Permalänk

Ny sekundär skärm

Hej!

Tänkte köpa en extra skärm för att ha på sidan om min iMac. Den främsta anledningen till köpet är just för mer (causal)spelande: att spela på en 5k skärm fungerar ej optimalt då man måste skruva ner på upplösningen för att få en mer hållbar fps-nivå, själv kan jag knappt spela under skärmens nativeupplösning då det ser hemskt suddigt ut.

Skärmen ska vara på 24", 1920x1080-upplösning samt IPS-panel. Jag vet att IPS ej är det primära valet för spelande, men då jag kör väldigt "causal" så vill jag ha en skärm som är mer allsidig; något som kan användas utanför spel också. Jag vill även ha en så tunn skärm som möjligt, samt att foten ej är överdrivet stort då det ej finns oändligt med plats på mitt skrivbord. Budgeten ligger på ca. 2000 SEK.

Jag har själv hittat några skärmar som jag kan länka nedan. Återkom gärna med vad ni tycker, eller kom med egna förslag:

Dell P2414h - Denna skärm har jag hört ganska gott om, dock är jag lite osäker kring responstiden (8 ms). Är det verkligen så farligt? Å andra sidan så har min iMac en responstid på 12 ms, där spelar jag bl.a. HotS samt WoW utan problem. Just nu är det GTA V jag spelar, antar att responstid är ej lika viktigt där som i t.ex. CS?
DELL U2414H Ultrasharp - Väldigt stort plus att den har DisplayPort-stöd, slipper adaptrar samt problem som HDMI medför (min Mac får för sig att detektera alla skärmar anslutna med HDMI som TV-apparater). Denna ligger främst i ledet just nu av det jag har läst, ska jag köra på denna?
Asus VN248HA - Negativt med denna skärm: inbyggda högtalare. Har ej behov det, samt att det bidrar till extra onödigt tjocklek till skärmen
Samsung LS24D590PLX- Ej IPS, dock antar jag det ej är någon riktig skillnad då PLS är Samsungs egna IPS-teknik?

Tack på förhand!

EDIT: Märkte precis att båda Dell-skärmarna har ett DisplayPort-uttag...

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |