Windows 10 levereras på USB-minne – i butik den 30 augusti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Ändrat

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du gör först en uppdatering, därefter är du berättigad till att göra en ren installation.

Se avsnitt "Kan jag installera om Windows 10 på min dator efter uppgraderingen?" i följande länk: http://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-faq?ocid=wi...

Nice! Man kan göra egen dvd eller usb minne med win 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är väl inget Microsoft har sagt?
Det som de har sagt är väl att W10 blir den sista stora versionen, och de kommer bygga vidare på den, men de har väl inte sagt att de inte ska ta betalt för nya uppgraderingar, eller en löpande licensavgift (likt Office 365 som betalas årsvis)?

Och varför uppgradera (läs nedgradera) till ett OS som är sämre än det man redan har?
Windows 10 är sämre i gui, tillför inga "wow, det måste jag ha" funktioner, således så är det inget som lockar att "uppgradera" till ett sämre operativsystem än det som redan används.

Minns inte vart jag läste de första. Men kanske mixade ihop det att Windows 10 skulle supportas free of charge med upgrades inom dess tid, vilket vi nyss fick reda på är 10 år.

Gällande din "nergradering", måste vi ta upp detta igen? GUIt är väldigt personligt, både jag och många andra är glada över att slippa W7 design och välkommnande med öppna armar Windows 8, 8.1 och nu 10. Bara för du tycker det är ett sämre GUI betyder det inte att alla tycker det. Däremot accepterar jag att du tycker det, och du får mer än gärna stanna kvar på Windows 7 om du känne för det.

Permalänk

Nu slipper alla lägga till en dvdbrännare i sina köptrådar på forumet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Minns inte vart jag läste de första. Men kanske mixade ihop det att Windows 10 skulle supportas free of charge med upgrades inom dess tid, vilket vi nyss fick reda på är 10 år.

Gällande din "nergradering", måste vi ta upp detta igen? GUIt är väldigt personligt, både jag och många andra är glada över att slippa W7 design och välkommnande med öppna armar Windows 8, 8.1 och nu 10. Bara för du tycker det är ett sämre GUI betyder det inte att alla tycker det. Däremot accepterar jag att du tycker det, och du får mer än gärna stanna kvar på Windows 7 om du känne för det.

Nu så är det ju inte bara "personligt" utan merparten av befolkningen verkar ju inte gilla W8/W8.1 alls, då W8/8.1 idag har en marknadsandel på ca 15%, mot ex XP som fortfarande har strax över 16%, och W7 som har nästan 60% marknadsandel.

De som hoppar på W10 är nog de som idag sitter på W8/W8.1, då W10 på ett sätt är bättre än just W8/W8.1 då det inte har "Metro" rakt upp i ansiktet, utan har en mer "normal" startmeny.

Men bortsett från det så är det inget som tilltalar användarna troligen, så jag tror att marknadsandelen för W10 inte kommer vara så mycket större än vad W8/W8.1 är idag, före Microsoft slutar "köra över" sina användare, och börjar lyssna på dem.

Så länge som Microsoft fortsätter köra över sina användare (kunder) så kommer de att förlora kunder i fortsättningen med, fler och fler går över till exempelvis Mac (Och därmed OS X) eller rent av till Linux, just för att Microsoft beter sig som "idioter" och fullständigt kör över kunderna, och struntar i vad de vill ha.

Skulle Microsoft lyssnat på kunderna så hade de redan under 2012 inte ens släppt W8, eller senare W8.1 och nu W10 utan hellre byggt vidare på W7 som är det bästa Microsoft kommit med sedan Windows XP.

Jag tror att W7 kommer bli "nya Windows XP" på så sätt att företag, kommuner, landsting, försvar etc kommer sitta kvar på W7 även efter supporten för W7 stängts, och övergått till "om du betalar några hundra miljoner kronor så kan ni få support" som det är med Windows XP, ex som en del företag och exempelvis USA´s militär gör, de köper support av Microsoft så de får uppdateringar även i fortsättningen. Vilket de får betala ca 250 miljoner kronor för under 2 år (till början av juli 2017), troligen förlängs det säkert efter det med.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Enorm skillnad på Windows 7 (släppt 2009) och Windows 10 (släpps 2015). Kolla gärna min signatur.

Du kunde lika gärna ställa frågan "Vad är det för nytta med en dator från 2015? Jag har en från 2009 som fungerar fint."

Kan inte riktigt jämföra hårdvara som förblir den samma, med mjukvara som hela tiden uppdateras.

Att byta ut eller uppgradera hårdvaran ger en väsentligt större skillnad en än uppgradering ifrån Windows 7 eller 8 till Windows 10.

Det finns dessutom inget "revolutionerande" i Windows 10 som motiverar en uppgradering.

Enda skälet idag att installera 10:an är väl att det är gratis.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Ja, men de kommer inte få en aktiverad Windows 10.

Det kan jag förstå, men då ser jag å andra sidan inte vitsen med det.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Tankar förmodligen ner mjukvaran till egen USB pinne men bra intiativ att leverera på en för dom som inte kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Enorm skillnad på Windows 7 (släppt 2009) och Windows 10 (släpps 2015). Kolla gärna min signatur.

Du kunde lika gärna ställa frågan "Vad är det för nytta med en dator från 2015? Jag har en från 2009 som fungerar fint."

Om du menar denna: http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/10-g...
Så är idet inget där som tilltalar mig, DX12 kommer floppa (likt DX11.1/DX11.2 gjort) då utvecklarna förhoppningsvis satsar på Vulkan istället för ett API som är låst till ett enskilt operativ (DX12 för W10), annars är den där listan inget som tilltalar mig, ändringarna i Windows Explorer är inget att hänga i granen (Är lika puckat som på W8 med flikar etc), lika så "Task switcher" är inte bättre på W8/W8.1/W10 än på W7 (och dessutom en ren kopia av Apple´s OS X), lika så "Action Center" är en ren kopia av notifikations centret i OS X, "Support is right there" är samma stuk som redan fanns på Windows XP tiden.

Så ur de 21 sakerna så är det inget som tilltalar mig direkt.

Så sammanvägt för min del så känns W10 som en flopp, då det inte ger någon "wow, det där måste jag ha" känsla/behag, utan mer är som "meh, det är W8 i lite ändrad förpackning, och ännu sämre".

Finns mycket i W8, W8..1 och WW10 som är saker som sätter stopp för att det är något att ha, de största stoppen är startmenyn (eller bristen av den), flikar i Explorer (varfår gå ifrån ett vinnande koncept?), att de rent kopierar från ex Apple (Notifikations centret, task switcher, cortana etc). W10 känns som ett desperat försök från Microsoft att "rädda" Windows från att sjunka ännu mer, i och med att fler och fler går över till Mac (OS X) eller Linux.

För min del så är W10 lika ointressant som W8/W8.1 då Microsoft tydligt visar att de varken lyssnar, eller bryr sig om kunderna, precis som på Office där sista vettiga versionen är Office 2003 (Enkelt och snyggt gui) och inte gömma undan allt i massa flikar som ex Office 2010, 2013 och 2013 och kommande Office 2016.

Skrivet av Verminator:

Kan inte riktigt jämföra hårdvara som förblir den samma, med mjukvara som hela tiden uppdateras.

Att byta ut eller uppgradera hårdvaran ger en väsentligt större skillnad en än uppgradering ifrån Windows 7 eller 8 till Windows 10.
Det finns dessutom inget "revolutionerande" i Windows 10 som motiverar en uppgradering.
Enda skälet idag att installera 10:an är väl att det är gratis.

Precis, sedan så i dagsläget så har vi sedan några år egentligen mött en gräns där hårdvaran "sprungit" ifrån mjukvaran (ex spel), en hel del spel idag är så dåligt utvecklade så de inte ens idag kan dela ut lasten över en 4 kärnig cpu, då de är så dåligt trådade.
Ser man idag så finns det väldigt liten anledning till att uppgradera till nyare cpu, eller gpu för att just spelen ligger så långt efter och är så dåligt kodade så de inte kan skala upp på fler kärnor på ett bra sätt.

Och en uppgradering idag av cpu/gpu ger väldigt lite i ren upplevelse, i spel så är det rätt liten skillnad mellan olika grafikkort i de generationerna (i upplevelse), sen att man vill ha det senaste för att "skryta" med är en annan sak, men till upplevelsen så är det rätt liten skillnad mellan 2 grafikkort i olika generationer. Lika så som att en 4 kärnig cpu som är 3 år gammal idag funkar lika bra som en sprillans ny 4 kärnig cpu gör, och ger samma upplevelse för användaren (ingen större märkbar skillnad).
Lite som att vissa jagar "högsta MHz på ram minnen", vilket inte ger någon märkbar skillnad mot ex 1333MHz vs 1866MHz eller högre klockade, den skillnad man mäter är någon enstaka fps i skillnad, vilket är inom felmarginalen, så det är således "same shit".

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

USB minnet som W10 kommer på måste vara permanent skrivskyddat på något vis?
Hur säkerställer man att innehållet är utan modifikation.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Kan inte riktigt jämföra hårdvara som förblir den samma, med mjukvara som hela tiden uppdateras.

