Battlefield: Hardline avslöjas av internetdetektiv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Bojkottar tills de löst problemen i BF4.

Vad menar du egentligen? Problem? Varken jag eller 10 av mina vänner har haft problem med BF4, inte ens vid betan. Crossfire/sli/Gamla/nya kort amd/nvidia hit och dit. Jäkla larv.. Du som sitter på en single 760 borde absolut inte gnälla, problemen sitter isf vid din sida. Menar du hitboxar osv, så får du nöja dig som det är. 2014 är det, inte 2025 ännu, allt kan inte vara perfekt.

Permalänk

Ganska säker på att BFH står för Battlefield Heroes, ,but whatever.

Permalänk
Medlem

Kommer suga dase med 10 tickrate, urk!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

tror detta kommer bli GRYMT !!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJepz:

Är det bara jag eller börjar BF likna call of duty i mängden spel som släpps?

Sagt det sen typ BF3..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Spela roll hur mycket spel de släpper. Ubisoft gör ju AC spel stup i kvarten och det verkar knappt vara aktuellt att prata om.

Lägg hellre tid på att göra ordentliga spel med några [fler] års mellanrum istället för att släppa nya stup i kvarten med minimala skillnader. Om man inte kan komma med nyheter som rättfärdigar ett nytt spel, släpp då lite expansioner istället. Jag inser att BF gör just detta, men jag tycker gott de kan dra ner på expansionsdelarna och baka in dem i basspelet och/eller varandra då de uppenbarligen har dessa planer redo långt innan spelen släpps.

Detta inlägg var inte nödvändigtvis riktat mot nyheten. Detta spel kanske är tillräckligt nyskapande för att det ska vara värt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Är faktiskt förväntansfull. BF4 kändes för likt BF3, nu kommer förändringen, yaaaay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Vad menar du egentligen? Problem? Varken jag eller 10 av mina vänner har haft problem med BF4, inte ens vid betan. Crossfire/sli/Gamla/nya kort amd/nvidia hit och dit. Jäkla larv.. Du som sitter på en single 760 borde absolut inte gnälla, problemen sitter isf vid din sida. Menar du hitboxar osv, så får du nöja dig som det är. 2014 är det, inte 2025 ännu, allt kan inte vara perfekt.

Alla har inte din dator heller. Och för den delen kan inte så många som hade problem fel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Egentligen räcker det med lite taktiska banor och kit restriktions för serven så kan du göra BF4 taktiskt. Hit detektion är dock ännu viktigare för taktiska spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Alla har inte din dator heller. Och för den delen kan inte så många som hade problem fel

Det är även spelarbart med tex 5870/6850, jag har testat varenda low/mid/lowend kort som finns och det fungerar alldeles utmärkt på en skitdator också. Som sagt min lillebror som är 12 och inte borskämd, kan spela BF4, så jag förstår inte hur folk kan gnälla. Har dom råd att köpa BF för 600 kr kan dom väl köpa en begagnad dator för 3000 kr.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur dåliga jag tyckte Battlefield 3 och 4 var, kommer detta mest troligen inte vara något jag inhandlar.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av wwraver:

Tacka vet jag BF1942. Inget trams, bara skicklighet. Lobba in tankskott, fälla en bomb från flygplanet vid exakt tillfälle, annars var det bara att börja om. Varje skott kändes om ett "skill shot". Att de övergav BF1943 till PC och istället pumpade ut en massa blippblipp är utan tvekan århundradets mest patetiska beslut.

^Exakt, mycket av det som hade med skicklighet att göra försvann. Dom kanske borde göra ett nytt BF1942, självklart utan all fördumning på spelen som ett antal speltillverkare har gjort. Lite mer åt hardcore hållet. Det skulle vara en välkommen uppfräschning

Permalänk

Intressant men jag tror inte det kommer bli något vidare bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Battlefield: Counterstrike....
Gissar att fokus blir på små kartor, 5v5
Som CS men lite snyggare och med förstötbar miljö.
Inget för mig.
Om det ens skall ha en chans att konkurera måste EA se till att avlägsna tillbehörs-fetischismen.
Den har skadat BF4 mycket.

Jag ser däremot fram mot Battlefront 3.
Lite mer fokus på action jämfört med Battlefield, Stjärnornas krig miljö.
kan bara bli en succe!
Om EA tar bor tillbehörs-fetischismen då.

Kollar du på bilderna så innehåller spelet även fordon, så inget CS är inte.

Permalänk
Medlem

bra att folk läser ordentligt i texten..det är inte DICE som gör spelet..så att blanda ihop detta "battlefield" med dice egna battlefield är bara fel tycker jag. detta är ett lir med ett liknande namn bara. så sluta snacka skit om dice nu..desutom gör dice bra spel men EA pressar för mkt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Inget Dice = Inget köp.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Inget Dice = Inget köp.

