Gav Wow ett nytt försök

Permalänk
Medlem

Har också provat ett tag igen men vet inte om jag ska fortsätta.

Blev lite less på supporten som inte kan se buggen med transmo och istället säger att jag aldrig byggt mitt proffessionvapen.

Gjorde transmo på ingenjörsgeväret till en pilbåge för att bli av med ljudet men istället för att stå att det ursprungligen varit ett gevär som gjorts om till pilbåge så säger systemet att det innan transmo var en pilbåge. En pilbåge med samma stats som det gevär det faktiskt var.

Problemet kommer väl när man vill uppgradera geväret till högre lvl med linksprocket och systemet säger att det ursprungligen inte alls är ingenjörsgeväret ut en pilbåge och att du naturligtvis inte kan använda ingenjörens uppgradering på en longbow.

Där står jag nu och supporten hävdar att jag inte har något gevär (för systemet säger ju att min transmo är baserad på en longbow) trots att ingenjörens gevär var det första jag byggde i WoD.

Engentligen borde man offra 100 kugghjul till på att bygga ett till gevär och sedan filma av skärmen fram till man gör transmo och buggen uppstår igen och så upp med det på tuben så får man se om man blir betrodd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vet inte om jag riktigt håller med om att ingen klass är svår. Kanske jag som är kass, men jag gav mig på att spela enhancement shaman och det är nästan omöjligt att ha någon sorts fast rotation. Man sitter mest och bankar på fem tangenter och hoppas på procs.
En del säger att shamans blir speldugliga med bättre gear, men hur ska man lyckas få bättre gear när man kommer tillbaka till ett wow som inte låter spelare under en viss ilvl och achievment delta i raids?

För en som nyss återvänt till wow och inte känner så många andra spelare blir det en svår uppgift. Man är heller inte välkommen i gillen utan att ha nått en viss ilvl, achievment eller speciell klass.

Spelet är ju roligt men kanske behöver en del finslipning. Det enda som är riktigt dåligt i wow just nu attityden som genomsyrar spelets community. Tråkigt är det, det har blivit mycket värre än när jag la av i wotlk.

Har gått tillbaka till min gamla hederlige rogue, där har inte mycket ändrats trots en del omkastningar i talangträden. Man har en fungerande rotation och delar ut skaplig skada. Mest skada gör fortfarande auto attack 😖

Fast en svår uppgift kan jag knappast kalla det. Jag själv har spelat i cirka en månad efter ett långt uppehåll sedan TBC, och jag kom in i det väldigt snabb. Finns massor av grejer du kan göra för att komma upp i ILVL inför raidsen.

För att komma upp till ilvl 630 gör du först normal dungeons, sedan heroics. Du kan även med 10 vinster i arena cappa din veckokvot av conquest-points och få ett ilvl 660 per vecka. Crafta epics med hjälp av din garrison samt göra daily apexis quest och köpa epics i vendorn i warspear. Du kan även en gång i veckan döda en open world boss en gång i veckan som även den droppas epics.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

För en som nyss återvänt till wow och inte känner så många andra spelare blir det en svår uppgift. Man är heller inte välkommen i gillen utan att ha nått en viss ilvl, achievment eller speciell klass.

Spelet är ju roligt men kanske behöver en del finslipning. Det enda som är riktigt dåligt i wow just nu attityden som genomsyrar spelets community. Tråkigt är det, det har blivit mycket värre än när jag la av i wotlk.

Vet inte när i wotlk du slutade, men tycker det är betydligt bättre nu än "ha xyz achievements och minst 1 miljon gearscore".

Även utan guild kan du geara hyfsat fort med lfr och garrison missions.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Fast en svår uppgift kan jag knappast kalla det. Jag själv har spelat i cirka en månad efter ett långt uppehåll sedan TBC, och jag kom in i det väldigt snabb. Finns massor av grejer du kan göra för att komma upp i ILVL inför raidsen.

För att komma upp till ilvl 630 gör du först normal dungeons, sedan heroics. Du kan även med 10 vinster i arena cappa din veckokvot av conquest-points och få ett ilvl 660 per vecka. Crafta epics med hjälp av din garrison samt göra daily apexis quest och köpa epics i vendorn i warspear. Du kan även en gång i veckan döda en open world boss en gång i veckan som även den droppas epics.

Jo visst. De flesta av dessa saker är gjorda men det räcker ju inte. Och även om jag har ilvl646 gör min rogue med bå/grön gear lika mycket, om inte mer skada. Sen har vi det här med att man alltid måste ha achievment på det man ska göra. Larvigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jo visst. De flesta av dessa saker är gjorda men det räcker ju inte. Och även om jag har ilvl146 gör min rogue med bå/grön gear lika mycket, om inte mer skada. Sen har vi det här med att man alltid måste ha achievment på det man ska göra. Larvigt.

Fast det är ju lite konstigt då jag själv gått från cirka 14k damage till 24k på Ilvl645-ilvl663 i princip. Och det där med achivement är ju ganska resonligt egentligen. De vill ha folk som kan bevisa att de clearat hela instancen och har kunskap om encountern i helhet. Ett tips till dig vore att hitta någon guild som inte progressat så mycket i highmaul och som kunde hoppa på tåget därigenom

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Fast det är ju lite konstigt då jag själv gått från cirka 14k damage till 24k på Ilvl645-ilvl663 i princip. Och det där med achivement är ju ganska resonligt egentligen. De vill ha folk som kan bevisa att de clearat hela instancen och har kunskap om encountern i helhet. Ett tips till dig vore att hitta någon guild som inte progressat så mycket i highmaul och som kunde hoppa på tåget därigenom

ilvl646 ska det så klart stå.

Ja, då har vi delade meningar ang bevis för att man gjort klart en instans. Ärligt talat är det inte svårt, det är inte speciellt krävande eller svårt att förstå vad man ska göra. Vissa tror ju att det här med wow är en hel vetenskap som bara vissa supermänniskor klarar av. Skrattretande.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

WoD är ju ett utav det bästa som hänt WoW:) tycker många som argumenterar imot WoD brukar ha väldigt suddiga argument eller så har dom nog helt enkelt tröttnat på MMO överlag.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

WoD är ju ett utav det bästa som hänt WoW:) tycker många som argumenterar imot WoD brukar ha väldigt suddiga argument eller så har dom nog helt enkelt tröttnat på MMO överlag.

Nja, TBC var nog det bästa enligt mig. Detta kommer efter TBC imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Nja, TBC var nog det bästa enligt mig. Detta kommer efter TBC imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på hur man ser på det. tycker det är kul att alla inte behöver lägga sitt liv på WoD utan att man kan pugga rätt så okey med premade group osv. och sen finns ju då självklar mythic för dom som vill ha sin beskärda del av utmaning.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Den där kommentaren tar priset för mest oinformerade, bara för att det går för snabbt i pvp för din smak så behöver du inte söla ner det med dina banala åsikter. Gillar din signatur förresten.

Absolut fruktansvärd oinformativ då alla på någon högre nivå än novis har macron.
Dessa macron skriv i så lång utsträckning att det fuskas med.
Och ja folk har rapporterat om 0,01s interupts vilket är fysiskt omöjligt för en människa.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Blev lite less på supporten som inte kan se buggen med transmo och istället säger att jag aldrig byggt mitt proffessionvapen.

Dom har tappat bort en guild (användes som bank) för mig samt att hela transaktionslistan om alla månadsbetalningar är tomma, har skickat över 4 förfrågningar utan ett dugg närmare svar än från första frågan.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

ilvl646 ska det så klart stå.

Ja, då har vi delade meningar ang bevis för att man gjort klart en instans. Ärligt talat är det inte svårt, det är inte speciellt krävande eller svårt att förstå vad man ska göra. Vissa tror ju att det här med wow är en hel vetenskap som bara vissa supermänniskor klarar av. Skrattretande.

Förstod det!:)

Nej, fast det där är högst personligt. Du kanske är duktig på din grej, men har spelat med pugs med folk som inte varit erfarna som whipat hela gruppen etc.
Finns oerhört många rötägg

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att testa WoD. Men samtidigt är jag tveksam till att betala varje månad om jag inte lirar...kanske kan testa och betala månad för månad och lira med brorsan och en kusin. Tror jag att jag inte har tid så skiter jag i en månad och återkommer senare eller ngt för jag är sugen på att lira. Gillar inte heller att man ska behöva betala för expansionen OCH sen tiden man lirar utöver det. Kanske går att avvakta tills priset på expansionen sänkts, eller kan befintliga spelare ge en någon inbjudan så man får den gratis? xD (Smålänning och student)

Vad är detta med ilvl ni snackar om förresten? Menar ni på fullaste allvar att en spelare inte ens kan fysiskt gå in i vissa raids/instanser om man inte har en nog hög siffra där? Även om man går till den fysiska öppningen istället för att teleportera sig dit via LFG eller vad det numera heter? Eller fungerar det bara som gearscore (som jag hatade) så man kan få en fingervisning om den möjliga kapaciteten hos spelaren? (som alltid beror av utrustningen nästan, inte chansen att spelaren faktiskt kunde spela trots lite för dålig utrustning...men jag ger alltid spelare en chans när jag är ledaren iaf). Personligen värdesätter jag en spelares skill högre än en siffra som säger mig vilken utrustning de har nämligen, och jag är villig att ge spelare en chans att bevisa sig innan man gör bedömningen att man måste sparka dem från gruppen. Har vid ett flertal tillfällen, i Wotlk när man lirade det, klarat av HC dungeons där ALLA hade alldeles för lite gear och vissa började klaga för de tänkte ju få lite boost bara men efter lite tjabb stannade de och gav det en chans. Visade sig att alla kunde sin sak och alla hade svinkul, blev förstås svårt men det gick och relativt snabbt också. Tanken var precis defense cappad och vi andra gjorde vad vi kunde i form av CC för att underlätta för vår healer medan vi rensade mellan bossarna. Har sånt här helt dött ut eller? Spelar en spelares "skill" ingen roll alls längre?

