Steams nya utseende

Permalänk

Jag ger det nya steam utseendet 9 av 19 defekta grafik kort . Jag bytte till Steam Air men om det inte skulle finnas andra teman skulle jag kunna leva med det nya temat

Permalänk

Har ett skin på Steam så jag märkte det inte.

Permalänk
Medlem

Något jag alltid stört mig på är utseendet på Steam.
Man tycker att ett så stort och framgångsrikt företag sak kunna erbjuda en bättre och snyggare upplevelse för sin populära tjänst.

Permalänk
Medlem

Jag försöker att tillbringa så lite tid som möjligt på steam så utseendet har mindre betydelse, steam web helper å andra sidan....
Chrome smyger in sina tentakler över allt!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

4 av 5 fluffiga rattmuffar helt klart.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Något jag alltid stört mig på är utseendet på Steam.
Man tycker att ett så stort och framgångsrikt företag sak kunna erbjuda en bättre och snyggare upplevelse för sin populära tjänst.

Använd Metro for Steam. Googla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av cursekillerx:

Jag ger det nya steam utseendet 9 av 19 defekta grafik kort . Jag bytte till Steam Air men om det inte skulle finnas andra teman skulle jag kunna leva med det nya temat

Och jag som redan kör med det temat märkte knapp att steam ändrade utseendet förutom Steam ikonen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av maydie:

är det bara mitt steam som förorsakar BSOD när datorn går in i sömn läge med steam på?

det började med uppdateringen och har testat att det och det är kopplat till steam

Steam kan inte orsaka en BSOD, snarare är det några drivrutiner du har problem med som triggas av Steam.

Skrivet av leafbranch:

Något jag alltid stört mig på är utseendet på Steam.
Man tycker att ett så stort och framgångsrikt företag sak kunna erbjuda en bättre och snyggare upplevelse för sin populära tjänst.

Svårt att få alla nöjda själv tycker jag att Steam ser bra ut. Använder dock skin för att få den att vara lite mindre och passa mitt desktop tema mer.

Skrivet av frankof:

Jag försöker att tillbringa så lite tid som möjligt på steam så utseendet har mindre betydelse, steam web helper å andra sidan....
Chrome smyger in sina tentakler över allt!

Chromium
Ser dock inte problemet att de använder chromium, bättre än allt annat på marknaden.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på att Pressure Skin ska släppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Chromium
Ser dock inte problemet att de använder chromium, bättre än allt annat på marknaden.

jaja, det är egentligen mera att jag ogillar steam och finner det mera och mera påträngande över åren.
imho skall det hålla sig i et hörn och inte göra något annat än att låta mig starta mina spel ostörd.
Stam är dock numera ett nödvändigt onda.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

jaja, det är egentligen mera att jag ogillar steam och finner det mera och mera påträngande över åren.
imho skall det hålla sig i et hörn och inte göra något annat än att låta mig starta mina spel ostörd.
Stam är dock numera ett nödvändigt onda.

Även om jag håller med dig att Steam skall låta dig spela ostört så kan jag inte se att upplevelsen av Steam har ändrats så mycket sen det introducerades. Det enda jobbiga jag kan se ibland är reklamen som poppar upp eller att Steam inte använder notifications systemet som finns på OS utöver det så kan jag verkligen inte klaga.

Offline läget funkar bra, servrarna är helt underbara för att ladda ner spel ifrån och cloud systemet för att spara saves, keybindings och inställningar är en fin touch. Möjligheten att spela mot konsoler är också en fördel men en sak är att deras server browser är något inget annat företag har gjort så klockrent på vad jag testat mot där resten är alltid klumpiga, tar tid på sig eller är helt enkelt usla.

Att få tag på en Valve utvecklare för att lösa ett Steam problem är ganska simpelt också.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

jaja, det är egentligen mera att jag ogillar steam och finner det mera och mera påträngande över åren.
imho skall det hålla sig i et hörn och inte göra något annat än att låta mig starta mina spel ostörd.
Stam är dock numera ett nödvändigt onda.

Du blandar inte ihop det med origin? För det är ett nödvändigt ont, varje os start ska reklam dyka upp.

Enda reklamen från steam (dom 4/5 åren jag använt det), har det bara dykt upp reklam endast när jag stänger av ett steam aktiverat/köpt spel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vad gäller det nya gränssnittet har jag inte hittat något jag ogillar! Nya ikonen ser bättre ut även om vi blivit tvungna att lämna den gamla klassiska, och den blå ikonen gör ingen speciell skillnad, möjligtvis bara böttre då man enklare ser om man redan äger ett spel man kollar på i store.

