NUC visar ingen bild - hur går jag vidare?

Permalänk
Medlem

NUC visar ingen bild - hur går jag vidare?

Min nyss inköpta Intel NUC D54250WYK bråkar med mig.

Först stannade den vid uppstarten. En snabb googling visade att tre blå blink betydde att det var minnesproblem. Eftersom jag köpt minnet som "fyndvara" testade jag att byta mot ett annat och då slutade det blå blinkandet.

Däremot får jag ingen bild vid uppstart. NUC:en verkar vara igång, då den reagerar på ctrl-alt-del och lite annat pillande på tantentbordet.
NUC:en har en miniHDMI-utgång och en displayport. Jag har testat båda utgångar med en adapter som jag vet funkar till en annan dator.

Eftersom det inte kommer något felmeddelande utgår jag från att NUC:en fungerar "överlag", men att problemet ligger i videosignalen. Eftersom varken HDMI eller displayport fungerar så känns det som att det inte är hårdvarurelaterat, eller? Kan det vara inkompatibilitet med projektorn?

Jag har testat med och utan hårddisk, men ingen skillnad. Jag har testat att flytta på minnesmodulen, men ingen skillnad.

Hur skulle du gå vidare?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Jag skulle testat med en annan skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag skulle testat med en annan skärm.

Jag gjorde det - och det funkade! Tack!
För mig är det mycket oklart vad som egentligen gick snett, men nu funkar det i alla fall

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021