Aimbot eller bugg i Spectator-läget?

Permalänk
Medlem

Aimbot eller bugg i Spectator-läget?

Goddagens! Har börjat leka med Shadowplay och spectatorläget i BF4 för att försöka lista ut varför vissa är så bra och om möjligt avslöja fusk. Hitta en server och försökte följa de bästa i båda lagen. I slutet av matchen sprang den som hade mest kill från hembasen till fiendebasen och gjorde detta:

https://www.youtube.com/watch?v=xP7b38HgCeo

Är detta någonting som är normalt i Spectatorläget eller är det någons fuffens på gång?

/häls

Permalänk
Skrivet av 1r1d1um:

Goddagens! Har börjat leka med Shadowplay och spectatorläget i BF4 för att försöka lista ut varför vissa är så bra och om möjligt avslöja fusk. Hitta en server och försökte följa de bästa i båda lagen. I slutet av matchen sprang den som hade mest kill (A7Vader) från hembasen till fiendebasen och gjorde detta:

https://www.youtube.com/watch?v=xP7b38HgCeo

Är detta någonting som är normalt i Spectatorläget eller är det någons fuffens på gång?

/häls

ser onekligen mysko ut.. men jag gissar på nån bug eller liknande i spectatormode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Goddagens! Har börjat leka med Shadowplay och spectatorläget i BF4 för att försöka lista ut varför vissa är så bra och om möjligt avslöja fusk. Hitta en server och försökte följa de bästa i båda lagen. I slutet av matchen sprang den som hade mest kill (A7Vader) från hembasen till fiendebasen och gjorde detta:

https://www.youtube.com/watch?v=xP7b38HgCeo

Är detta någonting som är normalt i Spectatorläget eller är det någons fuffens på gång?

/häls

Jag skulle nog tro att det är fusk men kan inget om bf4 och fusk så kan inte avgöra...

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1r1d1um:

Goddagens! Har börjat leka med Shadowplay och spectatorläget i BF4 för att försöka lista ut varför vissa är så bra och om möjligt avslöja fusk. Hitta en server och försökte följa de bästa i båda lagen. I slutet av matchen sprang den som hade mest kill (A7Vader) från hembasen till fiendebasen och gjorde detta:

https://www.youtube.com/watch?v=xP7b38HgCeo

Är detta någonting som är normalt i Spectatorläget eller är det någons fuffens på gång?

/häls

Ser ut som något mysko bug. Killen verkar ju inte träffa direkt bättre än man brukar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är en bug. Jag ser inte någon misstänkta stats för den spelaren heller.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det är en bugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det är en bugg.

Ok. Jag tror er:D Då blir det ingen rapport på honom.

Permalänk
Medlem

Det såg ju i alla fall rätt kul ut

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Spectator-modet är tyvärr trasigt när det kommer till att se hur folk skjuter. Den återställer exempelvis inte rekylen om du burst-skjuter vilket gör att det ser ut som folk skjuter bedrövligt. Oftast kan man ändå hitta fuskare som inte försöker dölja det, men i det här fallet skulle jag inte vågra dra några slutsatser.

Permalänk
Inaktiv

Ser definitivt ut som en bug. Dessutom så får han nästan inga kills, och de han dödar, dödar han itne speciellt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Spectator-modet är tyvärr trasigt när det kommer till att se hur folk skjuter. Den återställer exempelvis inte rekylen om du burst-skjuter vilket gör att det ser ut som folk skjuter bedrövligt. Oftast kan man ändå hitta fuskare som inte försöker dölja det, men i det här fallet skulle jag inte vågra dra några slutsatser.

Har sett samma fenomen ske när Grosvall varit spelaren så nog är det allt en bugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Har sett samma fenomen ske när Grosvall varit spelaren så nog är det allt en bugg.

Haha, han är bara dålig på att sikta ;)!
Nä, men det stämmer, det gör tyvärr att matcher blir tråkiga att följa. Då 5on5 baserar sig på att panga och det momentet inte fungerar att följa, tja, då krävs det mycket intresse av tittaren för att stanna kvar. Det är synd att detta bråkar för annars är spectator-modet klockrent :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Haha, han är bara dålig på att sikta ;)!
Nä, men det stämmer, det gör tyvärr att matcher blir tråkiga att följa. Då 5on5 baserar sig på att panga och det momentet inte fungerar att följa, tja, då krävs det mycket intresse av tittaren för att stanna kvar. Det är synd att detta bråkar för annars är spectator-modet klockrent :/

Det har faktiskt blivit mycket bättre sedan patchen för två månader sedan. Syftar då främst på hur rekylen återspeglas i spectator mode.