Aktivering av Bredbandsbolaget gruppanslutning

Permalänk
Medlem

Aktivering av Bredbandsbolaget gruppanslutning

Hej, nu igår fick vi som bor i min bostadsförening hem router och tv-box från bredbandsbolaget då vi har tecknat avtal för gruppanslutning.

Informationen vi då fick var att vi behövde ringa BBB för att aktivera internet, så det var precis vad jag gjorde, blev kopplad fram och tillbaks till jag tillslut hamnade hos teknisk service där den väldigt trevliga killen aktiverade min uppkoppling men samtidigt berättade att det var vanliga kundservice som skulle ta hand om detta eftersom jag behövde ett kundnummer plus att aktiveringen han gjorde bara skulle fungera i 10 dagar och att jag behövde just kundnummer och lösen för att aktivera på riktigt, så han kopplade tillbaka mig till kundservice, men fick inget svar där och eftersom jag redan suttit med luren i örat i 3 timmar plus att det var sent så gav jag upp.

Så idag ringde jag igen och när jag kom fram till kundservice och förklarade vad det var jag behövde så förstod stackarn inte alls vad det var för problem och fick springa och fråga någon annan, när han kom tillbaka så berättade han att det vi har är "anonym gruppanslutning" och att teknisk service ska aktivera det fullt ut, så ännu en gång blev jag kopplad. På teknisk hade dom ingen aning vad jag pratade om och att dom behövde ett organisationsnummer för att ens se vem jag är och kunna aktivera något, så dom sa att jag skulle prata med bostadsföreningen och återkomma. Tro det eller ej, men här säger dom att det ska bara vara att ringa till BBB och aktivera, och cirkeln är komplett.
(Det är tur att det ska mycket till innan jag blir frustrerad, kan tänka mig att detta är något många får huvudvärk över.)

TLDR: Hur ska jag kunna aktivera min internetuppkoppling när ingen som jobbar med aktivering verkar veta vad aktivering är?

Så någon som vet hur jag ska bära mig åt?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Vila i frid

Ta fram all er kundinfo, inkl org-nummer och ev. abb-nummer. Ring BBB och lägg inte på förrän BBB har fixat det och VET att de ha fixat det - se till få konfirmeradt att DE vet att det är gjort. Vet de inte exakt hur man gör, be att få prata med deras chef.

Prata lugnt och sakligt. Inga onödiga eller långa tekniska haranger. Nöj dig inte med ett "nu ska det nog fungera". Rätt person hos BBB vet när det fungerar och kan säga "nu fungerar det".

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Ringde idag igen och kom direkt till någon som visste vad som gällde, tog 2min så var det klart

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2