Homeworld Remasterd Collection

Permalänk
Medlem

Någon som vill ge ett första intryck?

Permalänk
Medlem

Gah, krashade på 5:e uppdraget... Orkade inte kolla om det va sparat, kan fortsätta från uppdraget i alla fall...

Första intrycket kan jag nog kanske inte ge, spelade inte de första spelen så pass mycket, men det jag kan säga är att det flyter på bra, något långsamt spelsätt måste jag säga, man har vant sig vid att allt ska hända på en gång och matas med intryck, så det är behagligt skulle jag säga, sen kör jag mest Sins of a solar empire, kanske inte direkt jämförbart med detta spelet. Men jag tycker det är underhållande förutom krashen

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Gah, krashade på 5:e uppdraget... Orkade inte kolla om det va sparat, kan fortsätta från uppdraget i alla fall...

Första intrycket kan jag nog kanske inte ge, spelade inte de första spelen så pass mycket, men det jag kan säga är att det flyter på bra, något långsamt spelsätt måste jag säga, man har vant sig vid att allt ska hända på en gång och matas med intryck, så det är behagligt skulle jag säga, sen kör jag mest Sins of a solar empire, kanske inte direkt jämförbart med detta spelet. Men jag tycker det är underhållande förutom krashen

Thx. Låter precis som vad jag kommer ihåg det som. Mysig stämning och lågt tempo. Längtar till ikväll...

Permalänk
Sötast

Det var en enorm röra till en buggfest. Sitter mer och irriterar mig på spelet än njuter av det

Permalänk
Medlem

Ugh. Ja, verkligen en buggfest!

Fick direkt problem med att markören inte nådde hela skärmen. Gick inte ens att testa en tutorial! Kompabilitetsläge med dpi skalning avslaget löste det dock. Men det var bara början...

Med det sagt så njöt jag ändå av de första banorna. Märkligt design att skynda på hyperspace när det finns massor kvar att skörda. Det är ju då man tar fram kaffet och myser.

Har bara kört HW1 Remastered hittills men är man allergisk mot buggar så bör man vänta med köp.

Permalänk
Medlem

Snyggt är det.
Men aningen buggigt kanske.
Collectors/harvesters vägrar lyda order ibland. Och ibland stannar de bara så man får köra igång dem igen.
Interceptors kan köra kamikaze via kommando, men de behöver inte göra det spontant tycker jag.
För övrigt känns det som Interceptors är för klena, dör omgående i strid.

Ion Cannon frigates verkar tycka det är kul att ramma allt i närheten, så "Frigate lost" hör man ofta.
Vid laddning av spel så får manibland inte upp research som man ska få, utan helt tomt.

Detta är vad jag sett.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig med systemet i sign. inga som helst prestandaproblem eller buggar hittils (Förutom att tutorial var lite konstig, gick vidare till nästa steg av sig själv utan att man tryckte på OK) . Spelat ca 8h nu. Klarade meteorbanan igår..fy satan vad irritrande den var hehe

Har lite svårt att vänja mig vid 3d navigeringen, dvs att man också navigerar i höjdled, det blir lite rörigt ibland och kameran hoppar ibland till ställen man inte vill, men det är nog snarare att jag gör fel. A.I är ju lite korkad som någon nämnde tidigare, flyger rakt in i meteorerna. Har dock inte märkt att de beter sig så mot fiendeskepp.

Är det något jag inte fattat eller kan man inte köa kommandon?
I slutet av varje mission så får man en massa resources, är detta alla resurser som finns på banan? är det någon mening med att samla alla resurser innan man går in i hyperspace då?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tycker personligen spelet är rätt tråkigt. De har simplifierat Homeworld 1 genom att flytta det till Homeworld 2s motor, vilket gör att skepp totalt tappar formation i strid, och att position inte spelar någon roll. Huruvida ett skepp träffar ett annat är ett tärningskast medans i orginalet berodde det på huruvida skeppet körde evasive och vilken position de hade. Positionering, Tactics och Formations är således generellt meningslösa i HW1:Re och fuel har ju tagits bort också. Detta tillsammans gör att jag iaf hitills tycker spelet känns otroligt simpelt, är mer sten, sax, påse att anfalla rätt typ av skepp med rätt typ av skepp och sen bara swarma ner motståndet.

Storyn är intressant, grafiken är OK och musiken är riktigt bra, men jag kan inte komma ifrån hur "meningslöst" det känns att spela själva striderna.

Kanske bara jag som är överdrivet petig med gameplay, men hoppas det kommer moddar/patchar som lägger till de djupare bitarna från orginalet.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Tycker personligen spelet är rätt tråkigt. De har simplifierat Homeworld 1 genom att flytta det till Homeworld 2s motor, vilket gör att skepp totalt tappar formation i strid, och att position inte spelar någon roll. Huruvida ett skepp träffar ett annat är ett tärningskast medans i orginalet berodde det på huruvida skeppet körde evasive och vilken position de hade. Positionering, Tactics och Formations är således generellt meningslösa i HW1:Re och fuel har ju tagits bort också. Detta tillsammans gör att jag iaf hitills tycker spelet känns otroligt simpelt, är mer sten, sax, påse att anfalla rätt typ av skepp med rätt typ av skepp och sen bara swarma ner motståndet.

Storyn är intressant, grafiken är OK och musiken är riktigt bra, men jag kan inte komma ifrån hur "meningslöst" det känns att spela själva striderna.

Kanske bara jag som är överdrivet petig med gameplay, men hoppas det kommer moddar/patchar som lägger till de djupare bitarna från orginalet.

Spelade aldrig originalet. Men har märkt att formationerna "typ" funkar i RE -versionen. Tex när när man har plasma bombers eller va de heter, och en formation där interceptors är framför, så dör de inte lika lätt. De stora skeppen håller ju formationen också, de svärmar inte runt som de små skeppen. Men håller med om att det ibland käns lite kaosartat. Får pausa och ge order i vissa situationer.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Funkar bra för mig med systemet i sign. inga som helst prestandaproblem eller buggar hittils (Förutom att tutorial var lite konstig, gick vidare till nästa steg av sig själv utan att man tryckte på OK) . Spelat ca 8h nu. Klarade meteorbanan igår..fy satan vad irritrande den var hehe

Har lite svårt att vänja mig vid 3d navigeringen, dvs att man också navigerar i höjdled, det blir lite rörigt ibland och kameran hoppar ibland till ställen man inte vill, men det är nog snarare att jag gör fel. A.I är ju lite korkad som någon nämnde tidigare, flyger rakt in i meteorerna. Har dock inte märkt att de beter sig så mot fiendeskepp.

Är det något jag inte fattat eller kan man inte köa kommandon?
I slutet av varje mission så får man en massa resources, är detta alla resurser som finns på banan? är det någon mening med att samla alla resurser innan man går in i hyperspace då?

Läste någonstans att det är res du kommer att ha resten av spelet, mer du sparar mer har du till nästa bana osv.
Kan ha fel, men testa och töm allt och se hur nästa bana är, om du har något kvar ller inte

Har inte köpt mitt exemplar än.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

I slutet av varje mission så får man en massa resources, är detta alla resurser som finns på banan? är det någon mening med att samla alla resurser innan man går in i hyperspace då?

Ja, vad jag hört så får man automatiskt allt man kan minea när man kör hyperspace efter en mission. Tyvärr är det inget de någonsin säger i spelet, precis som mycket annat där det är rätt knapert med information.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Läste någonstans att det är res du kommer att ha resten av spelet, mer du sparar mer har du till nästa bana osv.
Kan ha fel, men testa och töm allt och se hur nästa bana är, om du har något kvar ller inte

Har inte köpt mitt exemplar än.

Skrivet av Tobberoth:

Ja, vad jag hört så får man automatiskt allt man kan minea när man kör hyperspace efter en mission. Tyvärr är det inget de någonsin säger i spelet, precis som mycket annat där det är rätt knapert med information.

Man verkar ju helt klart ha samma mängt resurser från uppdrag till uppdrag i alla fall.

Måste ändå säga att jag varmt rekomenderar detta till alla som gillar RTS med bra story. Trots sina brister har det fångat mig, jag vill hem och spela! Va länge sen jag blev fångad av ett spel på det sättet. Det är någonting speciellt med det. Notera också att jag aldrig spelat originalet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Hade glömt hur svårt uppdrag 9 i Homeworld 2 var. Satt bara och skratta när min sista destroyer sprängdes. Får ge detta ett nytt försök ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Hade glömt hur svårt uppdrag 9 i Homeworld 2 var. Satt bara och skratta när min sista destroyer sprängdes. Får ge detta ett nytt försök ikväll.

Jag har fastnat på uppdrag 13 med för liten flotta Kommer en stor arme direkt och förstör moderskeppet på 2 minuter...

