Helt suverän service från Apple!
Vill ge Apples kundservice beröm!
Jag har hjälpt min syster att reklamera sin iPhone (som var precis över ett år gammal) till Webhallen. Kortfattat så lovade verkstaden att telefonen skulle repareras på reklamationsrätten men sedan krävde Webhallen att vi skulle betala 1400 kr. Sen tappade Webhallen bort telefonen i en månad när den varit på verkstaden och när vi fick tillbaka den så var det rejäla brytmärken längs ena sidan.
Först var teknikern helt säker på att dessa skador inte fanns på telefonen när de fick den (för de antecknar alltid eventuella skador) men sen när jag ville ha det åtgärdat så hade plötsligt både Webhallen och verkstaden anteckningar om att telefonen såg ut så när jag skickade in den?!
Från att jag blev tvungen att betala reparationen så har jag haft kontakt med Apple och jag har aldrig varit med om sån grym kundservice! De eskalerade ärendet direkt och jag fick en "egen" handläggare som har varit så otroligt serviceminded. Samma person har följt ärendet nu i flera månader. Han har svarat direkt och han har även själv kontaktat Webhallen och verkstaden och varit engagerad och alltid återkopplat till mig. Nu har han ordnat så att min syster kommer att få en helt ny telefon och Apple tar kostnaden. Man har aldrig känt sig som en belastning utan det har märkts att personen på kundservicen verkligen vill hjälpa till och att de gör "allt" för att kunden ska bli nöjd. Om jag får något mer problem med en Apple-produkt så vill kunde jag kontakta honom direkt och få hjälp.
Jag har själv aldrig ägt något från Apple men det här bemötandet har gjort mig väldigt positivt inställd till dem! Jag har aldrig varit med om sån suverän service tidigare.