Inget som nödvändigtvis får mig att helt dissa spelet förstås, men en aspekt som var giftig redan i Wotlk och det är trist att den har blivit en del av spelets mekanik, bara så jag tänker. Är som sagt villig att ge spelare chansen om möjligheten finns när jag lirar helt enkelt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Absolut fruktansvärd oinformativ då alla på någon högre nivå än novis har macron.
Dessa macron skriv i så lång utsträckning att det fuskas med.
Och ja folk har rapporterat om 0,01s interupts vilket är fysiskt omöjligt för en människa.

Det är absolut inte fysiskt omöjligt för en människa att genomföra en interrupt inom 0,01s från en cast påbörjas. Jag gör själv ett eget antagande här: att du har antagit att en motspelare har hunnit reagera och genomföra en interrupt inom 0,01 sekunder. Det finns dock många fall där reaktionstiden inte ens är en faktor för anledningen till att motspelaren använder sin interrupt precis vid rätt tillfälle. Det är dock självklart så att interrupts på 0,01 sekunder kan vara fusk, men det är långt ifrån en indikator på att motspelaren fuskar.

Det kan uppstå situationer där det spelar mindre roll om det blir en interrupt träffar eller inte. En mage counterspell blir en silence på 3 sekunder om du inte träffar en cast. Om min medspelare behöver 3 sekunder utan att en motspelare kan göra något åt saken kan jag alltså använda min counterspell utan att bry mig om ifall motspelaren kommer casta en spell eller inte. Om jag råkar träffa en cast så är det bara en bonus i detta scenario. Alltså är reaktionstiden inte en faktor, för min anledning till att använda counterspell just nu var inte för att interrupta min motståndare utan för att köpa min medspelare tid genom att få in en silence.

En spelare kan av misstag trycka på knappen för interrupt istället för någon annan knapp. Reaktionstiden är inte en faktor här heller eftersom knapptryckningen inte var menad att ske vid just den tidpunkten. Det var bara tur som föranledde interrupten.

Vissa spelare kan förutse vad som kommer att ske i matchen. Baserat på detta kan de förutse att det kommer att castas en spell, därmed kan de slänga sin interrupt utan att egentligen behöva se casten påbörjas. Har spelaren förutsett korrekt så kommer det bli en interrupt, har spelaren inte förutsett korrekt så kommer interrupten att missa en cast. Här spelar alltså reaktionstiden ingen roll utan det som spelar roll är snarare om spelare har förutsett korrekt. Detta scenario är dock inte så vanligt, det mer vanliga är att spelaren förutser att något kommer ske och helt enkelt sitter och väntar på att det ska ske. I detta scenario så är det orimligt med en interrupt tid på < 0,1 sekunder.

Så jag skulle inte säga att det är fysiskt omöjligt med interrupts på i princip hur låga tider som helst. Dock är det väldigt suspekt och man kanske bör titta närmare på andra indikatorer för fusk.

Visa signatur

-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Är lite sugen på att testa WoD. Men samtidigt är jag tveksam till att betala varje månad om jag inte lirar...kanske kan testa och betala månad för månad och lira med brorsan och en kusin. Tror jag att jag inte har tid så skiter jag i en månad och återkommer senare eller ngt för jag är sugen på att lira. Gillar inte heller att man ska behöva betala för expansionen OCH sen tiden man lirar utöver det. Kanske går att avvakta tills priset på expansionen sänkts, eller kan befintliga spelare ge en någon inbjudan så man får den gratis? xD (Smålänning och student)

Vad är detta med ilvl ni snackar om förresten? Menar ni på fullaste allvar att en spelare inte ens kan fysiskt gå in i vissa raids/instanser om man inte har en nog hög siffra där? Även om man går till den fysiska öppningen istället för att teleportera sig dit via LFG eller vad det numera heter? Eller fungerar det bara som gearscore (som jag hatade) så man kan få en fingervisning om den möjliga kapaciteten hos spelaren? (som alltid beror av utrustningen nästan, inte chansen att spelaren faktiskt kunde spela trots lite för dålig utrustning...men jag ger alltid spelare en chans när jag är ledaren iaf). Personligen värdesätter jag en spelares skill högre än en siffra som säger mig vilken utrustning de har nämligen, och jag är villig att ge spelare en chans att bevisa sig innan man gör bedömningen att man måste sparka dem från gruppen. Har vid ett flertal tillfällen, i Wotlk när man lirade det, klarat av HC dungeons där ALLA hade alldeles för lite gear och vissa började klaga för de tänkte ju få lite boost bara men efter lite tjabb stannade de och gav det en chans. Visade sig att alla kunde sin sak och alla hade svinkul, blev förstås svårt men det gick och relativt snabbt också. Tanken var precis defense cappad och vi andra gjorde vad vi kunde i form av CC för att underlätta för vår healer medan vi rensade mellan bossarna. Har sånt här helt dött ut eller? Spelar en spelares "skill" ingen roll alls längre?

