alla soptunnor. Det ska tydligen ge 50-100kr på en timmes promenad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Mm och andra barn vill ha olika upplägg på deras månadspeng.
Jag är 15 och får 350 kr i månaden och då pröjsar mina föräldrar ALLT.
Jag lägger mina pengar ändrast på te.x nya datorprylar. (men dom löper oftast det också)
Tycker att det är en bra deal då jag vet att mitt barnbidrag inte skulle räcka till allt såsom kläder, busskort, mobilabonnemang m.m.

Jag förstår att du gillar upplägget. Men jag vet inte om det hjälper unga att lära sig pengars värde något vidare.

Skrivet av Jonny Myran:

Nu är det väl en jävla skillnad på en unge i Sverige som väljer att dela ut reklam/klippa gräsmattor/panta burkar för att kunna köpa de grejer denne vill ha, och en 7-åring i Bangladesh som tvingas att arbeta under fasansfulla omständigheter och våld så att dennes familj inte svälter ihjäl.

Ja, det är skillnad. Det var ju själva poängen. Du skriver att familjen svälter ihjäl om barnet inte jobbar. Vad tycker du själv; ska barnet jobba eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Jag förstår att du gillar upplägget. Men jag vet inte om det hjälper unga att lära sig pengars värde något vidare.
Ja, det är skillnad. Det var ju själva poängen. Du skriver att familjen svälter ihjäl om barnet inte jobbar. Vad tycker du själv; ska barnet jobba eller inte?

Vet att det inte är optimalt men eftersom att det bara får motsatt effekt då jag fråga....... Så får jag väll nöja mig med det. Men skulle vara en frestande tanke att få ha sin egen ekonomi och testa på vuxenlivet lite

Permalänk
Medlem

såhär två år senare kan jag ju uppdatera tråden haha
Nämen har nu fått ett extrajobb samt csn, så nu har man gott om pengar! Tack till alla som svarade här för typ två år sedan, det hjälpte mycket

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

@eribo01: Varför inte extra knäcka med något online job? Finns en hel del som du kan söka och många av dem betalar ganska bra. Du kan läsa mer på:
http://finest.se/nilzons/2017/10/20/5-satt-att-tjana-pengar-o...

Permalänk
Medlem

Sälja tidningar på söndagar är ett bra tips. Själv sålde jag GP varje söndag. Blev en bra slant i och med dricksen.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzons:

@eribo01: Varför inte extra knäcka med något online job? Finns en hel del som du kan söka och många av dem betalar ganska bra. Du kan läsa mer på:
http://finest.se/nilzons/2017/10/20/5-satt-att-tjana-pengar-o...

Nu var det dock två år sedan jag skapade tråden, har extrajobb och allt så jag klarar mig. Tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazurk:

Sälja tidningar på söndagar är ett bra tips. Själv sålde jag GP varje söndag. Blev en bra slant i och med dricksen.

Bra tips för andra som är 14 o vill tjäna pengar, har dock ordnat sig för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Nu var det dock två år sedan jag skapade tråden, har extrajobb och allt så jag klarar mig. Tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att höra att det går bra. Tänkte att inlägget kanske kunde hjälpa andra i liknande situation.