Bra verkstad för Nokia-mobiler

Permalänk
Medlem

Bra verkstad för Nokia-mobiler

Vi har letat länge efter en verkstad som kan lägga till ett språk i våra mobiler.

Nåt tips?

Permalänk
Medlem

Vilket språk och vilken mobil pratar du om?

Permalänk
Medlem

Svenska i Nokia 515 Dual SIM

Permalänk

Tror det är bra om du börjar med att ta det med Nokia/MS själva. Blir nog till att kasta den i skön eller börja plugga engelska om den inte redan har svenska.

Citat:

The availability of system and writing languages in mobile devices depend on the region, on the phone's variant, or on the network provider. There's no option to add a language pack in the phone if that language is not available in the region where your Nokia 515 is designed for.

http://discussions.nokia.com/t5/Asha-and-other-Nokia-Series-3...

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tror det är bra om du börjar med att ta det med Nokia/MS själva. Blir nog till att kasta den i skön eller börja plugga engelska om den inte redan har svenska.

Ha ha ha du är kul du. Jo, jag har naturligtvis varit i kontakt med Nokia, dock utan att få nåt användbart svar. Just därför frågar jag här. Jag har haft den uppfattningen att det fanns en del kompetent folk här. Att bli uppmanad att kontakta Nokia är inte särskilt smart svar.

Att man på Nokias sidor skriver så, betyder enbart att Nokia själva inte stöder sån programvara för slutanvändare. Det är t.o.m. förbjudet att skriva om såna program på deras forum. Naturligtvis kan Nokia komma åt filsystemet.

Svenska finns tillgängligt till Nokia 515. Det gäller "bara" att ha programvara för att komma åt filsystemet i mobilen. Då kan man lägga till språk och justera konfigurationsfiler i enlighet med det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa att ringa Delta service och höra med dom vart de skickar sina Nokia lurar. Jag vet att föra nått år sedan skickade de alla lumia lurar vidare till extern verkstad. Då kanske du kan höra med den verkstaden om de kan hjälpa er.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk

Känner inte till några verkstäder i Lettland, men i stockholm finns ifon.se och Mobilbyrån. Dom ska vara auktoriserade för Nokia och bör således kunna hjälpa till.

Annars kan du testa prata med DeltaService och Telecare

Det är väl det jag kommer på, såhär på rak arm.

Men om dom kör in firmware på en enhet som är tänkt ha en annan låter jag dom själva svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Jag skulle testa att ringa Delta service och höra med dom vart de skickar sina Nokia lurar. Jag vet att föra nått år sedan skickade de alla lumia lurar vidare till extern verkstad. Då kanske du kan höra med den verkstaden om de kan hjälpa er.

Jag har varit i kontakt med Delta och de gör inget alls åt knappmobiler, vilket alltså 515 är.
De påstod att allt som hade med knappmobiler har skeppats iväg till Ungern. När jag var på Nokia i Ungern så såg man bara förvånad och ovetande ut och kunde inte hjälpa till alls.

I Sverige verkar det bara vara Lumia som gäller numera.

Det verkar som det behövs "oauktioriserad" programvara för att ev. kunna lösa det.

Skrivet av blojmonster:

Känner inte till några verkstäder i Lettland, men i stockholm finns ifon.se och Mobilbyrån. Dom ska vara auktoriserade för Nokia och bör således kunna hjälpa till.

Annars kan du testa prata med DeltaService och Telecare

Det är väl det jag kommer på, såhär på rak arm.

Men om dom kör in firmware på en enhet som är tänkt ha en annan låter jag dom själva svara på.

Tack, för tipsen. Ska kolla upp dem.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort tramsinlägg enligt §1.6
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...