Att byta ut eller uppgradera hårdvaran ger en väsentligt större skillnad en än uppgradering ifrån Windows 7 eller 8 till Windows 10.

Det finns dessutom inget "revolutionerande" i Windows 10 som motiverar en uppgradering.

Enda skälet idag att installera 10:an är väl att det är gratis.

Directx 12 är revolutionerande och skäl nog att uppgradera till Win 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Enorm skillnad på Windows 7 (släppt 2009) och Windows 10 (släpps 2015). Kolla gärna min signatur.

Du kunde lika gärna ställa frågan "Vad är det för nytta med en dator från 2015? Jag har en från 2009 som fungerar fint."

wow! Du har svalt allt med hull och hår! Ge mig lite exempel med fakta bakom!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Viceroy: Nu gissar jag hejvillt. Jag _tror_ att det finns fler datorer med USB-anslutning än vad det finns maskiner med en optisk läsare.
Så då kan iallafall jag tycka att det är ganska dumt att slösa pengar på att tillverka några stycken skivor med en installation vid sidan om USB-tillverkningen.

Ta t.ex HP Proliant MicroServer, grundkonfigurationen har inte någon optisk läsare, men rätta mig gärna här om jag har fel.

Varför Windows 10 i en Microserver ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Tror inte de som sitter på Win7 inser hur mycket snabbare Win8/8.1 faktiskt är i jämförelse. Skulle inte dessutom prestandan förbättras i Windows 10?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Så nu ska copysweden ha pengar för Windows också?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag har en win 8.1 nyckel jag aldrig använt som jag vill "uppgradera" till 10. Vill dock inte installera 8.1 bara för att registrera. Kommer jag kunna uppgradera nyckeln direkt med en clean installation?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riporto:

Directx 12 är revolutionerande och skäl nog att uppgradera till Win 10.

Okej, då kan ju du berätta vad som är "revolutionerande" med DX12?

Vill du veta en hemlighet?
Dx12 är inget "revolutionerande" alls egentligen, det är ett marknadsföringstrick från Microsoft och alla sväljer det utan problem, det DX12 gör är inget annat än vad ex Vulkan gör, och där har Vulkan större chans än DX12, då Vulkan stöd finns till både Windows, Linux och OS X, och är då således ett mer självklart val för spelutvecklare att utveckla mot Vulkan API än mot DX12, och då bara nå en bråkdel av alla (oh få mer jobb) än att utveckla mot Vulkan direkt, och de kan nå betydligt fler användare på mindre jobb.

Så nej, DX12 är inget "revolutionerande" och ger inget mervärde alls.
Kolla bara på DX11.1/DX11.2 (Exklusiva för W8/W8.1), om utvecklarna skulle satsa på DX11.1/DX11.2 så skulle de nå en bråkdel av alla användarna som de vill nå, därför så finns det knapp några DX11.1/DX11.2 byggda spel alls, utan det är DX9, DX10 och DX11 i grunden för att nå den största massan.

Tror du då att spelutvecklarna skulle satsa på DX12 när de kan satsa på Vulkan som kommer fungera på alla de stora plattformarna, och således innebära betydligt mindre jobb för utvecklare och ett bättre slutresultat?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Jag har en win 8.1 nyckel jag aldrig använt som jag vill "uppgradera" till 10. Vill dock inte installera 8.1 bara för att registrera. Kommer jag kunna uppgradera nyckeln direkt med en clean installation?

Jag har haft problem med Windows uppdateringar flera månader, kontaktade Microsoft support som inte heller kunde lösa detta.
En enligt support var det ända sättet att ha en fungerande Windows installation för att kunna uppgradera till Windows 10.

Så jag har installerat om Windows 7 3 gånger med 262 uppdatera paket innan jag fick ett system där jag kunde boka Windows 10.
Ett verkligen tidsödande arbete.
Jag har fråga 2 olika personer på Microsoft support och svaret är en fullt uppdaterad Windows för att boka.
Tydligen skall man då kunna göra en helt ren installation av Windows 10 vilket är trevligt.

Så hoppas att era Windows uppdateringar fungerar.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Minns inte vart jag läste de första. Men kanske mixade ihop det att Windows 10 skulle supportas free of charge med upgrades inom dess tid, vilket vi nyss fick reda på är 10 år.

Gällande din "nergradering", måste vi ta upp detta igen? GUIt är väldigt personligt, både jag och många andra är glada över att slippa W7 design och välkommnande med öppna armar Windows 8, 8.1 och nu 10. Bara för du tycker det är ett sämre GUI betyder det inte att alla tycker det. Däremot accepterar jag att du tycker det, och du får mer än gärna stanna kvar på Windows 7 om du känne för det.

Nja, att han stannar kvar på Win7 när microsoft slutar släppa säkerhetspatchar till OS:et är inte bra för någon, särskilt inte honom. Uppmuntra inte sådant beteende.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Okej, då kan ju du berätta vad som är "revolutionerande" med DX12?

Vill du veta en hemlighet?
Dx12 är inget "revolutionerande" alls egentligen, det är ett marknadsföringstrick från Microsoft och alla sväljer det utan problem, det DX12 gör är inget annat än vad ex Vulkan gör, och där har Vulkan större chans än DX12, då Vulkan stöd finns till både Windows, Linux och OS X, och är då således ett mer självklart val för spelutvecklare att utveckla mot Vulkan API än mot DX12, och då bara nå en bråkdel av alla (oh få mer jobb) än att utveckla mot Vulkan direkt, och de kan nå betydligt fler användare på mindre jobb.

Så nej, DX12 är inget "revolutionerande" och ger inget mervärde alls.
Kolla bara på DX11.1/DX11.2 (Exklusiva för W8/W8.1), om utvecklarna skulle satsa på DX11.1/DX11.2 så skulle de nå en bråkdel av alla användarna som de vill nå, därför så finns det knapp några DX11.1/DX11.2 byggda spel alls, utan det är DX9, DX10 och DX11 i grunden för att nå den största massan.

Tror du då att spelutvecklarna skulle satsa på DX12 när de kan satsa på Vulkan som kommer fungera på alla de stora plattformarna, och således innebära betydligt mindre jobb för utvecklare och ett bättre slutresultat?

Det är fint att du drömmer om Vulcan, verkligen, men jag tror du sätter lite för mycket tillit till det. Oddsen är stora att utvecklarna anammar DX12 istället, särskilt de större utvecklarhusen. Den enskilt största anledningen dock för dig att uppgradera är dels, att du får det gratis inom ett år, och sedan också att supporten för Win7 kommer upphöra. Vill du då sitta med en Schweizerost?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Okej, då kan ju du berätta vad som är "revolutionerande" med DX12?

Vill du veta en hemlighet?

Om inte steamos blir en succé så lär Vulcan bli doa. Har inte sett nån utvecklare ens nämna Vulcan medan flera titlar och spelmotor redan har bekräftat dx12 support. Känns som att du bara svamlar för att du inte gillar Microsoft, enda argumentet var ju multiplatform, men vad spelar det för roll när ingen spelutvecklare bryr sig om Linux och osx ändå. Hade det vart så viktigt då hade ju opengl konkurrerat ut dx för länge sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Palme_570: Jag drog ett exempel.
Kan ta ett till.
Min Thinkpad X200 har inte heller någon optisk läsare, den maskinen är från 2008.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Windows 10 får bo på surfplattan ett år innan det ens kommer i närheten av huvud-riggen, kanske kör det i en VM ibland för att prova det, men är väldigt nöjd med 8.1.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

wow! Du har svalt allt med hull och hår! Ge mig lite exempel med fakta bakom!

Gärna! Jag har skrivit den här listan som har massor med fakta som du efterfrågar. 106 punkter om varför Windows 8.1 är mycket bättre än Windows 7. Det mesta gäller förstås även för Windows 7 -> Windows 10 med.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1100005-forbattringar-i...

Sen finns dessa 20 punkter att hitta om förbättringar i Windows 10 i jämförelse med 8.1.
http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/10-g...

Skrivet av PowerNet:

Okej, då kan ju du berätta vad som är "revolutionerande" med DX12?

Vill du veta en hemlighet?
Dx12 är inget "revolutionerande" alls egentligen, det är ett marknadsföringstrick från Microsoft och alla sväljer det utan problem, det DX12 gör är inget annat än vad ex Vulkan gör, och där har Vulkan större chans än DX12, då Vulkan stöd finns till både Windows, Linux och OS X, och är då således ett mer självklart val för spelutvecklare att utveckla mot Vulkan API än mot DX12, och då bara nå en bråkdel av alla (oh få mer jobb) än att utveckla mot Vulkan direkt, och de kan nå betydligt fler användare på mindre jobb.

Så nej, DX12 är inget "revolutionerande" och ger inget mervärde alls.
Kolla bara på DX11.1/DX11.2 (Exklusiva för W8/W8.1), om utvecklarna skulle satsa på DX11.1/DX11.2 så skulle de nå en bråkdel av alla användarna som de vill nå, därför så finns det knapp några DX11.1/DX11.2 byggda spel alls, utan det är DX9, DX10 och DX11 i grunden för att nå den största massan.

Tror du då att spelutvecklarna skulle satsa på DX12 när de kan satsa på Vulkan som kommer fungera på alla de stora plattformarna, och således innebära betydligt mindre jobb för utvecklare och ett bättre slutresultat?

Du kan läsa mer på Sweclockers istället.

The Witcher 3 och Batman: Arkham Knight får stöd för DirectX 12
http://www.sweclockers.com/nyhet/20393-the-witcher-3-och-batm...

EA:s teknikchef för Frostbite vill se krav på DirectX 12 för 2016 års speltitlar
http://www.sweclockers.com/nyhet/20315-eas-teknikchef-for-fro...

AMD visar prestandaförbättringar med flera kärnor och DirectX 12
http://www.sweclockers.com/nyhet/20243-amd-visar-prestandafor...

Stardock: 820 procent bättre prestanda med DirectX 12
http://www.sweclockers.com/nyhet/20084-stardock-820-procent-b...

DirectX 12 öppnar för bättre utnyttjande av flera grafikprocessorer
http://www.sweclockers.com/nyhet/19999-directx-12-oppnar-for-...

DirectX 12 till både Windows och Xbox One
http://www.sweclockers.com/nyhet/18423-directx-12-till-bade-w...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhffan:

USB minnet som W10 kommer på måste vara permanent skrivskyddat på något vis?
Hur säkerställer man att innehållet är utan modifikation.

Ja tänk pirat-versionerna som säkert kommer säljas online med virus i usb-firmwaren...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på Home och Pro? Home Sve Retail versionen är ca 1000kr billigare än Pro Sve Retail versionen

OEM ska väl inte vi privatpersoner kolla på? Vi ska väl ha Retail version?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3230608,3230635,3230651,...

Permalänk
Avstängd

Jag har ej läst så jättemycket om hur detta ska gå till.
Jag har idag retail versionen 8.1
Får jag då retail windows 10? Annars blir man ju lurad där.
Får man oem version får man ju isåfall köpa ny licens när man bygger ny dator.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Okej, då kan ju du berätta vad som är "revolutionerande" med DX12?

Vill du veta en hemlighet?
Dx12 är inget "revolutionerande" alls egentligen, det är ett marknadsföringstrick från Microsoft och alla sväljer det utan problem, det DX12 gör är inget annat än vad ex Vulkan gör, och där har Vulkan större chans än DX12, då Vulkan stöd finns till både Windows, Linux och OS X, och är då således ett mer självklart val för spelutvecklare att utveckla mot Vulkan API än mot DX12, och då bara nå en bråkdel av alla (oh få mer jobb) än att utveckla mot Vulkan direkt, och de kan nå betydligt fler användare på mindre jobb.

Så nej, DX12 är inget "revolutionerande" och ger inget mervärde alls.
Kolla bara på DX11.1/DX11.2 (Exklusiva för W8/W8.1), om utvecklarna skulle satsa på DX11.1/DX11.2 så skulle de nå en bråkdel av alla användarna som de vill nå, därför så finns det knapp några DX11.1/DX11.2 byggda spel alls, utan det är DX9, DX10 och DX11 i grunden för att nå den största massan.

Tror du då att spelutvecklarna skulle satsa på DX12 när de kan satsa på Vulkan som kommer fungera på alla de stora plattformarna, och således innebära betydligt mindre jobb för utvecklare och ett bättre slutresultat?

Nu får du nog läsa på innan du uttalar dig om Dx12.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Jag har ej läst så jättemycket om hur detta ska gå till.
Jag har idag retail versionen 8.1
Får jag då retail windows 10? Annars blir man ju lurad där.
Får man oem version får man ju isåfall köpa ny licens när man bygger ny dator.

Som jag har uppfattat det så gäller en licens för en enhet med Win X. Glöm OEM och Retail.
Och med tanke på priset så kommer det säkerligen att bli en prenumerationstjänst inom tre-fyra år.

Permalänk
Medlem

Om det nu bara blir usb minne att köpa . kan man då inte göra en image fil själv från usb minnet och bränna på skiva ?
Det har ju gått i nero vet jag då man markerar filerna och bränner som image fil .
Har bara skummat snabbt i tråden ,men någon kanske kan bekräfta att det går .om inte usb minnet är låst på nåt sett

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8350 Black Edition | ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 | G.skill Ares 8GB DDR3 1600 | MSI R9 270x 2GB GAMING | Samsung 840 EVO 250GB