"Required Device is not connected" Och program krashar

Permalänk

"Required Device is not connected" Och program krashar

Tjenare! Efter att jag byte alla komponenter från mitt R4 till Phantom 820 har jag upplevt en del problem.... Det första är att ibland när man ska starta datorn får jag en blå själv där det står något i stil med "A required device is not connected" Kanske inte är exakt men det sammanfattar ungefär vad det står. Så för att starta datorn måste jag skicka in Windows skivan och starta genom den. Det andra problemet är att vissa program krashar lite då och då, t.ex när jag kör WoW händer det att man inte kan stänga ner det och när jag prövar att starta aktivitetshanteraren händer ingenting. Jag har prövat att stänga av datorn men även då händer ingenting så det slutar med att jag får hålla nere strömknappen... Någon som vet hur man kan fixa detta?

EDIT: Ibland står det att det är något fel med Winload.exe

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Det får jag ta och testa! Tack för länken.

Permalänk
Medlem

Har du bytt allt i datorn förrutom hårddisk eller??
Gjorde du en nyinstallation av Windows?
Är det så att du bytt moderkort så är det troligtvis att en ny installation behövs. Är det bara alla andra komponenter så behövs det troligtvis rensa bland gamla drivrutiner och installera nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem

Är alla enheter inkopplade i samma portar som innan?

Permalänk

jag har bara flyttat alla komponenter från ett chassi till det andra, Och bytt processor.

Måste alla hårddiskar vara ikopplade i samma SATA portar på moderkortet som innan?

P.S Det verkar fungera att starta datorn nu, iallafall de senaste 2 dagarna men det kommer och går. Har även märkt att ibland när man försöker sätta datorn i strömsparläga är det bara skärmen som stängs av och datorn fortsätter jobba, Monitorn hittar sedan inte datorn och jag måste hålla nere strömknappen

Permalänk
Medlem

Bygg om datorn igen ordentligt. Ta isär allt. Moderkort och processorn också. Kolla noga hållare/portar efter fel, skador, böjda pinnar i kontakter mm och att distanserna sitter rätt mellan moderkortet/chassit.

Installera om Windows etc.

Troligen måste du göra båda sakerna för att lösa alla fel. 2 datorer jag bytte processorn med varandra blev konstiga tills jag installerat om.