Permalänk
Medlem

Problem med portforwarding.

Tjena!
Skulle lira lite mc med en kompis tidigare idag och insåg att man inte kunde komma in på den.
Första jag märkte var att jag hade fått ny public ip.
Kommer in på den utan problem med localhost.
IPV4 är samma som tidigare, har inte ändrat portar för servern.
Har alltid funkat tidigare så lite konstigt att det plötsligt slutat fungera...

Tackar för all hjälp.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Om du fått en ny extern IP-adress så är det väl bara för kompisen att ändra sin anropsadress till den nya !? PortForward är ju oförändrad för dig själv.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Om du fått en ny extern IP-adress så är det väl bara för kompisen att ändra sin anropsadress till den nya !? PortForward är ju oförändrad för dig själv.

Kanske inte var tydligt nog, kommer inte in med nya ipn.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Set är säkert inte ditt fel utan bara jag som är lite trött...
Det jag tänker är att den externa IP-adressen har inget med din lokala port-forward att göra eftersom den är lokal. Från modemet/routern räknat så är all intern trafik som förut.

Portforward innebär ju bara att den som kommer utifrån och knackar på port xxx hänvisas direkt till en intern dator med viss IP-adress. Om kompisen utifrån knackar på rätt port men fel modem/router så kommer han aldrig fram till din dator.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

@oolllee:

Jag kanske snackar skit nu men måste man inte ändra IP i cfg filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkboot:

@oolllee:

Jag kanske snackar skit nu men måste man inte ändra IP i cfg filen?

Om man har skrivit något på den raden i server.properties kan det vara så att det behöver ändras, eller ännu hellre tas bort så det fungerar oavsett IP. Det blir smidigare så när man som TS (och i princip alla andra privatpersoner) har dynamisk IP.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Lägger till lite mer info om det skulle kunna lösa det...

spawn-protection=16
max-tick-time=60000
generator-settings=
force-gamemode=false
allow-nether=true
gamemode=0
enable-query=false
player-idle-timeout=0
difficulty=1
spawn-monsters=true
op-permission-level=4
resource-pack-hash=
announce-player-achievements=true
pvp=true
snooper-enabled=true
level-type=DEFAULT
hardcore=false
enable-command-block=false
max-players=20
network-compression-threshold=256
max-world-size=29999984
server-port=25565
server-ip=
spawn-npcs=true
allow-flight=false
level-name=world
view-distance=10
resource-pack=
spawn-animals=true
white-list=false
generate-structures=true
online-mode=true
max-build-height=256
level-seed=
motd=A Minecraft Server
enable-rcon=false

Dold text
Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]