Asus Radeon R9 280 SLI. 550W?

Permalänk

Asus Radeon R9 280 SLI. 550W?

Hej!

Sitter just nu på en relativt ny dator som fungerar kanon. Tankarna går dock i att jag ska köra SLI med två likadana grafikkort. Datorns specs ser ni i signaturen.

Då till frågan: Klarar mitt PSU av att driva min dator med två Radeon R9 280?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Hej!

Sitter just nu på en relativt ny dator som fungerar kanon. Tankarna går dock i att jag ska köra SLI med två likadana grafikkort. Datorns specs ser ni i signaturen.

Då till frågan: Klarar mitt PSU av att driva min dator med två Radeon R9 280?

Tack!

Du menar CrossFire. Och nej, det kortet drar en del. För 2 stycken behöver du nog ligga 100-200W högre. Köper du nytt skulle jag rekommendera minst 750W.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Du menar CrossFire. Och nej, det kortet drar en del. För 2 stycken behöver du nog ligga 100-200W högre. Köper du nytt skulle jag rekommendera minst 750W.

Exakt. Är ny till datorbranchen och vill köra två likadana kort. Okej, misstänkte det.

Tack för svaret!!

Permalänk
Avstängd

2st 280 med system kommer dra runt 550-600w skulle jag tro..ett nätagg på minst 750w av god kvalitet så är du safe
Typ EVGA G2 750

Permalänk
Medlem

MINST 750W vill jag åxå säga.. MINST. d vill ha så att det finns utrymme för spännings fall ( kommer inte ihåg exakta orden men liknande ) . typ 80-130w över.. så slipper du köpa nytt nät agg för den sakens skull.