Mobile - G-SYNC till alla lappor som kan driva det.

Permalänk
Medlem

Mobile - G-SYNC till alla lappor som kan driva det.

Kort historia bakom mobile g-sync : gamenab kom på hur man kan fixa gsync för mobila platformar utan någon extra modul, nvidia tar iden och ger ingen credit till gamenab bla bla bla, vi har nu mobilt gsync för laptops.

nvidia drar igång med att göra några små ändringar i vbios (DRM liknande). Nu kan bara ett fåtal datorer ha gsync - förutsatt att din laptop kommer med en g-sync klisterlapp, gamenab går emot detta och bevisar att så länge hårdvaran klarar av att driva gsync (skärm + gpu) så ska det funka utan problem.

jag har asus rog g751jy med 980m 4gb och en skärm som kan gå upp i 100hz, så, supporten finns, prestandan den oxo och allt annat utöver det som eDP direkt kontakt mellan skärm och GPU.

Nu vet jag inte om detta funkar på alla datorer med liknande specs som min dator men jag har nu provat det och gamenab leverar, jag köttar nu spel med gsync även fast jag inte har någon gsync klisterlapp på min dator eller nvidias sketna drm metod för att få tjäna lite mer pengar.

jag kan ha fel i historian men detta är hur jag har förstått det och det ska tydligen gå tillbaka 4 år.

för er som är intresserade utav att prova :
http://gamenab.net/2015/06/28/good-news-g-tools-beta-2/#more-...

tips : se till att ha drivrutiner under version 350x, dvs , 349x 348x 347x. men inte något ur 350 serien.

ha det gött hoppas någon får användning för detta.