Sprillans nytt MSI 960 fungerar inte som det ska

Permalänk
Medlem

Sprillans nytt MSI 960 fungerar inte som det ska

Tja, monterade nyss in mitt nya grafikort (MSI GTX 960 Gaming) i datorn.

Det ger ingen bild via DisplayPort, men det fungerar via VGA.
Tänker inte använda VGA.
När jag kopplar in det via DisplayPort så står det "No cable connected" på skärmen, har prövat alla tre DP-utgångar på grafikkortet.
Men när jag kopplar in skärmen via moderkortets DisplayPort fungerar det som det ska, konstigt.
Har kikat efter så att grafikkortet får ström som det ska, (allt lyser osv) plus att det fungerar via VGA då.
Har också installerat senaste grafikdrivrutinen från NVIDIAS hemsida.
Funderade på om jag inte hade klickat dit det ordentligt i PCI-E-kontakten på moderkortet,
men det måste jag ju ha gjort i och med att det fungerar via VGA.

Så trött på datorkrångel nu, vad kan det röra sig om denna gången då?

Tack på förhand!

Edit: Nu har signalen via VGA också gett sig, vad fasen?

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Utan någon egentlig erfarenhet låter det som att det är fel på kortet, alt. så har du fel på kabel.

Vet du att alla kablar du använder fungerar som de ska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NobSWiX:

Utan någon egentlig erfarenhet låter det som att det är fel på kortet, alt. så har du fel på kabel.

Vet du att alla kablar du använder fungerar som de ska?

Alla kablar fungerade som de skulle.

Kör både ljudkort och gpu på pciex16 så prövade att byta plats på dom,
nu fungerar det helt plötsligt.

Mystiskt faktiskt

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Kan ha och göra med vilken generation PCI-ex portarna är, men jag håller med dig, märkligt! Härligt att det fungerar för dig!