AMD A-serien "Carrizo" läcker ut på nätet

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Varenda gång jag läser om AMDs APUer så känner jag bara: "Vem BRYR sig?? Halvdan prestanda till budgetpris. Fram me 500 - 1000kr extra så har man stark processor + bra grafikkort vilket slår ut AMDs APUer.

Hört talas om pris/prestanda? Om inte, så låt mig förklara:
AMD ger mer för pengarna. Såvida du inte behöver en superssnabb cpu, vilket dom flesta inte behöver.
Tänk Volvo vs Ferrari. Hur många kör Ferrari?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hyperträd:

Hört talas om pris/prestanda? Om inte, så låt mig förklara:
AMD ger mer för pengarna. Såvida du inte behöver en superssnabb cpu, vilket dom flesta inte behöver.
Tänk Volvo vs Ferrari. Hur många kör Ferrari?

Nja, det där var lite trångsynt sagt. Samtliga tester man har gjort så är det nästan alltid toppmodellerna som ger mest prestanda/peng.

4960X ligger sist dock då den är förbannat dyr men 4930K ligger faktiskt i toppen om man räknar hela systemets pris.

Dvs skillnaden i prestanda för AMD CPU+ MoBo mot Intel CPU + Mobo är till Intels fördel om man kikar på prestandan genom priset här.

Ska se om jag hittar prestandagraferna, vet att jag såg den här på SweClockers eller möjligen FaceBook igår.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Hyperträd:

Hört talas om pris/prestanda? Om inte, så låt mig förklara:
AMD ger mer för pengarna. Såvida du inte behöver en superssnabb cpu, vilket dom flesta inte behöver.
Tänk Volvo vs Ferrari. Hur många kör Ferrari?

Jo det har jag hört fast vet inte om det stämmer längre. Dessutom så uppgraderar jag väldigt sällan så att ha det starkaste för en rimlig peng är vad jag hade velat ha (i5-4690K).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]