Allt-i-allo burk, mATX, ~15k; Sista check med en bunt frågor [Resolved]

Permalänk
Medlem

Allt-i-allo burk, mATX, ~15k; Sista check med en bunt frågor [Resolved]

Edit: Beställning gjord så ingen mer hjälp behövs.

Den slutgiltiga kundvagnen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6880015/das-computor-final

Allt-i-allo burk som ska någorlunda vettigt klara vad jag nu kan få för mig de närmsta åren (helt underbart specifikt). Vill kunna multitaska som en idiot också. Bryr mig inte om att super-maxXxa spel, kör 1200p/60Hz skärm så inget jättetungt behov heller.

Har redan mus/tangentbord/skärm/högtalare
Montering är ett måste. (Har gjort det själv förr och vill aldrig behöva göra om det igen...)
Kommer inte överklocka i första taget men vill ha möjligheten för det senare (men även då inte särskilt tung OC så 212an ska räcka va?).
Inte intresserad av SLI.
Vill hålla vettig värmenivå för livslängdens skull (och slippa ha ett element ståendes bredbid mig ).
Ljudnivån ska helst hållas låg.
Ni behöver inte lägga tid på att argumentara för AMD, kommer inte byta från Nvidia/Intel i första taget.

:Frågor:
Hur värt är det att byta ut (eller lägga till) cpu/chassi fläktar, och till vilka fläktar? Ska tydligen inte vara den bästa airflowen i Define Minin med de medföljande fläktuppsättningen.

Skulle tagit allas älsklings PSU EVGA G2 om den inte haft ett preliminärt leverans-datum i november <.<. Corsair RM verkar vettig från reviews. Väldigt öppen för förslag här, men vill helst hålla mig till 80+ Gold rating eller bättre och gärna semi-passivt också.

Egentligen utanför ämnet men lite extra grejer som funderas på att inskaffas vid senare tillfälle:
http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/94428/
Om nån har åsikter om det så go ahead . (Tänkt som semi-intern back-up/lagring hdd + ups)

Uppdaterad kundvagn, städade upp och uppdaterade inlägget
Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Hjälpsam

Ser bra ut inget att klaga på direkt där. . du behöver inte så mycket som 650W heller..datorn kommer maxa runt 320W

Förstår inte din klagan på INET kampanjen. . du kan beställa från idag fram till den 26/6 kl 23:59.

Ser inte att 4Gb versionen är värt det...plus att 4Gb GTX770 är uppe i priser där du kan få ett GTX780

Du har 2st fläktar i det chassit o det räcker. . men en till är inte fel..Jag ör Noctua fanboy, nya Redux serien är prisvärd

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Förstår inte din klagan på INET kampanjen. . du kan beställa från idag fram till den 26/6 kl 23:59.

Ser inte att 4Gb versionen är värt det...plus att 4Gb GTX770 är uppe i priser där du kan få ett GTX780

Löning 25:e, vill se att bufferten landat på kontot innan jag beställer . Menade inte att klaga, bara oroar mig onödigt mycket.

Med Inets priser är det ett hopp på 700kr till för billigaste 780 så inte riktigt.

Tack för feedbacken!

Skrivet av AzzyNoName:

Byt nätagg till ett XFX core edition 550w för corsairs rm serie suger

Vill hålla mig till 80+ Gold åtminstonde. (tar och skriver dit det i listan...)

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Varför har du så stor SSD, 500GB ?
250GB är fullt tillräckligt för de allra flesta.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Varför har du så stor SSD, 500GB ?
250GB är fullt tillräckligt för de allra flesta.

Noga övervägt val, kort sagt så kommer inte 250GB räcka om jag inte kör tetris med program/spel på SSDn kontra hårddisken och betalar gärna extra för att slippa det.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Kollat närmre på RM serien och kan förstå herr Azzys inlägg. Tänkte ta en FD Newton R3 istället. Är bara en sak som oroar mig med det, denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1... .

För den som inte orkar kolla själv, Newton R3 + mellanläget på den inbyggda fläktkontrollern = potentiell katastrof. En nisse som skriver som inte har problemet men är inte nån stor sample size precis. Är det nått att vara orolig över? Smått flummig nödlösning skulle vara att köra PWM på chassi-fläktarna så är det strunt samma om det är ett reelt problem...

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Kollat närmre på RM serien och kan förstå herr Azzys inlägg. Tänkte ta en FD Newton R3 istället. Är bara en sak som oroar mig med det, denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1... .

För den som inte orkar kolla själv, Newton R3 + mellanläget på den inbyggda fläktkontrollern = potentiell katastrof. En nisse som skriver som inte har problemet men är inte nån stor sample size precis. Är det nått att vara orolig över? Smått flummig nödlösning skulle vara att köra PWM på chassi-fläktarna så är det strunt samma om det är ett reelt problem...

Om du är orolig över nätagg: ta det bästa som finns

http://www.inet.se/produkt/6909967/seasonic-platinum-660w

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

För den nyfikne, så här det blev slutligen:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6880015/das-computor-final

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;