Permalänk
Medlem
Skrivet av benqipowta:

Tack! Blir att ringa sedan och höra vad säljaren säger, återkommer med svar

Gött, det finns många begagnade sådana som sagt. Jag sitter i en Kinnarps 6000 på jobbet nu och den har nog stått här i 10år minst och är stabil och skön X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av wipen96:

Kolla efter äldre Kinnarps på blocket, har en själv som jag använder samt en extra ståendes i garaget som jag är riktigt nöjd med.
Båda från 90-talet och håller lika bra idag som de gjorde då och de är knappast dyra då man kan hitta en ganska fin för en femhundring!

Finns ju en här faktiskt: http://www.sweclockers.com/annons/96521-kinnarp-stol-annat

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Gött, det finns många begagnade sådana som sagt. Jag sitter i en Kinnarps 6000 på jobbet nu och den har nog stått här i 10år minst och är stabil och skön X)

Grymt!

Permalänk

Blir så många svar så jag inte hinner med! Uppskattar alla förslag, tack som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktstund:

Undvik denna. Man sitter skönt i den, men den har riktigt undermålig kvalité. Jag hade min i 2½ år innan det stora metallfästet som gaskolven sitter i bröts av och då var "skinnet" utnött sedan länge. Gaskolven var jag för övrigt tvungen att få utbytt efter ungefär ett år.

Jag gjorde tre garantibyten på ett halvår. Torrsprucket skinn, avbrutna armstöd, skruvar i röven och till slut en läckande gaskolv. Varje stol krävde dessutom en halv flaska loctite för att inte ramla isär. Sen kastade jag den typen av stol åt helvete och köpte en MARKUS.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av benqipowta:

Japp, den är min faktiskt, haha.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av wipen96:

Japp, den är min faktiskt, haha.

Sedär haha. Jag har bestämt mig för den här: http://www.blocket.se/goteborg/Kinnarps_Kontorsstol_Modell_80...

Imon är den min Tack för all hjälp, sjukt schysst!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Röstar på Markus jag med, du kanske ha turen som jag hade vid inköp av denna Markus, den gröna modellen var det rea på 799:-

Rea? Jag köpte min för ca 2 år sen för 799, ingen rea :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av benqipowta:

Sedär haha. Jag har bestämt mig för den här: http://www.blocket.se/goteborg/Kinnarps_Kontorsstol_Modell_80...

Imon är den min Tack för all hjälp, sjukt schysst!!

Helt rätt val!

En sån kostar 6-8k ny och säljs ofta för runt 1500 begagnade i konkursbon, då med 5-10 år på nacken. Även begagnade och med rejält slitage överglänser de något skit från jysk eller ikea varje dag i veckan.

Har svårt att förstå att man kan rekommendera stolar från jysk och ikea. Inget illa menat men de som gör det kan inte ha mycket att jämföra med. Det finns flera anledningar till varför man aldrig ser de stolarna i ett kontorslandskap och två av dessa heter ergonomi och kvalitet...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Helt rätt val!

En sån kostar 6-8k ny och säljs ofta för runt 1500 begagnade i konkursbon, då med 5-10 år på nacken. Även begagnade och med rejält slitage överglänser de något skit från jysk eller ikea varje dag i veckan.

Har svårt att förstå att man kan rekommendera stolar från jysk och ikea. Inget illa menat men de som gör det kan inte ha mycket att jämföra med. Det finns flera anledningar till varför man aldrig ser de stolarna i ett kontorslandskap och två av dessa heter ergonomi och kvalitet...

Såklart, är man rädd om rygg osv ska man ha en bra stol.
Men har även sett flera folk här på swec ha fina stolar sen har dom skärmar osv extremt idiotiskt så dom sträcker nacken, avstånd som inte är bra etc etc.
Så mycket mer än bara en stol om du ska vara ergonomiskt korrekt.

PS. Jag har en dyr fin kinnarpsstol jag också, men använder den nästan aldrig då jag föredrar en Ikea Allak som jag köpte för typ 6 år sedan för 600 spänn.
Varför, för den är så extremt mycket skönare att sitta i då jag sitter med benen i kors osv, i en mer soft position.

Sen tränar jag så min rygg har aldrig någonsin varit några problem, därför sitter jag hur jag vill i en vad jag tycker betydligt skönare stol är kinnarps har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Rea? Jag köpte min för ca 2 år sen för 799, ingen rea :/

Jasså? tänkte eftersom de kostar närmare 1400 idag. Vet iaf att Ikea ville ha 799 för den gröna medans de andra färgerna kostade 1400 vid de tillfället

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Jasså? tänkte eftersom de kostar närmare 1400 idag. Vet iaf att Ikea ville ha 799 för den gröna medans de andra färgerna kostade 1400 vid de tillfället

Min är svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av benqipowta:

Okej grymt! Lutar mot Markus nu! Langa mer förslag grabbar

Kör på Markus sedan ett år tillbaka. Riktigt mycket stol för pengarna!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Hallå igen! Jag har nu köpt kinnarps stolen! Jag är sjukt nöjd, så jävla nice att man kan ställa in den precis hur man vill ha den! 10/10 poäng! Tack för all hjälp pojkar och flickor, ni är bäst!