Permalänk

CS:GO stutter! HJÄLP!

Tjena!
Det är såhär att jag har haft ett problem med CS:GO under en längre period nu, ca 3 månader troor jag. Jag har inte tagit min tid till att fixa det för att jag inte pallat men nu pallar jag nt med dessa random stutter problemen längre.

Det händer flera gånger under ett game, det är precis som om musen laggar fast i 0,2 sekunder. Jag rör på musen men mitt crosshair står still, jag kan fortfarande hoppa, ducka och springa i CS. I CS menyn så laggar/prasslar ljudet, muspekarn och ljudet har även en efterdröjning på cirka 1 sekund. Problemet uppstår bara i CS:GO, inte i webbläsare eller t.ex wow/bf4.

Har provat att stänga av/sätta på multicore rendering och raw input i CS inställningarna. Har även provat olika launch options till CS, Just nu har jag dessa:
-freq 144 -w 1920 -h 1080 -threads 4 -high -novid -console
Använder mig även av max_fps 145 i konsolen och jag tror det kanske har hjälpt lite grann.

Drivrutinerna till musen, tangentbordet, nvidia, headset, ljudkort osv är uppdaterat.

Min setup:
GPU: ASUS GTX 760 DirectCU II OC 2GB
CPU: Intel Core i5-2500K@3.3Ghz
CPU Kylare: Corsair H100i Vattenkylare
Moderkort: ASUS P8H61 EVO
RAM: 8GB
Nätagg: BeQuiet 600W
Skärm: BenQ XL2411T (144Hz)
Tangentbord: Corsair Gaming K70 RGB
Mus: SteelSeries Sensei Raw
Headset: Logitech G930

Permalänk
Medlem

Själv använder jag -novid -threads 8 -console -noforcemparms - noforcemaccel och får samma problem som du beskriver men jag antar att spelet är bara så, vart så sen jag spelade betan.

Permalänk
Medlem

Installerat om spelet och köra en clean config?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Skrivet av wezc00:

Själv använder jag -novid -threads 8 -console -noforcemparms - noforcemaccel och får samma problem som du beskriver men jag antar att spelet är bara så, vart så sen jag spelade betan.

Jävligt störande när en motståndare hoppar ut framför en osså laggar spel helvetet..

Skrivet av Pusher:

Installerat om spelet och köra en clean config?

Ska testa med en clean install och se om det hjälper.