Blizzards Overwatch

Permalänk
Medlem

Varför har spelet en kö?
Har Dota kö?
Har csgo kö?
Har apex kö?
Har valorant kö?
Har fortnite kö?
Har cod kö?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Varför har spelet en kö?
Har Dota kö?
Har csgo kö?
Har apex kö?
Har valorant kö?
Har fortnite kö?
Har cod kö?

WoW har kö. Overwatch har jag aldrig sett kö i tidigare, men iom att spelet är "nytt" o väldigt många därmed spelar så blir väl servrarna fulla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Varför har spelet en kö?
Har Dota kö?
Har csgo kö?
Har apex kö?
Har valorant kö?
Har fortnite kö?
Har cod kö?

Dom flesta större spelen har kö vid nysläpp

Permalänk
Medlem

Hur kan jag ha köplats 4 i femton sekunder för att sedan få köplats 3? Sannolikheten att ALLA på hela servern stannar i femton sekunder är noll, såvida inte kön bara rymmer 300 spelare?

Hur kan kön sedan öka i storlek?

Hur fan kan det vara kö överhuvudtaget? Blir det jobbigare att hosta en server om spelet är nytt? Är nätkoden så avancerad? Jisses.

edit: nu har jag gått från köplats 3 till 200, från 200 till 300 och nu är jag på köplats 500... Right..

Går det inte spela "gamla overwatch" längre?

edit igen: menar naturligtvis antal spelare före mig, så +1 i köplats. Rätt ska vara rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Hur kan jag ha köplats 4 i femton sekunder för att sedan få köplats 3? Sannolikheten att ALLA på hela servern stannar i femton sekunder är noll, såvida inte kön bara rymmer 300 spelare?

Hur kan kön sedan öka i storlek?

Hur fan kan det vara kö överhuvudtaget? Blir det jobbigare att hosta en server om spelet är nytt? Är nätkoden så avancerad? Jisses.

edit: nu har jag gått från köplats 3 till 200, från 200 till 300 och nu är jag på köplats 500... Right..

Går det inte spela "gamla overwatch" längre?

edit igen: menar naturligtvis antal spelare före mig, så +1 i köplats. Rätt ska vara rätt

Riktigt tråkigt beteende när folk tränger sig i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Varför har spelet en kö?
Har Dota kö?
Har csgo kö?
Har apex kö?
Har valorant kö?
Har fortnite kö?
Har cod kö?

Ja till alla om servrarna skulle varit fulla

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Hur kan jag ha köplats 4 i femton sekunder för att sedan få köplats 3? Sannolikheten att ALLA på hela servern stannar i femton sekunder är noll, såvida inte kön bara rymmer 300 spelare?

Hur kan kön sedan öka i storlek?

Hur fan kan det vara kö överhuvudtaget? Blir det jobbigare att hosta en server om spelet är nytt? Är nätkoden så avancerad? Jisses.

edit: nu har jag gått från köplats 3 till 200, från 200 till 300 och nu är jag på köplats 500... Right..

Går det inte spela "gamla overwatch" längre?

edit igen: menar naturligtvis antal spelare före mig, så +1 i köplats. Rätt ska vara rätt

Och där blev jag utkastad efter att ha återkommit till topp 20 i kön.
Verkar ganska stabilt ändå, tycker jag... Hade ju bara tänkt tvärtesta innan jag skulle iväg vid åtta då jag inte testade prereleasen överhuvudtaget. Man kunde ju tänkta sig offline-läge för att kolla lite, men vad vet jag.

Plats 700 när jag startar om spelet. Startade om det igen och fick köplats 300.. och nu ligger jag på 800.

Nu skiter jag i det istället och spelar slither istället..

edit: nu har det kommit upp ett meddelande om att de har problem som ger långa köer..