Fönster kommer inte fram (Windows-bug)

Permalänk
Medlem

Fönster kommer inte fram (Windows-bug)

Hej vänner! Ber först hemskt mycket om ursäkt om det frågats om tidigare här, letade men hittade inget. Är sjukt tacksam för hjälp!

Det är så att windows 7, 64-bit, spökat ett tag nu på så sätt att när jag klickar på ett fönster i aktivitetsfältet så kommer det inte upp och blir aktivt. Istället börjar det bara blinka gult och jag måste minimera alla överliggande fönster för att se fönstret.

Någon som vet vad som strular och hur man löser det?

Sjukt mkt tack på förhand! <3

Permalänk
Avstängd

En möjlighet är att datorn eller något program tror att du har två skärmar och lägger någon dialog på den andra skärmen (som inte är inkopplad). Jag vet att Utorrent ofta fungerar så, laddar jag ner en torrent eller så med en skärm aktiv så hamnar Utorrent i bakgrunden och blinkar för att det öppnar dialogen för val av nedladdningsplats på en icke inkopplad skärm och den går inte att få fram genom exempelvis Win+Pil eller så. För mig händer detta på min laptop kopplad till teven när locket är stängt eller laptopskärmen avaktiverad, och enda lösningen är att öppna locket eller aktivera den skärmen så att dialogrutan visas på en annan skärm än huvudfönstret. Huvudfönstret fungerar dock fortfarande trots dialogrutan som aldrig blir klickad på, andra program kan låsa fönstret tills dess att man klickar bort rutan vilket förstås gör problemet än mer störande fast lättare att felsöka i alla fall.