Någon som har koll på hur man köar kommandon?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Fick hem Collectors Edition idag
https://imgur.com/a/CaltM

Jag vet, jag vet.. lite onödigt slöseri med pengar. But i don't give a fuck

På tal om intryck så kan jag säga Homeworld 1 portades inte helt perfekt in i HW2 motorn.
Mest problem med att bränsle systemet inte finns med, samt att support frigates måste fästa sig fast till skepp för att reparera. Som är rätt bökigt på tanke på hur otymplig en frigate är..
Som är båda begränsingar i HW2 motorn då den saknar bränsle system, samt att reperation systemet endast funkar genom att fästa sig..

Hade dock inte direkt svårigheter med att köra igenom kampanjen. Inte ens när man ska försvara mot asteroiderna. Hade en hyffsad stor frigate flotta plus nån destroyer som gjord det rätt enkelt.
Bara pausa, och ctrl targeta över de mest närmaste asteroiderna, och tänk på att manövera runt skeppen så de inte hamnar i kollisions kurs. Undvik använda strike craft.. de kommer bara flyga rätt in i skiten..

Har man svårt med resurser i andra uppdrag, så kan man alltid missbruka Salvage Corvettes för extra resurser och skepp. Liten bugg dock med att du inte kan recycla frigates eller större förrns uppdraget efter du fångat skeppet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Funkar bra för mig med systemet i sign. inga som helst prestandaproblem eller buggar hittils (Förutom att tutorial var lite konstig, gick vidare till nästa steg av sig själv utan att man tryckte på OK) . Spelat ca 8h nu. Klarade meteorbanan igår..fy satan vad irritrande den var hehe

Har lite svårt att vänja mig vid 3d navigeringen, dvs att man också navigerar i höjdled, det blir lite rörigt ibland och kameran hoppar ibland till ställen man inte vill, men det är nog snarare att jag gör fel. A.I är ju lite korkad som någon nämnde tidigare, flyger rakt in i meteorerna. Har dock inte märkt att de beter sig så mot fiendeskepp.

Är det något jag inte fattat eller kan man inte köa kommandon?
I slutet av varje mission så får man en massa resources, är detta alla resurser som finns på banan? är det någon mening med att samla alla resurser innan man går in i hyperspace då?

Meteorbanan var så irriterande att jag till sist byggde en hög med frigate support skepp och lät dem reparera moderskeppet medan jag tog mig en nattamacka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

I slutet av varje mission så får man en massa resources, är detta alla resurser som finns på banan? är det någon mening med att samla alla resurser innan man går in i hyperspace då?

Det borde vara alla resurser, då detta är en funktion från HW2 motorn. Men det funkar inte alltid perfekt. Mest i nebulosa banan så plockar den inte upp alla resurser. Men i flesta andra banor så tycks det fungera korrekt.

I HW2 fungerar det lite för perfekt.. Då jag är uppe i 10e uppdraget med över 120k resurser..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

En annan taktik för att göra asteroid bana lättare är att i uppdraget innan sälja alla sina frigates förutom assault frigsen och bara bygga massa assault frigs. Dessa skjuter ner asteroiderna rätt så effektivt. Du måste dock fortfarande manövrera rönt dom smart. T.ex håll dom till sidorna av inkommande asteroider.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Meteorbanan var så irriterande att jag till sist byggde en hög med frigate support skepp och lät dem reparera moderskeppet medan jag tog mig en nattamacka.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det var nästan så jag klarade den också. Byggde messa sånna små reparationskepp så jag kunde tanka de mesta av skadan. Den banan är helt onödig imo, varför skulle de flyga mitt i där alla meteorer är och inte kunna flytta på sig? helt ologiskt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Fick hem Collectors Edition idag
https://imgur.com/a/CaltM

Jag vet, jag vet.. lite onödigt slöseri med pengar. But i don't give a fuck

På tal om intryck så kan jag säga Homeworld 1 portades inte helt perfekt in i HW2 motorn.
Mest problem med att bränsle systemet inte finns med, samt att support frigates måste fästa sig fast till skepp för att reparera. Som är rätt bökigt på tanke på hur otymplig en frigate är..
Som är båda begränsingar i HW2 motorn då den saknar bränsle system, samt att reperation systemet endast funkar genom att fästa sig..

