Permalänk
Medlem

Passar dessa delar ihop?

Hej,

Bygger en dator åt min bror (för spel främst). Hade tänkt mig följande och undrar om det är något som ser fel ut eller inte kommer att fungera ihop.

Asus Z97-A
Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB
2x Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC HDMI DP 2xDVI 4GB
Noctua NH-D15
Corsair Carbide Air 540
Intel Core i7 4790K
EVGA SuperNOVA G2 1300W (Lite overkill, men tanken är att systemet ska klockas hårt och inte låta så mycket)
+Tysta 140mm fläktar med pwm.

Är lite orolig att CPU kylaren inte kommer att passa eller vara väldigt trångt där inne, men enligt dimensioner så borde det gå?

Åsikter är mycket välkomna!
Tackar

Permalänk
Hjälpsam

Bara lyckats hitta en extremt dålig bild på D15 i det chassit, men verkar gå fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Bara lyckats hitta en extremt dålig bild på D15 i det chassit, men verkar gå fint

http://i1.ytimg.com/vi/TWq22_mJauo/maxresdefault.jpg

Tackar! Då behöver jag inte oroa mig för kylaren iaf. Tar och beställer delarna senare idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Alltid lurigt det där..jag gjorde själv misstaget att lita på tillverkarna senast idag

125mm kylare skulle gå in..det gjorde det inte. . inte ens nära

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Alltid lurigt det där..jag gjorde själv misstaget att lita på tillverkarna senast idag

125mm kylare skulle gå in..det gjorde det inte. . inte ens nära

Trist Vilka komponenter hade du köpt och vart stod dimensionerna? Var det prisjakts/webbutikens info eller kom det direkt från tillverkarna?

Permalänk
Hjälpsam

lite segt ja, visste att det skulle bli på håret men i verkligheten fattades det säkert 10mm

Både INET o tillverkaren säger max 125mm vilket Noctua U9B är. . men men bara o beställa en L12 o lägga U9B till nått annat bygge