En annan ny grej jag märkte idag var ett förbättrat kategorisystem i library! Mycket möjligt att detts inte är från senaste uppdateringen, men särskilt möjligheten att dölja spel från sitt library är ju toppen! Även möjligheten att ha ett spel både i en (eller flera) kategori(er) och i favorites är uppskattat!

Så till betyger: Ett season pass av 7 möjliga DLC's!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem

3.14/5 pajer.

Nej men Steams GUI suger. Kör med Metro for Steam.

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag använder Metro for Steam. Bästa skin som finns.

http://metroforsteam.com/

Riktigt nice! Tack för länk

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Även om jag håller med dig att Steam skall låta dig spela ostört så kan jag inte se att upplevelsen av Steam har ändrats så mycket sen det introducerades. Det enda jobbiga jag kan se ibland är reklamen som poppar upp eller att Steam inte använder notifications systemet som finns på OS utöver det så kan jag verkligen inte klaga.

Offline läget funkar bra, servrarna är helt underbara för att ladda ner spel ifrån och cloud systemet för att spara saves, keybindings och inställningar är en fin touch. Möjligheten att spela mot konsoler är också en fördel men en sak är att deras server browser är något inget annat företag har gjort så klockrent på vad jag testat mot där resten är alltid klumpiga, tar tid på sig eller är helt enkelt usla.

Att få tag på en Valve utvecklare för att lösa ett Steam problem är ganska simpelt också.

Det är hela grejen med steam som bär mig i mot, det hela baseras på att du måste ha en process löpande i bakgrunden för att överhuvudtaget kunna spela dina köpta spel, förvisso är det inget jätteproblem, men för en som har varit med ett tag och "van" vid att ha så lite som möjligt igång vid spel känns det fel att ha 3-5 processer i gång som inte är direkt nödvändiga för spelet.
Det är inte helt rationellt då det inte precis är brist på datorkraft på klientsidan längre, bara något som stör mig.
(att steam klienten konstant "ringer hem" är inte heller något jag gillar)

Skrivet av Broken-arrow:

Du blandar inte ihop det med origin? För det är ett nödvändigt ont, varje os start ska reklam dyka upp.

Enda reklamen från steam (dom 4/5 åren jag använt det), har det bara dykt upp reklam endast när jag stänger av ett steam aktiverat/köpt spel.

Nä, jag använder inte origin, eller uplay, jag sträcker mig till steam då det var/är ett krav i "jobbet".

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Det är hela grejen med steam som bär mig i mot, det hela baseras på att du måste ha en process löpande i bakgrunden för att överhuvudtaget kunna spela dina köpta spel, förvisso är det inget jätteproblem, men för en som har varit med ett tag och "van" vid att ha så lite som möjligt igång vid spel känns det fel att ha 3-5 processer i gång som inte är direkt nödvändiga för spelet.
Det är inte helt rationellt då det inte precis är brist på datorkraft på klientsidan längre, bara något som stör mig.
(att steam klienten konstant "ringer hem" är inte heller något jag gillar)

Nä, jag använder inte origin, eller uplay, jag sträcker mig till steam då det var/är ett krav i "jobbet".

Okej, för det låter konstig att du får upp reklam jämt. Jag får inte upp något alls från steam, utan ligger bara där och jobbar ostört, tills jag använder tjänsten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jädrar anama. Höll på att flyga av stolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Det är hela grejen med steam som bär mig i mot, det hela baseras på att du måste ha en process löpande i bakgrunden för att överhuvudtaget kunna spela dina köpta spel, förvisso är det inget jätteproblem, men för en som har varit med ett tag och "van" vid att ha så lite som möjligt igång vid spel känns det fel att ha 3-5 processer i gång som inte är direkt nödvändiga för spelet.

Man kan ha självklart ha sina aber mot Steam, men när jag ser folk klaga på Steam ser jag sällan att de tar upp några av fördelarna.

Bara en sån sak som att jag Steam faktiskt varit en pionjär inom digital download och fått marknaden för spelande på PC att öka enormt. Jag tror personligen att spel på PC hade varit i en betydligt sämre sits om inte Valve/Steam funnits.

Permalänk
Medlem

4 par strumpor av 5 stövlar.

Tycker det är helt okej, kändes som att det var lättare att läsa texten men det kanske inte stämmer. Gillar dock ej den nya play-knappen. Vet inte om jag får vibbar av uplay eller något. Stor knapp med "play" skrivet på den som är blå, ubisoft, uplay... Nä jag vet inte, men jag gillar inte den knappen.
Annars är det inge större fel på något skulle jag säga.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Använd Metro for Steam. Googla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, det blev riktigt bra.