Inget Dice, inget köp, skojar du.. Dice har ju i stort sätt failat BF sen 2142.. De har tappat sin charm och att EA tvingar dem stressa grejer gör saken inte bättre.
Denna bolag kanske lyckas få BF till sin gamla charm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Vad menar du egentligen? Problem? Varken jag eller 10 av mina vänner har haft problem med BF4, inte ens vid betan. Crossfire/sli/Gamla/nya kort amd/nvidia hit och dit. Jäkla larv.. Du som sitter på en single 760 borde absolut inte gnälla, problemen sitter isf vid din sida. Menar du hitboxar osv, så får du nöja dig som det är. 2014 är det, inte 2025 ännu, allt kan inte vara perfekt.

Jag har aldrig haft problem med bf4 föränn för några dagar sedan när inställningarna och kontrollerna återställs varje gång jag startar fanskapet.. (Arg liten snubbe här)

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Ett battlefield spel som inte utvecklas av DICE ... tror att dem inte är så glada över det, EA vill använda Battlefield namnet till ett spel som med all sannolikhet kommer bli en flopp.

en ordentlig BF1942 remake tack, med ubåtar, carriers, battleships, destroyers, bombers, fighters, tanks, artilleri, mountade kanoner och AA. Ett äkta Battlefield spel, Andra världskriget är inte ute det är Roligt, "modern warfare" är helt ut-tjatat å andra sidan.

Folk spelar fortfarande BF1942, fulla servrar 24/7.

Om tre-fyra år kommer BF4 vara helt dött och servrar tomma. Det är skillnaden mellan ett bra spel och ett episkt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Du klagar på att de släpper förmycket spel (med tanke på vad du citera), sen vill du att de ska släppa Bad Company (3)? Säger det inte emot sig själv?

Men om det blir samma speltyp som Rainbow 6 så är det något jag kommer se fram emot

Nej det säger inte emot sig självt, hur mycket tycker du att BF3 BF4 och skräpet som kanske skall komma liknar gamla hederliga Battlefield?
Nej just det.
Det är skillnad på kvalitét och kvantitét. Det sistnämnda är EA´s paradsång.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Det är EAs fel, dice får inte ens göra spelen längre...

Någon svensk rik person borde köpa ut DICE från EA.
sunkhålan EA förtjänar inte DICE.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Kan bli coolt. Men kommer verkligen inte köpa ett DICE-spel på release på ett bra tag. Efter BF4 så vågar jag inte ta den chansningen igen.

De är inte DICE som gör spelet, utan dem som ligger bakom Dead Space..

Permalänk
Medlem

Oavsett utvecklare, helt ointressant är min spontana reaktion.

Ge oss ett ordentligt(av DICE) Battlefield 2143 med riktigt Titan mode då jävlar kan vi diskutera affär.

Permalänk
Medlem

hmmm men Visceral är de som har gjort dead space serien. Att de ska göra nästa battlefield spel ger mig blandade känslor.

Permalänk

ÄNTLIGEN!
Har länge velat ha en ny variant av SWAT

Permalänk

Jag är visserligen väldigt trött på FPS spel rent generellt men detta kanske kan bli något. Ska bli intressant att se om Visceral Games kan lyckas med detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett som utspelar sig WW1 eller under WW2, jag är trött på high tech prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Någon svensk rik person borde köpa ut DICE från EA.
sunkhålan EA förtjänar inte DICE.

Varför då, och få ett till BF4 på kuppen?

Skrivet av wwraver:

Om jag ser ett modernt pangpangspel till så tror jag att kaskadkräkningarna aldrig kommer att upphöra.
Vi har nog med fåniga spel där laserguidade bomber, drönare, UAVs, jetplan och målsökande missiler förtar hela spelglädjen.

Tacka vet jag BF1942. Inget trams, bara skicklighet. Lobba in tankskott, fälla en bomb från flygplanet vid exakt tillfälle, annars var det bara att börja om. Varje skott kändes om ett "skill shot". Att de övergav BF1943 till PC och istället pumpade ut en massa blippblipp är utan tvekan århundradets mest patetiska beslut.

Jag är fullt medveten om att tekniken har gått framåt på slagfältet, men det innebär inte att det utgör bra material till ett spel. Urk.

Jag älskade BF1942, men låt oss inte dras iväg med nostalgin. Att pricka en nisselasse med flera hundra meter med en mp5:a eller en picka utan någon märkvärd recoil om man duttar eftersom att det knappt fanns buskar är inte särskilt realistiskt eller för den delen ens önskvärt.

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Aktiebolag har en styrelse. Styrelsen bryr sig om pengar. EA är ett aktiebolag.

Money talks.

Jag råder folk att hålla sig borta från Battlefield serien. Den gick över, med Battlefield 4, till mjölkproduktion, eftersom mjölkproduktion ger mer pengar på kort tid (men ofta dödar en serie så småningom när folk vaknar).

Alla aktiebolag har inte samma filosofi, jämför EA med t.ex. Take-Two Interactive som verkar låta sina studios arbeta ordentligt på spelen innan de släpps.
EA lever bara på att de förvärvat omtyckta studios, förhoppningsvis kommer det och biter dem i arslet.