Helt suverän service från Apple!

Permalänk
Medlem

Helt suverän service från Apple!

Vill ge Apples kundservice beröm!

Jag har hjälpt min syster att reklamera sin iPhone (som var precis över ett år gammal) till Webhallen. Kortfattat så lovade verkstaden att telefonen skulle repareras på reklamationsrätten men sedan krävde Webhallen att vi skulle betala 1400 kr. Sen tappade Webhallen bort telefonen i en månad när den varit på verkstaden och när vi fick tillbaka den så var det rejäla brytmärken längs ena sidan.
Först var teknikern helt säker på att dessa skador inte fanns på telefonen när de fick den (för de antecknar alltid eventuella skador) men sen när jag ville ha det åtgärdat så hade plötsligt både Webhallen och verkstaden anteckningar om att telefonen såg ut så när jag skickade in den?!

Från att jag blev tvungen att betala reparationen så har jag haft kontakt med Apple och jag har aldrig varit med om sån grym kundservice! De eskalerade ärendet direkt och jag fick en "egen" handläggare som har varit så otroligt serviceminded. Samma person har följt ärendet nu i flera månader. Han har svarat direkt och han har även själv kontaktat Webhallen och verkstaden och varit engagerad och alltid återkopplat till mig. Nu har han ordnat så att min syster kommer att få en helt ny telefon och Apple tar kostnaden. Man har aldrig känt sig som en belastning utan det har märkts att personen på kundservicen verkligen vill hjälpa till och att de gör "allt" för att kunden ska bli nöjd. Om jag får något mer problem med en Apple-produkt så vill kunde jag kontakta honom direkt och få hjälp.

Jag har själv aldrig ägt något från Apple men det här bemötandet har gjort mig väldigt positivt inställd till dem! Jag har aldrig varit med om sån suverän service tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mb-dape:

Vill ge Apples kundservice beröm!

Jag har hjälpt min syster att reklamera sin iPhone (som var precis över ett år gammal) till Webhallen. Kortfattat så lovade verkstaden att telefonen skulle repareras på reklamationsrätten men sedan krävde Webhallen att vi skulle betala 1400 kr. Sen tappade Webhallen bort telefonen i en månad när den varit på verkstaden och när vi fick tillbaka den så var det rejäla brytmärken längs ena sidan.
Först var teknikern helt säker på att dessa skador inte fanns på telefonen när de fick den (för de antecknar alltid eventuella skador) men sen när jag ville ha det åtgärdat så hade plötsligt både Webhallen och verkstaden anteckningar om att telefonen såg ut så när jag skickade in den?!

Från att jag blev tvungen att betala reparationen så har jag haft kontakt med Apple och jag har aldrig varit med om sån grym kundservice! De eskalerade ärendet direkt och jag fick en "egen" handläggare som har varit så otroligt serviceminded. Samma person har följt ärendet nu i flera månader. Han har svarat direkt och han har även själv kontaktat Webhallen och verkstaden och varit engagerad och alltid återkopplat till mig. Nu har han ordnat så att min syster kommer att få en helt ny telefon och Apple tar kostnaden. Man har aldrig känt sig som en belastning utan det har märkts att personen på kundservicen verkligen vill hjälpa till och att de gör "allt" för att kunden ska bli nöjd. Om jag får något mer problem med en Apple-produkt så vill kunde jag kontakta honom direkt och få hjälp.

Jag har själv aldrig ägt något från Apple men det här bemötandet har gjort mig väldigt positivt inställd till dem! Jag har aldrig varit med om sån suverän service tidigare.

Om någon vän till mig, som bor i Stockholm och har en Apple produkt, så rekommenderar jag alltid den att gå till Apple Store (Apples egna butik). Där får man väldig bra service. Köpte min iPad Mini 32GB 4G där, då den var lika billig/dyr där som på andra ställen, och det blir enklare o reklamera då jag kan göra det direkt mot Apple och inte mot t.ex Elgiganten som det är ett helvete o ta reklamation med

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig