Göra en clean install av Cyanogenmod? [Android]

Permalänk
Inaktiv

Göra en clean install av Cyanogenmod? [Android]

Hej!

Har Cyanogenmod installerad på min LG G2. Har inte så mycket minne kvar på telefonen så skulle behöva radera ALL data på telefonen för att sedan installera Cyanpgenmod från scratch. Hur ska jag gå tillväga?

Permalänk
Medlem

Ladda ner nyaste CyanogenMod nightly/M build + gapps. Boota recovery och radera data/cache/dalvik sen flasha på nytt.

Kör du TWRP så rensa inte internal storage för då blir det svårt sen.

Permalänk
Medlem

Precis som du gjorde när du installerade det förra gången. Kolla om det finns någon lollipop rom som du kan flasha.
Lägg över på internminnet tillsammans med gapps
Boota recovery
Rensa cache dalvik data osv
Flasha rom, gapps och superuser om det inte finns i romen
Reboota

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Hmm... har gjort det där nu. När jag går in på lagring står det att jag har 1,5GB tillgängligt, och då har jag använt ca 1,5GB. Telefonen är på 16GB.....vart har resten tagit vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Hmm... har gjort det där nu. När jag går in på lagring står det att jag har 1,5GB tillgängligt, och då har jag använt ca 1,5GB. Telefonen är på 16GB.....vart har resten tagit vägen?

Har du gjort massa backups?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Har du gjort massa backups?

Mycket möjligt. Råkade bricka telefonen förut så då gjorde jag några onödiga backups... Hur rensar man bland dessa? Tänkte göra en ny backup nu och försöka ersätta dom med

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Mycket möjligt. Råkade bricka telefonen förut så då gjorde jag några onödiga backups... Hur rensar man bland dessa? Tänkte göra en ny backup nu och försöka ersätta dom med

Bara att ta bort. Kommer inte ihåg vart de ligger i huvet men tror de ligger /data/media/clockworkmod/backups där.

TWRP så ligger de i /TWRP/Backups.