Not able to add funds PSN?

Permalänk

Not able to add funds PSN?

Skulle precis köpa Destiny från PSN, men fick bara upp "not able to add funds". Vafan tänkte jag och testade 2ggr till. Loggade sedan in på nätbanken och såg 3st täckningsreserveringar på 69,95€ st.

Jag kom på efteråt att min bror har sin PS4 som main med mitt konto, antagligen det som ställde till det.
Men vad bör jag göra nu? Räcker det att ändra min till main, och isf kommer dom att dra 210€av mig?

Permalänk
Medlem

Ja de kommer dra 210€ o du inte gör något, men ring eller mejla så kan de säkert fixa det

Permalänk
Medlem

De kommer inte dra 210$ om du fått felmeddelandet unable to add funds, vet ej varför du fått detta meddelande, oavsett ifall du byter primary konsol eller ej.

Men med det sagt, dessa 210$ lär vara låsta i 4-5 dagar, ibland kan de ta upp till 14 dagar för att de ska släppas när sådana här transaktioner fallerar.

Om pengar nu råkas dras ändå, kontakta Sony de brukar vara ganska snabba på att fixa saker relaterat till deras butik.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Kollade runt på nätet lite, och det verkar va många som fick det här problemet efter attacken.