Inget som nödvändigtvis får mig att helt dissa spelet förstås, men en aspekt som var giftig redan i Wotlk och det är trist att den har blivit en del av spelets mekanik, bara så jag tänker. Är som sagt villig att ge spelare chansen om möjligheten finns när jag lirar helt enkelt...

Dold text

Är pugs som nekar efter ilvl oftast.
Har man låg ilvl är det bevis på att man inte ens orkat fixa bättre gear.
Har man då orkat lära sig klassen? Lärt sig rätt rotation och vad bossarna gör? Oftast inte.
Första sorteringen dvs.
Det är jävligt enkelt att få t.om bättre gear än vad som droppas i normal.

Kraven är oftast jävligt låga, 645 för normal & 655~ för heroic. Jag hade 650 före raids ens öppnade, vissa var över 660.
Nu finns det 660 pvp gear, billig gear på AH (640, 655, 665, 670, 685) eller så kan man göra egen 640/655/670.
Man får också 640 från challenge mode dungeons, finns npc som säljer 640+ för en alternativ valuta.
Inte vill jag lägga min dyrbara tid på att se om någon som inte ens orkat fixa sin gear duger till att spela.

Skill spelar så klart roll, men t.ex en pug kommer ju inte sätta sig och kolla dina logs på warcraftlogs. Man tar bara ilvl & achievment, det bevisar ju att någon annan tyckte du var bra nog för att klara instansen.

När du ska in i guild är det dock oftast logs(skill) som gäller, vi kan ta in folk som knappt har gear bara de har bra logs.
Socials får också full 7/7 HC clear (tog 1h igår med flera randoms i gruppen) om de inte lyckas förstöra något(t.ex fixa en wipe), enkelt achiev då att ha o visa när man ska pugga.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopedog:

Det är absolut inte fysiskt omöjligt för en människa att genomföra en interrupt inom 0,01s från en cast påbörjas. Jag gör själv ett eget antagande här: att du har antagit att en motspelare har hunnit reagera och genomföra en interrupt inom 0,01 sekunder. Det finns dock många fall där reaktionstiden inte ens är en faktor för anledningen till att motspelaren använder sin interrupt precis vid rätt tillfälle. Det är dock självklart så att interrupts på 0,01 sekunder kan vara fusk, men det är långt ifrån en indikator på att motspelaren fuskar.

Det kan uppstå situationer där det spelar mindre roll om det blir en interrupt träffar eller inte. En mage counterspell blir en silence på 3 sekunder om du inte träffar en cast. Om min medspelare behöver 3 sekunder utan att en motspelare kan göra något åt saken kan jag alltså använda min counterspell utan att bry mig om ifall motspelaren kommer casta en spell eller inte. Om jag råkar träffa en cast så är det bara en bonus i detta scenario. Alltså är reaktionstiden inte en faktor, för min anledning till att använda counterspell just nu var inte för att interrupta min motståndare utan för att köpa min medspelare tid genom att få in en silence.

En spelare kan av misstag trycka på knappen för interrupt istället för någon annan knapp. Reaktionstiden är inte en faktor här heller eftersom knapptryckningen inte var menad att ske vid just den tidpunkten. Det var bara tur som föranledde interrupten.

Vissa spelare kan förutse vad som kommer att ske i matchen. Baserat på detta kan de förutse att det kommer att castas en spell, därmed kan de slänga sin interrupt utan att egentligen behöva se casten påbörjas. Har spelaren förutsett korrekt så kommer det bli en interrupt, har spelaren inte förutsett korrekt så kommer interrupten att missa en cast. Här spelar alltså reaktionstiden ingen roll utan det som spelar roll är snarare om spelare har förutsett korrekt. Detta scenario är dock inte så vanligt, det mer vanliga är att spelaren förutser att något kommer ske och helt enkelt sitter och väntar på att det ska ske. I detta scenario så är det orimligt med en interrupt tid på < 0,1 sekunder.

Så jag skulle inte säga att det är fysiskt omöjligt med interrupts på i princip hur låga tider som helst. Dock är det väldigt suspekt och man kanske bör titta närmare på andra indikatorer för fusk.

Dock så finns det ju fusk som gör att man automatiskt interuptar spells, och det blir ganska tydligt om man använder det. Eftersom att man ALLTID (3-4-5 gånger i rad) avbryter efter 0.01 s. Men jag skulle snarare se det som en fördel om någon är dum nog och använder det, för då kan man antingen kasta fel skola och således vara fri att heala eller så är det ju bättre att bli avbruten på sin heal efter 0.01s än efter 1.2 s.

och det finns inte längre någon spell (mig veterligen) som har både silence och school lockout, det ändrades i WOD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är pugs som nekar efter ilvl oftast.
Har man låg ilvl är det bevis på att man inte ens orkat fixa bättre gear.
Har man då orkat lära sig klassen? Lärt sig rätt rotation och vad bossarna gör? Oftast inte.
Första sorteringen dvs.
Det är jävligt enkelt att få t.om bättre gear än vad som droppas i normal.

