Permalänk
Avstängd

NZXT H440W och radiator(er)?

Tjenna sweclockers!

Har tänkt mig att uppgradera mitt chassi. Mitt gamla Corsair Vengeance börjar jag tröttna på och det är ju inte direkt tyst!

Så jag tänkte mig inhandla ett http://www.inet.se/produkt/6911798/nzxt-h440 inför kommande projekt så jag behöver planera lite saker.

Ska vattenkyla CPU och GPU och har tänkt mig en radiator i toppen och en på framsidan, så jag undrar hur tjock radiator får man plats med i toppen?
På framsidan borde man ju kunna få plats med en riktig tjockis radiator när man tar bort alla fästen eller har jag fel där? Sen så borde man ju plats men 360 radiatorer?

Ni som äger ett NZXT H440W kanske kan va snälla och mäta hur mycket plats det finns mellan toppen och mammabrädan så kanske jul tomten är extra snälla i år! Och skriv gärna vad ni tycker om plåtburken i övrigt!

Mvh bombaii som ska bli av med vattenkylnings oskulden!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

5,5cm mätte jag det till, inte mindre än det.

Jag gillar chassit överlag, en pwmstyrd fläkthub vore trevligt men de fläktar som följer med är väldigt tysta så om man bara köper tysta fläktar ska det inte vara några problem. Hårddiskarna kan också skapa lite oväsen men i och med att du ska köra på vattenkylning kanske inte ljudnivå är så viktigt..

I övrigt är chassit otroligt behändigt att jobba i och kabeldragningen är inga problem alls. Personligen håller jag inte med om att det skulle vara svårt att få på bakplåten, den hakar inte i direkt men det är inga problem att få den på plats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hejss:

5,5cm mätte jag det till, inte mindre än det.

Jag gillar chassit överlag, en pwmstyrd fläkthub vore trevligt men de fläktar som följer med är väldigt tysta så om man bara köper tysta fläktar ska det inte vara några problem. Hårddiskarna kan också skapa lite oväsen men i och med att du ska köra på vattenkylning kanske inte ljudnivå är så viktigt..

I övrigt är chassit otroligt behändigt att jobba i och kabeldragningen är inga problem alls. Personligen håller jag inte med om att det skulle vara svårt att få på bakplåten, den hakar inte i direkt men det är inga problem att få den på plats.

Okej tack för du tog dig tid och mätte! Jätte snällt av dig Då blir det att kolla på en lite tunnare rad i toppen och en lite fetare i fronten

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Byggde en dator åt grannes grabb "härma dan" i just ett h440, kan säga att en 30mm RADiator plus 25mm fläkt får plats utan problem i toppen, den setupen når ner till moderkortskanten men inte över så moderkort med stora Kylflänsar i över CPU får man installera efter man installerat TopRAD för att gör det enkelt för sig själv =D.

har tyvärr inga bilder på vårat lilla bygge men det blev en customloop med en Alphacool 240mm ST30 i Taket och en alphacool 360mm UT60.

Grabben va så ivrig att man inte hann stanna upp och ta en bild lr två haha xD han skulle på Lan den helgen och vi började på hans dator på torsdagen hehe..

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enRödjävel:

Byggde en dator åt grannes grabb "härma dan" i just ett h440, kan säga att en 30mm RADiator plus 25mm fläkt får plats utan problem i toppen, den setupen når ner till moderkortskanten men inte över så moderkort med stora Kylflänsar i över CPU får man installera efter man installerat TopRAD för att gör det enkelt för sig själv =D.

har tyvärr inga bilder på vårat lilla bygge men det blev en customloop med en Alphacool 240mm ST30 i Taket och en alphacool 360mm UT60.

Grabben va så ivrig att man inte hann stanna upp och ta en bild lr två haha xD han skulle på Lan den helgen och vi började på hans dator på torsdagen hehe..

Haha fan vad trevligt! hade gärna få se lite bilder på bygget om du kan be dom ta lite kort

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enRödjävel:

Får man plats med ett Alphacool NexXxoS Monsta 360 i fronten tror du? Jag tror Monsta är 80mm tjock

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Haha fan vad trevligt! hade gärna få se lite bilder på bygget om du kan be dom ta lite kort

I´ll just leave this right here.
http://www.sweclockers.com/galleri/12287-nzxt-h440#image4
Det du ser är 2st nexxos ST30 med fläktar.

du bör ju kunna köra på en 240 i top och en 360 monsta i fronten. Tror det är flera på overclock.net forumet som kör på den setupen Länk

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T-Fork:

I´ll just leave this right here.
http://www.sweclockers.com/galleri/12287-nzxt-h440#image4
Det du ser är 2st nexxos ST30 med fläktar.

du bör ju kunna köra på en 240 i top och en 360 monsta i fronten. Tror det är flera på overclock.net forumet som kör på den setupen Länk

Tack så mycket! Uppskattas väldigt mycket! Ska kolla overclock länken och göra mer efterforskning

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"