Google väntas köpa Twitch

Permalänk
Melding Plague

Google väntas köpa Twitch

Videoströmningstjänsten Twitch kommer enligt flera oberoende rapporter att köpas av Google och bli en del av Youtube, en affär som väntas vara värd en miljard dollar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Känns lite sådär, Google känns som att dom börjar bli förstora nu... även om jag alltid varit glad för Google då dom gjort väldigt mycket bra!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Länge leve monopolet!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Men låt Twitch vara twitch.... google verkar verkligen vilja käka upp de värdiga utmanarna, även om twitch är liten i jämförelse.

Tråkigt.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

Det positiva jag ser i det här är att om nu twitch intrigeras i Youtube så blir det skönt för de streamers som både streamar och är aktiva på youtube. Att allt är på samma ställe. Youtube lär ju också ha betydligt bättre servrar

Annars så vet jag inte. Gillar twitch som fristående eftersom det blir en sådan "community-anda". Google lär ju trycka in nå Google+ i chatten och förstöra allting, så jag är tveksam.

Permalänk
Medlem

Twitch, nu med reklam, störningar och buffringsproblem. 😉

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Twitch, nu med reklam, störningar och buffringsproblem. 😉

Vadå har twitch inte alltid varit twitch, haft reklam, störningar och buffringsproblem?!
Vill minnas en period för lite drygt 1 år sedan då det gick riktigt bra men sedan dess har det bara rullat utför...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan man tvingas använda Google+ för att komma åt funktioner på Twitch tro? Veckor?

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Åhh nej. Då var det tack och hej med Twitch då.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Det positiva jag ser i det här är att om nu twitch intrigeras i Youtube så blir det skönt för de streamers som både streamar och är aktiva på youtube. Att allt är på samma ställe. Youtube lär ju också ha betydligt bättre servrar

Annars så vet jag inte. Gillar twitch som fristående eftersom det blir en sådan "community-anda". Google lär ju trycka in nå Google+ i chatten och förstöra allting, så jag är tveksam.

Problemet är att många streamers använder copyright grejer, typ lyssnar på en stream pandora. Youtube är ju ökända för att deras robotar flippar kuken av sig så fort de får syn på något copyright.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Åhh nej. Då var det tack och hej med Twitch då.

Varför skulle det vara det?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Varför skulle det vara det?

http://www.washingtonpost.com/business/technology/faq-googles...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Snusfri

Mycket bra, då kanske tjänsten kan börja att fungera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Problemet är att många streamers använder copyright grejer, typ lyssnar på en stream pandora. Youtube är ju ökända för att deras robotar flippar kuken av sig så fort de får syn på något copyright.

Har inte "twitch-subscriber-streamers" någon form av STIM-avtal typ?

Permalänk
Medlem

Går det ekonomiskt illa för Twitch eller vill ägaren bara pensionera sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Problemet är att många streamers använder copyright grejer, typ lyssnar på en stream pandora. Youtube är ju ökända för att deras robotar flippar kuken av sig så fort de får syn på något copyright.

Skrivet av Dajms:

Har inte "twitch-subscriber-streamers" någon form av STIM-avtal typ?

Finns att läsa om Twitch's regler för just sådant här:
http://www.twitch.tv/user/legal?page=dmca

Visa signatur
Permalänk
Medlem

synd, då kommer det bli lika dåligt som youtube. twitch fungerar jättebra för mig även om jag har flera streams öppna på samma gång men youtube jävlas stup i kvarten och ofta vägrar den ladda 1080p.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

synd, då kommer det bli lika dåligt som youtube. twitch fungerar jättebra för mig även om jag har flera streams öppna på samma gång men youtube jävlas stup i kvarten och ofta vägrar den ladda 1080p.

Jag hade världens problem med Youtube för något år sedan, filmer som inte laddades och så vidare samtidigt som allt annat fungerade perfekt. Visade sig att det var min internetleverantör som hade fel på utrustningen som mitt kvarter var anslutet till. Inte helt enkelt att övertyga supporten att kolla sina grejer kan jag lova.

För mig personligen buffrar Twitch mycket oftare än Youtube. Så länge det ordnar sig så är jag för ett uppköp!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

En sorgens dag om det händer...google+ konto för att kunna vara subscriber eller komma åt chatten.

Permalänk
Medlem

Fan va grymt, hoppas att Twitch blir ännu bättre nu!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Nu lär youtubes copyright robotar löpa amok även på twitch vilket leder till att alla måste självcensurera sig. Tråkigt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Vadå har twitch inte alltid varit twitch, haft reklam, störningar och buffringsproblem?!
Vill minnas en period för lite drygt 1 år sedan då det gick riktigt bra men sedan dess har det bara rullat utför...

Var ett tag sedan jag använde twitch. Synd på en sådan bra tjänst.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Bring it on google, Köp upp Twitch och gör nått riktigt bra av det

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att Twitch börjar prioritera oss i Norden snart, så att det faktiskt fungerar att streama i mer än 240p.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Man kan ju hoppas att Twitch börjar prioritera oss i Norden snart, så att det faktiskt fungerar att streama i mer än 240p.

Funkar utan problem, välj bara inte servern i Stockholm är mitt tips. Se till att streama i CBR också då VBR + TCP är inte precis bra kombo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Snart äger det privata totalitära kontrollföretaget hela marknaden trist

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Åhh nej. Då var det tack och hej med Twitch då.

Tvärtom, Twitch får chansen att växa och bli bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Man kan ju hoppas att Twitch börjar prioritera oss i Norden snart, så att det faktiskt fungerar att streama i mer än 240p.

När har det inte gått? Ser alltid på source och det går bra.

Ett tips är dock att använda livestreamer om du inte redan gör det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag ser mycket hellre att Google köper upp det än Facebook ( de har köpt upp mycket på sistonde ) eller Microsoft! Har själv börjat kolla lite på Twitch och det är en trevlig tjänst att använda.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ELF:

Går det ekonomiskt illa för Twitch eller vill ägaren bara pensionera sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Sälj när du ligger på topp och investera i nya projekt. Det är ju så det brukar gå för denna sortens komettjänster. Nu vet jag inte hur ägarstrukturen ser ut för Twitch idag men det är antagligen ett par människor som blir stenrika. Plus att dom kommer säkert få jobba vidare med tjänsten.

Win-win. För nuvarande ägarna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt