Permalänk
Medlem

Qnix QX2710LED Evolution II

TODO Lägga upp mer bilder...

Det här är en qnix jag haft sedan sommaren 2013 har jag för mig. Den fungerar bra, jag har lyckats klocka den till 120 Hz och det har haft varierande resultat. Helt utan artefakter är den inte då men det är såpass bra att jag kan var nöjd ändå.

Jag har brutit upp plastramen 3-4 ggr för att försöka få bukt med en krökning/böjning som var i nedre mitten på skärmen från början. Detta har jag försökt fixa med bland annat tärningar och skumplast som jag lade bakom skärmen och förslöt den inuti plastramen men det gav bara mer clouding.

Ett sätt som "fixade" problemet på det bästa sättet hittills, därtill den mindre ojämna belysningen som var från backlight:en var att jag tog isär allt i skärmen ända ner till att jag separerade panelen från backlight:en. Då kunde jag ta loss den lösa metallramen som omsluter panelen och backlight:en som håller ihop dessa och dessutom är fäste för skenorna som ser till att panelen sitter rätt.
Jag lade denna lösa metallram på en "plan" yta och märkte att den var krökt med så jag rättade till problemet och upptäckte att det fortfarande var en viss krökning på skärmen. Därför krökte jag ramen lite utåt för att kompensera och resultatet är en skärm som är helt ok för vardagligt bruk.

Besök galleriet här

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

@Luminous: Varför är det här ett galleri?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@morxy49: Det är inget pc galleri men jag tänker göra ett sådant. Jag ville visa en Qnix just för att det är en udda skärm med mer eller mindre intressanta egenskaper. Iofs så kanske det inte är så intressant för alla men jag hoppas det faller inom kriterierna för att göra gallerier i alla fall.

Jag kanske öppnar upp den och visar alla skavanker jag tagit itu med och så vidare.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself