His 6979 IceQ i crossfire med MSI r9 280x?

Permalänk
Medlem

His 6979 IceQ i crossfire med MSI r9 280x?

Hej!

Då jag inte inte hittar så mycket information om detta undrar jag om man kan köra ett His 6970 IceQ 2gb tillsammans med ett Msi r9 280x gaming 3g i crossfire?

His-kortet har ju någon slags mutli-gputeknik (LucidLogix?) och jag har sett att det går att använda åtminstone med äldre grafikkort, men fungerar det med nyare gpu-er också?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Nej. Det är öloka GPU på korten så det går inte att köra crossfire.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej. Det är öloka GPU på korten så det går inte att köra crossfire.

Det är bara det att jag vet att det kan köra med tex 5970 och 6870 och även nVidia-kort...

http://www.nordichardware.se/Grafik/his-hd-6970-iceq-mix-slae...

Vad skulle hända om man testade dem i CF?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

det kanske skulle gå,har alldrig hört om LucidLogix, men om det går kommer ditt 280 klocka ner sig och inte prestera bättre en ditt 6970.
borde det inte bättre att bara köpa ett beg 6970?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Det är bara det att jag vet att det kan köra med tex 5970 och 6870 och även nVidia-kort...

http://www.nordichardware.se/Grafik/his-hd-6970-iceq-mix-slae...

Vad skulle hända om man testade dem i CF?

Det går inte att koppla ihop dem med Crossfire, men kanske med LucidLogix. Hur bra det funkar vet jag inte, men förmodligen "sådär".

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det är egentligen inte prestandan av 280x-et jag är ute efter, msi-korten har några mjukvarusaker jag är intresserad av.

Jag köpte ett His 6970 för några dagar sedan och hade egentligen tänkt köpa ett begagnat 280x senare när jag fick råd... då visste jag inte att det hade multi-gputekniken och kom på den idén att köra det i CF.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.