Hade dock inte direkt svårigheter med att köra igenom kampanjen. Inte ens när man ska försvara mot asteroiderna. Hade en hyffsad stor frigate flotta plus nån destroyer som gjord det rätt enkelt.
Bara pausa, och ctrl targeta över de mest närmaste asteroiderna, och tänk på att manövera runt skeppen så de inte hamnar i kollisions kurs. Undvik använda strike craft.. de kommer bara flyga rätt in i skiten..

Har man svårt med resurser i andra uppdrag, så kan man alltid missbruka Salvage Corvettes för extra resurser och skepp. Liten bugg dock med att du inte kan recycla frigates eller större förrns uppdraget efter du fångat skeppet.

Måste erkänna att de var fan en ball leksak

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Ja det var nästan så jag klarade den också. Byggde messa sånna små reparationskepp så jag kunde tanka de mesta av skadan. Den banan är helt onödig imo, varför skulle de flyga mitt i där alla meteorer är och inte kunna flytta på sig? helt ologiskt.

Jo, det störde mig som f*n också. Finns ingen vettig anledning till det där uppdraget.

Permalänk
Medlem

Älskar auto-scalern för svårighetsgraden ibland
http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/532887012849068333/F2BAB387B121CC4D6441F86E4333B99E9A7BBF3C/

"Bara" 8 Battlecruisers och 3 Destroyers att deala med..

Detta kommer kräva lite kreativ zerg rushing

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Första patchen är här:
Homeworld Remastered Update 1
5 MARS - GBX_JWHITE
General:

NOTE: All in-game audio was mastered and intended to be heard at 100% volume – for optimal experience, we recommend setting all in-game volume sliders to 100%

Fixed an issue where Windows DPI scaling could cause the game to display in an unusable resolution
Increased size of anomaly pings to make them more readily visible
Restored disabled button states to campaign games
Added launcher text to indicate DLC download state
Addressed improper UV maps on some units
Various audio fixes
Various fixes to ships and weapons
Fixed weapon audio in Remastered versions to be faithful to classic versions
Added "reset video settings to default" function to the launcher
Addressed an issue where the screen could go black if an in-engine cut-scene is interrupted
Game now allows windowed resolution at full desktop size
Added OpenGL version check to launcher
Added more detailed error messaging

Homeworld 1 Remastered:
Mission 07 – Addressed an issue where the Kadeshi mothership could disappear
Mission 10 - Addressed an issue where the objective "Destroy All Enemy Forces" fails to complete
Fixed an issue where attempting to load an incompatible save would cause a loading screen to appear during gameplay
Fixed improper letterboxing in Mission 03 cinematic9
Addressed an issue where dust clouds and nebulae were not auto-collected by resource collectors
Mission 02 – Fixed an issue where the objective "Salvage the Khar-Selim" might not complete
Mission 06 – Adjusted asteroid field visuals and functionality to improve mission balance
Homeworld 2 Remastered:
Disabled resource collector research during tutorials

Multiplayer BETA:
Taiidan sensor array ping now functions in multiplayer matches
Increased multiplayer lobby limit to 8 players
Addressed an issue where multiplayer lobbies could get stuck in the "Connecting" dialog
Fixed an issue where multiple checkboxes could appear in certain dialogs
Addressed an issue where a player disconnecting from the game while in the lobby could cause the host to crash
Addressed an issue where clients could become stuck in the lobby when host gets disconnected
The game now checks for Beta opt-in status when inviting a friend
Added password icon to password-locked games in the server browser
Reduced kamikaze damage on the Vaygr Interceptor to be in-line with other fighters
Addressed a crash which could occur under certain circumstances when launching the game from a friend invite
Added new loading screens
Various stability improvements
Addressed a rare issue where games could become stuck on an infinite loading screen
Added server distance filter

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Själv kör jag mest multiplayer, mycket på grund av att jag rätt nyligen körde igenom HW1 och HW2, orginalen. Tycker det är riktigt skoj, om än en hel del buggar.

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat på Mission 3 i HW2 RE. Har dött 4 gånger nu. Förstår inte hur jag får stopp på att de tar över plattformen. mina merene friggates dör direkt fast jag har massa bombers och interceptors i luften. Gunplattforms som de säger åt en att bygga är HELT värdelösa. Sen får jag slut på resurser å så är det kört.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag har fastnat på Mission 3 i HW2 RE. Har dött 4 gånger nu. Förstår inte hur jag får stopp på att de tar över plattformen. mina merene friggates dör direkt fast jag har massa bombers och interceptors i luften. Gunplattforms som de säger åt en att bygga är HELT värdelösa. Sen får jag slut på resurser å så är det kört.