Kraven är oftast jävligt låga, 645 för normal & 655~ för heroic. Jag hade 650 före raids ens öppnade, vissa var över 660.
Nu finns det 660 pvp gear, billig gear på AH (640, 655, 665, 670, 685) eller så kan man göra egen 640/655/670.
Man får också 640 från challenge mode dungeons, finns npc som säljer 640+ för en alternativ valuta.
Inte vill jag lägga min dyrbara tid på att se om någon som inte ens orkat fixa sin gear duger till att spela.

Skill spelar så klart roll, men t.ex en pug kommer ju inte sätta sig och kolla dina logs på warcraftlogs. Man tar bara ilvl & achievment, det bevisar ju att någon annan tyckte du var bra nog för att klara instansen.

När du ska in i guild är det dock oftast logs(skill) som gäller, vi kan ta in folk som knappt har gear bara de har bra logs.
Socials får också full 7/7 HC clear (tog 1h igår med flera randoms i gruppen) om de inte lyckas förstöra något(t.ex fixa en wipe), enkelt achiev då att ha o visa när man ska pugga.

Ok, det är alltså enklare att få utrustning nu än i början/mitten av Wotlk då antar jag :). Låter så i alla fall eftersom du snackar om lathet om man inte har så mycket. På gott och ont antar jag. Jag föredrar ju utmaning, men med tanke på hur oförstående folk är mot nybörjare med lägre nivå på utrustning antar jag att det var nödvändigt. Tröskeln till att få lite startutrustning är lägre i alla fall, vilket förmodligen är en bra sak. Det är inte speciellt skoj om man kommer helt utan polare och kontakter och ska ta sig uppåt annars :).

Men det du skriver om logs, vad är detta? Något som blizzard själva skapat eller? Så alla bossar man vart med och dödat finns sparade på en profil någonstans eller? Eller vad är det? För du liknar det med skill. Finns ju knappast något sätt att bedöma hur bra en spelare är utan att ha med honom i en grupp eller raid känns det ju som. Eller är det så att man se vad de har hade för genomsnittlig DPS eller HPS/OHD genom specifika instanser/bossar eller vad handlar det om? För det antar jag kan liknas vid att man ser hur bra spelare de kan tänkas vara.

Låter säkert dum i huvudet som frågar om det men jag men det är som sagt inget jag vart med om från tiden då jag spelade (låter också sjukt att säga, spelade och raidade ju i 5 år trots allt, men mycket har hänt uppenbarligen xD ). När jag raidade så accepterade min guild nya spelare om deras...CV, kan vi kalla det, såg bra nog ut. De fick vara med på en testperiod. Skötte de sig bra och de låg okej till på DPS mätarna, eller HPS/OHD om de var healers så blev de fulla medlemmar. Men som sagt, vi hade inget sätt att se om de var av rätt kaliber innan vi haft med dem på raids helt enkelt, i alla fall inte i BC. I wotlk kom ju achievements visserligen men de spelade bara roll på riktigt hög nivå och det sa inte mycket om spelaren i sig heller.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ok, det är alltså enklare att få utrustning nu än i början/mitten av Wotlk då antar jag :). Låter så i alla fall eftersom du snackar om lathet om man inte har så mycket. På gott och ont antar jag. Jag föredrar ju utmaning, men med tanke på hur oförstående folk är mot nybörjare med lägre nivå på utrustning antar jag att det var nödvändigt. Tröskeln till att få lite startutrustning är lägre i alla fall, vilket förmodligen är en bra sak. Det är inte speciellt skoj om man kommer helt utan polare och kontakter och ska ta sig uppåt annars :).

Men det du skriver om logs, vad är detta? Något som blizzard själva skapat eller? Så alla bossar man vart med och dödat finns sparade på en profil någonstans eller? Eller vad är det? För du liknar det med skill. Finns ju knappast något sätt att bedöma hur bra en spelare är utan att ha med honom i en grupp eller raid känns det ju som. Eller är det så att man se vad de har hade för genomsnittlig DPS eller HPS/OHD genom specifika instanser/bossar eller vad handlar det om? För det antar jag kan liknas vid att man ser hur bra spelare de kan tänkas vara.

Låter säkert dum i huvudet som frågar om det men jag men det är som sagt inget jag vart med om från tiden då jag spelade (låter också sjukt att säga, spelade och raidade ju i 5 år trots allt, men mycket har hänt uppenbarligen xD ). När jag raidade så accepterade min guild nya spelare om deras...CV, kan vi kalla det, såg bra nog ut. De fick vara med på en testperiod. Skötte de sig bra och de låg okej till på DPS mätarna, eller HPS/OHD om de var healers så blev de fulla medlemmar. Men som sagt, vi hade inget sätt att se om de var av rätt kaliber innan vi haft med dem på raids helt enkelt, i alla fall inte i BC. I wotlk kom ju achievements visserligen men de spelade bara roll på riktigt hög nivå och det sa inte mycket om spelaren i sig heller.

Lirade ej i WoTLK men gear är jävligt enkelt att fixa nu. Mycket enklare än i MoP imo.

Blizzard står för logsen ja, sen har annat smart folk gjort hemsidor som visar all data.
Man måste själv skriva /combatlog ingame så det loggas sen ha ett tredjeparts program som laddar upp det på hemsidan.
World of logs kom 2009, så om du raidade under WoTLK borde det har börjat användas då.
Nu är imo warcraftlogs bättre.

Du kan se vad en person gjort under varje sekund av en fight.
Så går helt klart att bedöma hur bra en spelare är, all info man kan tänka sig finns här.

T.ex våran HC clear igår, https://www.warcraftlogs.com/reports/g1mB8LwvHWZf3PcG
Går t.om att få en replay får att se hur alla rörde sig.
Finns också en fight analyser om man vill ha snabb genomgång, https://www.warcraftlogs.com/reports/g1mB8LwvHWZf3PcG#type=su...

Logs används av alla seriösare guilder, vissa kanske bara kollar dps/hps men många går mycket djupare. Det är också en del av varje raiders "CV" nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Lite sen på det hela men. Är du en familjefar är WoD perfekt för dig. Massor av content du inte behöver stressa genom. Däremot för någon som spelar lite mer är denna expansionen fruktansvärt tråkig. Utanför raids finns det absolut inget att göra.

Permalänk
Avstängd

wot med whine, cutting edge raider sen cata och raids är enda anledningen att jag spelar

Ja, jag är ju init to winit i raids. samt altoholic. WoD är den största besvikelsen ever. Fyfan. Jag kommer dock inte dömma ut det helt innan 6.1 släppts. BrF är en helt otroligt rolig raid och det är kul att se att dom faktiskt börjat göra lite mechanics och inte en-fas bossar på normal, eller ja, dom kallar det ju hc nu av nån idiotanledning.

Men Wod i korthet: Idioter kan göra liika mkt dps som ~avg normal raider, aningen mindre men inte som förr när man i pugs (spec soo) kunde se på dps vs gear och boss vilken nivå dom låg på. Eller ja, denna mening kommer nog missförstås tror jag. Nåja. WoD är verkligen inriktigad för casuals, iaf av det som finns hittils. Att dom valt att göra skillnaden mellan flex och normal "normal och hc" rätt stor i wod lovar ju om ett extremt svårt mythic vilket jag ser fram emot. Jag hoppas verkligen att dom håller vad dom lovat gällande mythic men med tanke på att dom inte hållt nånting hittils så blir det nog farma gear och farma raiden efter 3v och sälja boosts efter 5v.
Hur tänkte dom när dom tog bort snapshots? Hur tänkte dom när dom gjorde multistrike till mainstat på nästan varenda class och spec? Vissa klasser spelar det inte ens någon roll vad man kör efter ms.
Hur FAN tänkte dom när dom gör så att gearande kommer från alla jävla boe's och inte bossarna, mja överdriver kanske men det är way too mkt trashdrops, man kan ju fan ha 4 drops i brf hc innan man ens pullat bossen.
Hur <insert ord jag inte vill skriva om barn läser> tänkte dom när dom gjorde vissa boss drops BoE?

Sen mythic missions osv... Alltså snälla. Herre min skapare som inte finns. Man behöver alltså inte ens raida för att få top gear raiding. Karagt norm och hc (dvs flex och norm) är en lite längre trashfight. Typ som zeal innan norushen. Tror tom min rekordkill är snabbare på kargath än zeal, haha. Nåja, döda dom 15 gånger och på norm samt hc, och i realiteten kan man pugga 5/7 utan att ens ha varit i raiden förut, och sen får du top level gear som dessutom kan vara warforged och ha socket. Och "garrisons kommer vara jättebra för er altoholics" jaså? hur då? pls explain. Dom tokens är soulbound, inte accountbound, snacka om totalfail. Massa 645 gear tokens och inget annat än d/e'a dom. Min healerpräst fick högre prio på followers i början på wod och jag drog 15 norm 15 hc bara för att passivt geara den för brf, den är 674 och var även det innan jag ens dödat imperator hc på den. Jag lootade mythic spirit trinket från chest innan jag dödade imp hc och fick curve på präst. På magen fick jag curve första veckan och oturen jag har med loot på den är helt insane, kör fortfarande imperator normal för jag inte fått nåt annat. 13 bonusrolls i brf på trinketbossar allt guld.

LFG har ju förstört hela spelet också, man får säätta 20-30 ilvls över det som anses vara lämpligt, för att få en trevlig pug-run.

Warforged tier. Hur tänkte blizz där? Kul att jaga world first och rng påverkar utgången mer än den någonsin gjort.
Garrisons. ? Va? Vadå dragon soul, vadå firelands, vadå icc? JAg är i min garrison, jag behöver inte gå härifrån, har ju till och med auction house här och mina followers farmar gear åt mig som jag kan disenchanta och enchanta mina upgrades som jag förövrigt också får från mina followers. Sen trycker jag ju bara på en knapp med masterplan addonet, så spelet passar mig utmärkt nu. Logga in en gång om dagen och trycka på en knapp. Jag betalar 150kr för det.
IRONI?

