Hur många har haft problem med "stuttering" p.g.a. VRAM och gtx 970?

Permalänk
Avstängd

Hur många har haft problem med "stuttering" p.g.a. VRAM och gtx 970?

Hur många upplever problem med VRAM vid olika skärmupplösningar med 970? Det vill säga - i praktiken upplever problem, inte vad man läst sig till att det KAN finnas problem med.
Antar att många inte kommer svara ärligt men hoppas på att endast 970 ägare svarar annars blir frågeställningen helt utan värde...
Skippade 4k då man nog inte kör 970 och spelar med 4k om man vill uppleva hyffsad fps.

Permalänk
Avstängd

Ok, inte många som röstade här inte? Trodde åtskilliga hade problem med att VRAM tog slut eller försökte "accessa" 0.5GB utrymmet och korten haltade och fick "stutter, nej? Inga som upplevt det i praktiken under normala förhållanden mer än att ha läst om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, inte många som röstade här inte? Trodde åtskilliga hade problem med att VRAM tog slut eller försökte "accessa" 0.5GB utrymmet och korten haltade och fick "stutter, nej? Inga som upplevt det i praktiken under normala förhållanden mer än att ha läst om det?

Du får nog vänta några timmar innan du kan få ett bättre resultat

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paontuus:

Du får nog vänta några timmar innan du kan få ett bättre resultat

ok, jag är lite otålig kanske..;) Trodde att så många har akuta problem då man läser trådarna om 970..
Ni som väljer "har problem" får gärna kommentera vilka problem som finns och var de finns.

Permalänk
Medlem

Nu råkade jag ju självklart rösta fel. Men spela roll, ska följa för att se hur folk röstar.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Mitt alternativ finns inte, men 1200p och inga problem hade jag röstade på om det funnits.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Nu råkade jag ju självklart rösta fel. Men spela roll, ska följa för att se hur folk röstar.

ok tänkte precis posta och fråga vilka problem du har i 1080p?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aloysius:

Mitt alternativ finns inte, men 1200p och inga problem hade jag röstade på om det funnits.

kör på 1080p alternativet i så fall, skiljer så lite.