Låt dom ta över den. Och fokusera dina bombers mot carriers istället. Specifikt de som bygger frigates. Targeta deras bygg sub system också för att stoppa dom från att bygga mer medans bomberna tar dö på skiten.
Efter de tar över plattformen. Så kommer du behöva marine frigs för att ta tebax den. ca 2st borde räcka för att ta tebax den inom time limiten.
Bara håll utkik efter missile frigs som kan ta dö på marine frigsen. Och fokusera bombers på dem.

Min normala uppsättning av fighters är 6 interceptor squadrons och 8 Bombers.
Och 4 Gunship och 8 Pulsar Gunships. Och denna uppsättning håller jag i nästan alla uppdrag.
I en del uppdrag så byter jag ut gunshipsen till pulsars när man möter mot en massa corvette klass skepp.

Detta uppdraget blir lättare ifall du lyckades rädda alla transporter i förra uppdraget och fick 2 elit bomber och 2 elit gunship squads.

För att minimera förluster av resurser så skickar jag alltid tebax strike craft för reparationer när squaden är under 50% HP. Alltså när deras HP mätare blir gula.

Och skit i gun platforms. Dessa är bara effektiva mot fighters. Är i huvudsak till för att skydda dina resource collectors mot fighters. Är inte förrän du får ion plattforms som är effektiva mot frigates.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Låt dom ta över den. Och fokusera dina bombers mot carriers istället. Specifikt de som bygger frigates. Targeta deras bygg sub system också för att stoppa dom från att bygga mer medans bomberna tar dö på skiten.
Efter de tar över plattformen. Så kommer du behöva marine frigs för att ta tebax den. ca 2st borde räcka för att ta tebax den inom time limiten.
Bara håll utkik efter missile frigs som kan ta dö på marine frigsen. Och fokusera bombers på dem.

Min normala uppsättning av fighters är 6 interceptor squadrons och 8 Bombers.
Och 4 Gunship och 8 Pulsar Gunships. Och denna uppsättning håller jag i nästan alla uppdrag.
I en del uppdrag så byter jag ut gunshipsen till pulsars när man möter mot en massa corvette klass skepp.

Detta uppdraget blir lättare ifall du lyckades rädda alla transporter i förra uppdraget och fick 2 elit bomber och 2 elit gunship squads.

För att minimera förluster av resurser så skickar jag alltid tebax strike craft för reparationer när squaden är under 50% HP. Alltså när deras HP mätare blir gula.

Och skit i gun platforms. Dessa är bara effektiva mot fighters. Är i huvudsak till för att skydda dina resource collectors mot fighters. Är inte förrän du får ion plattforms som är effektiva mot frigates.

Ok, ska testa din taktik. Tycker bara de kommer så sjukt mkt på en gång. Jag har 2 squadrons av Elete Bomber sen förra uppdraget.

EDIT: Fixade det nu. Stora grejen jag hade missat var att man kan flytta på moderskeppet Kunde ju inte det i 1an, tänkte inte jag på.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ok, ska testa din taktik. Tycker bara de kommer så sjukt mkt på en gång. Jag har 2 squadrons av Elete Bomber sen förra uppdraget.

EDIT: Fixade det nu. Stora grejen jag hade missat var att man kan flytta på moderskeppet Kunde ju inte det i 1an, tänkte inte jag på.

hehhehe Jo. det hjälper rätt enormt att kunna flytta på det åbäket. När du väl har tillräckligt med resurser, pumpa ut det maximala mängd carriers du kan bygga. De är händiga att ha i fronten för att kunna resupplya dina strike craft. Samt ersätta döda frigates. Plus, mycket snabbare än gammelmormor skeppet..

Tips när du ska skicka tebax en stor grupp fighters är att selecta dem, sen trycka D eller dock knappen. Så kommer de automatiskt röra sig till de närmaste carriers. Samt sprida ut sig mellan dem så att ingen enskild carrier blir överbelastad.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hur är multiplayerläget? Låter lovande enligt;

Skrivet av Ibis:

Själv kör jag mest multiplayer, mycket på grund av att jag rätt nyligen körde igenom HW1 och HW2, orginalen. Tycker det är riktigt skoj, om än en hel del buggar.

Har nyligen köpt Age of Empires 2 HD versionen och lirat en del multiplayer med sambon och har fått mersmak av dessa gamla godingar.
Så vill gärna ha lite mer åsikter på om detta är något att satsa på om man bara har tänkt köra multiplayer