Nej, kanske får ni ta bort denna post, jag orkar inte ens skriva mer om hur skit WoD varit hittils. Dom hade lovat hc dungeons i stil med cata prenerf. Det går väl att sola dom redan antar jag. CM drog vi i grönt questgear, skyreach tog vi första veckan av release och everbloom och rail första dagen reset två. Alla som var där vet ju att det tog nästan hela första veckan att levla till 100 pga ahn qiraj liknande release. btw cm va inte gold obv. skyreach va över 2 timmar, bronz på rail och silver på everbloom. Imo ska det vara totalt omöjligt oavsett hur man gör, att ta sig igenom en CM i grönt questgear.

Method tog väl 9/9 gold andra veckan? Förstår dock inte hur, antar att dom stacka world boes.

Men men man får finna sig i det här antar jag. Att vara en i mängden. Spelar ingen roll hur många fina cutting edge achis eller logs där man rankat i dps, möter man nån med bättre gear så är det kört även om han är ny i spelet. kolla bara alla mages som sitter med frostgrejen som level100 talents. har försökt hjälpa och förklara men oftast tjafsa folk emot och kallar mig noob osv för att jag använder crystal.

Heala har dom på något sätt gjort tråkigare än afk-healingen i soo och tot osv. Då kunde man åtminstone dpsa som smitepriest. Nu står jag och tittar på raidframen vem som inte har debuff och shieldar på nytt. Such raid.

Tanka, jag vet inte, varför finns dom ens? För att man ska kunna positionera bossen? Man behöver ju inte ens taunta för att ta aggro från en ninjapuller. Räcker med att andas på honom.

Varför man ens gjort en questline vet jag inte, när den är formad för att dinga 100 så fort som möjligt. Gör oss bara 100 auto då.

Brf tände hoppet för mig lite om 6.1 men med tanke på legendary kommer innehålla en follower så ja..

Största hypen ever, största besvikelsen ever, men jag tjänar ju iaf lite pengar ibland och aldrig varit goldcappad förut!

ilvl är allt är tom vad seriösa raiders anser, när verkligheten är trinkets > ilvl > allt. Har man inte hc eller mythic bis trinkets kvittar din ilvl. Minns några veckor sen, full 660 grupp för snabb normal clear och avg dps var runt 13... gtfo casuals pls.

Jag hoppas verkligen dom kommer på ett vettigt sätt att göra en realm för lite bättre spelare. Eller helt enkelt börjar banna spelare som underperformar starkt. Vore bästa regeln ever.

/Grannen

Visa signatur

Innehar tsm med Forden #4 högsta klockade GF4K MX i världen på luft. De tre högre var på vatten. Bekräftad oseriösa köpare: Manneh.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Lirade ej i WoTLK men gear är jävligt enkelt att fixa nu. Mycket enklare än i MoP imo.

Blizzard står för logsen ja, sen har annat smart folk gjort hemsidor som visar all data.
Man måste själv skriva /combatlog ingame så det loggas sen ha ett tredjeparts program som laddar upp det på hemsidan.
World of logs kom 2009, så om du raidade under WoTLK borde det har börjat användas då.
Nu är imo warcraftlogs bättre.

Du kan se vad en person gjort under varje sekund av en fight.
Så går helt klart att bedöma hur bra en spelare är, all info man kan tänka sig finns här.

T.ex våran HC clear igår, https://www.warcraftlogs.com/reports/g1mB8LwvHWZf3PcG
Går t.om att få en replay får att se hur alla rörde sig.
Finns också en fight analyser om man vill ha snabb genomgång, https://www.warcraftlogs.com/reports/g1mB8LwvHWZf3PcG#type=su...

Logs används av alla seriösare guilder, vissa kanske bara kollar dps/hps men många går mycket djupare. Det är också en del av varje raiders "CV" nu.

Jag har sökt och sökt och sökt och sökt men måste vara blind för jag hittar inte vilket gear som användes under fighten, ilvl står men gear på just den fighten hittar jag inte. Var klickar jag för att få upp det?

Taaaaaack

/Juliaz grannish

Visa signatur

Innehar tsm med Forden #4 högsta klockade GF4K MX i världen på luft. De tre högre var på vatten. Bekräftad oseriösa köpare: Manneh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwipe:

Jag har sökt och sökt och sökt och sökt men måste vara blind för jag hittar inte vilket gear som användes under fighten, ilvl står men gear på just den fighten hittar jag inte. Var klickar jag för att få upp det?

Taaaaaack

/Juliaz grannish

Går inte, du får kolla armory och hoppas de inte bytt allt för mycket.

Finns nog knappt någon som bryr sig om det, därför har han nog inte tänkt på att scanna hela raidens gear för att se exakt vad de använder på varje pull.
All info kommer från det som skrivs till wows combatlog, folk gear är inte med där.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Går inte, du får kolla armory och hoppas de inte bytt allt för mycket.

