Telenor-låst telefon fungerade med Comviq

Permalänk

Telenor-låst telefon fungerade med Comviq

Jag har en telefon (SGS2) som är låst till Telenor, ändå fungerade ett sim-kort från Comviq med telefonen. Hur är det möjligt?

Permalänk

inte omöjligt att de råkat ge dig en olåst telefon alla kan göra misstag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Den är uppenbarligen inte låst. Om du har möjlighet så testa med ett sim från någon annan operatör för att bekräfta.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Du öppnade en dörr som var låst. Jag tror dig när du säger att du öppnade dörren, men det betyder givetvis att den inte kan ha varit låst.

Permalänk
Medlem

Samsungs telefoner säljs utan operatörslås har jag för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av khawaja:

Samsungs telefoner säljs utan operatörslås har jag för mig

Det beror mer på operatören än på tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Det beror mer på operatören än på tillverkaren.

Jag vet, men har för mig att samsungs telefoner inte är operatörslåsta även fast du köper en ifrån en specifik operatör. Ta t.ex. min S4 den är köpt hos telenor med abonnemang och de är olåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khawaja:

Jag vet, men har för mig att samsungs telefoner inte är operatörslåsta även fast du köper en ifrån en specifik operatör. Ta t.ex. min S4 den är köpt hos telenor med abonnemang och de är olåst.

Då är det ändrat dom senaste två åren, köpte en s2 före snart två år sen och den är låst till tre.