Finns nog knappt någon som bryr sig om det, därför har han nog inte tänkt på att scanna hela raidens gear för att se exakt vad de använder på varje pull.
All info kommer från det som skrivs till wows combatlog, folk gear är inte med där.

Ingen bryr sig om det? Okej.. Nej gear är ju inte relevant

Visa signatur

Innehar tsm med Forden #4 högsta klockade GF4K MX i världen på luft. De tre högre var på vatten. Bekräftad oseriösa köpare: Manneh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Spelat wow sen us beta och slutade strax efter cata.

Mina polare berättade att spelet blivit mycket bättre igen med den nya expen och jag ville då ge det hela ett försök.

Aktiverade en 10 dagars trial och såg då att jag redan fått mist of pandaria expen helt gratis och den nya expen upplåst i 10 dagar.
Vill spela tank eller healer, har inte riktigt bestämt mig än men jag kör igång med min DK tank. Känner mig helt vilsen med alla skills som nu har blivit helt främmande för mig.

Drar i alla fall in i en dugeon via lfg systemet för 5 man instanser tycker jag verkligen om då flytet alltid har vart bra och massa fiender att aoe tanka.

Då jag är level 85 trillade jag in i en mop instans (kommer inte ihåg namnet) och jävlar va tråkigt det var knappt några fiender och extremt tråkig instans layout. Tankning kändes väldigt trög och tråkig, spammade mest 1-3 saker hela tiden för att hålla aggro. Viss skillnad mot för när man fick mata som en idiot som warrior på alla fiender för att hålla aggro.

För att summera det hela. Så klarade jag bara av att spela en omgång då allt äcklade mig.

Blir det bättre när man kommer in i WOD delen eller har helt enkelt wow blivit något jag inte längre kan spela?
Finns det någon tank kvar som kräver något av spelaren i dag? Har en paladin/warrior kvar att spela med om jag mot förmodan skulle klara av att ta mig till 90.

Jag är en familjefar med sambo och barn. Kanske lägger 2-3 tim max på att spela. Finns det någon chans att en spelare som jag kan få ut något av spelet som det är nu och finns det några guilds som skulle ta emot en sådan spelare för att få lite folk att spela med då mina polare är "hardcore" och bara raidar när dom väl spelar.

känner samma som dig, tiden tog slut och annat fått prio och när man inte har tid och spendera i wow känns det rätt meningslöst och spela eftersom det är inte kul och spela 1-2 timmar varannan dag :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fyllt på min speltid sedan den gick ut i början av Januari, och jag saknar faktiskt inte WoW alls. Ingen ångest alls över att jag inte kan logga in 30 minuter varje dag och göra alla garrison-sakerna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

in b4 pegi10

Visa signatur

Innehar tsm med Forden #4 högsta klockade GF4K MX i världen på luft. De tre högre var på vatten. Bekräftad oseriösa köpare: Manneh.

Permalänk
Avstängd

Blev bannad i december och det var kul att lvla till 100, visst var det problem i starten osv. Men det skapade ändå en sorts gemenskap när alla i guilden satt och gnällde, hehe. Väl vid 100 så tappades intresset då jag inte direkt har några polare som spelar WoW längre, och de som spelar gör det inte på någon som helst nivå, LFR heroes ungefär.. Ni vet vad jag menar

Men när tiden var inne så kände jag inget behov av att spela, det kändes onödigt att köpa ännu ett konto, finns roligare spel numera, men visst är jag kvar i wow världen, men mest för att tjäna en slant då och då. Guld har aldrig varit lättare att skaffa.

Permalänk
Medlem

Antingen har jag blivit sjukt jävla bra på spelet eller så har det blivit riktakt mot tolvåringar med mousepad. Oklart.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vet inte när i wotlk du slutade, men tycker det är betydligt bättre nu än "ha xyz achievements och minst 1 miljon gearscore".

Även utan guild kan du geara hyfsat fort med lfr och garrison missions.

Det är ju exakt samma nu? Jag kunde inte ens göra normal pugs, jag har inte gjort raidet på heroic och fått "curve achievement" Även med ilv650 kan jag inte göra normal! Jag gav upp för 2 veckor sedan, blir inget mer WoW. Jag har spelet sedan Molten Core öppna, slutade i Cataclysm, testade MoP och slutade igen. Testade nu även WoD och gav upp! Jag har aldrig spelat ett casual spel som är så hardcore.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WijK:

Antingen har jag blivit sjukt jävla bra på spelet eller så har det blivit riktakt mot tolvåringar med mousepad. Oklart.

På ravencrest har vi ju fått superebolainfektion av nya casual "old hardcore raiders". Så jävla aids. Man känner ju sig som rank1 men problemet är att det inte går att spela längre, typ en gubbe i en guild går, men jag har tre mains och det är svårt att hålla alla igång rent gear och progressmässigt.

hoj

Visa signatur

Innehar tsm med Forden #4 högsta klockade GF4K MX i världen på luft. De tre högre var på vatten. Bekräftad oseriösa köpare: Manneh.