Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Inte provat spelet men man kan väl rebinda keys som vanligt?

Det verkar som att just det är inbyggt i spelet. Har provat med xbox 360 kontroll och då är man tvungen att trycka ner vänster stick samtidigt som man väljer åt vilket håll man vill glida. Det fungerar mycket bättre men jag vill inte spela med xbox 360 kontroll! xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd

köpte en zero day key ifrån g2a för 42 euro ,,,,

Det har redan krashat ett par ggr i multiplayer.. är inte alls imponerad av grafiken, trots att jag spelar på 1080p med 91fps så känns det som en låg upplösning..
känns som ett gammalt spel grafikmässigt.

Gameplay är ganska skit också, det är så random, krävs ingen skicklighet det är ännu ett nerdummat spel för att tillfredställa massorna av casual gamers (t ex bf4) dvs, upplagt på ett sätt så vilken idiot som helst kan springa runt som ett yrt höns och ändå få lite kills.

Finns ingen console, så det går inte ställa in sensen rätt eftersom den grova sens slidern i menyn är så stora steg att ett snäpp är på tok för långsamt , snäppet efter är på tok för snabb

Nä jag ångrar att jag slängde bort 42 euro på något jag inte kommer spela..

Visa signatur

MB: Asus z97-a CPU: i7-4790k + Noctua NH-D14 RAM: 32GB @ 1600MHz GPU: Asus gtx 970 strix PSU:Corsair rm650 Chassi: Fractal Design r4 SSD: Samsung 850 pro 256gb HD: 2x 1tb Skärm: Asus vg248qe 144hz Ljud: ---- Keyboard:Qpad mk-50 MX Brown Mus: Zowie FK1

Permalänk
Entusiast

TotalBiscuit har gjort en tidig "port-report" på spelet.
Sammanfattat så blev ett ett stort plus.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

TotalBiscuit har gjort en tidig "port-report" på spelet.
Sammanfattat så blev ett ett stort plus.

precis som du skriver så tar han bara upp hur väl det verkar vara portat till pc.

detta är en väldigt liten del av själva spelet och berör bara de som spelar på pc. för mig har den stora nackdelen sedan cod4 varit det fördummade spelsättet. har själv gått över till cs go för länge sedan men det kanske inte är allas "cup of tea".

dom säger även i videon att fov är begränsad till 90 grader och fps låst till 91. det kanske är bättre än tidigare cod men man skall inte behöva acceptera sånt som pc spelare. det är bara löjligt. så själva portningen verkar ju vara ett fall framåt iallafall men inte något som jag skulle säga är en "bra" pc version.

Permalänk

Spelet ser ju trevligt ut tyvärr så är jag inte ett fan av futuristisk trams och skulle gärna vilja se ett World at War 2.Man får ju hoppas att ryktena som circulerat runt det stämmer.

Permalänk
Medlem

Lutar nog åt ett köp. Verkar vara betydligt mer lyckat än fjolårets Ghosts. Även ett stort plus att TotalBiscuit tycker att PC-porten är bra gjord.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nocebo:

detta är en väldigt liten del av själva spelet och berör bara de som spelar på pc. för mig har den stora nackdelen sedan cod4 varit det fördummade spelsättet. har själv gått över till cs go för länge sedan men det kanske inte är allas "cup of tea".

Att du inte tycker om det gör det inte till ett dåligt spel.

Personligen är det just det hjärndöda spelsättet jag gillar med serien. Och det är just det som är grejen med call of duty. Förväntar man sig nåt annat är det inte konstigt om man blir besviken.

Det är för övrigt en skön kontrast mot spel som Arma, som jag också gillar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg dagarna när man spelade Modern Warfare 2, riktigt roligt faktiskt. Även om det fanns rejält med "noobtubers" och hackers så var spelet mycket underhållande med vänner. Search and Destroy, fruktansvärt roligt.. saknar det!
Köpte sedan Black Ops, rejäl besvikelse. 50h på Black Ops jämfört med 800h på Modern Warfare 2, säger en del.

Sedan såg man bara hur det rullades ut nya spel, Modern Warfare 3, Black Ops 2, Ghosts och nu Advanced Warfare. Tittade lite på Twitch, läste lite recensioner, och bestämde mig för att köpa det denna gången. Ska bli underhållande! Struntar fullständigt om man inte behöver någon taktik, om det är en stor hönsgård, om det är samma grafik som innan, om FPS är låst till 91 eller vad tusan det nu kan vara. Är det lika underhållande som jag förväntar mig så är det värt köpet!

Köpa på Steam för 550kr eller på Greenmangaming för 300kr, duh.. 40gb, woho!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Lutar nog åt ett köp. Verkar vara betydligt mer lyckat än fjolårets Ghosts. Även ett stort plus att TotalBiscuit tycker att PC-porten är bra gjord.

Försökt hitta den videon men lyckas inte. Har du en länk?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Försökt hitta den videon men lyckas inte. Har du en länk?

TotalBiscuits youtube-klipp har postats 05:31 i den här tråden. Det är ett rätt kort klipp. Riktiga first impressions kommer senare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Försökt hitta den videon men lyckas inte. Har du en länk?

Det är väl denna videon som finns i tråden här?

https://www.youtube.com/watch?v=k1g2XGnN2jM

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning om varför dom väljer att låsa fps till just 91? Var ju så i både mw3 och ghosts, mw2 har jag ingen aning om. Dom vet väl att många som spelar fps gärna vill ha 120/144 fps så det skrämmer väl bort några potentiella kunder så NÅGON anledning måste det finnas. I både mw3 och ghosts gick ju folk så långt, inklusive mig, att riskera en vac ban för att få upp sin fps.

Kul ändå att läsa att folk verkar så positivt inställda till spelet!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

TotalBiscuits youtube-klipp har postats 05:31 i den här tråden. Det är ett rätt kort klipp. Riktiga first impressions kommer senare.

Skrivet av Bazisten:

Det är väl denna videon som finns i tråden här?

https://www.youtube.com/watch?v=k1g2XGnN2jM

Men herregud Borde scrollat upp lite bara Tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Åhhhh, det står nedladdat och klart hemma. Nu vill jag bara sluta jobba för dagen Sen återstår det och se om jag har klantat mig genom att bara köpa vanliga Pre Order eller om det ändå är Day Zero. Tror jag råkade köpa fel på fast2play.se

Om någon känner för att lira lite så skicka ett PM Kommer inte ihåg mina uppgifter för Skype/Steam, har dom hemma. (30 år, spelar på kvällar och helger, gärna i sällskap av några pilsner och vänner. Digitala vänner. Det är alltså ni som är dom. )

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Om TB gillar detta så gör jag nog också det Kanske skall skaffa det för SP iaf. Synd att det inte fanns någon SLI profil bara (som vanligt).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Körde nästan genom hela kampanjen igår, har något uppdrag kvar.

Fruktansvärt bra port och fruktansvärt bra kampanj denna gången! Är väldigt positivt överraskad.

Enda som chockar lite är hur mycket videominne kalaset äter, mina 4gb på mitt 970 är ständigt fulla, vilket skapar lite stuttering i scener där det händer mycket.

Kör allt på högsta med Supersampling x4 och ligger på 70-120fps konstant.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Man är ju lite sugen på att köpa det trots allt. Ser rätt kul ut, även fast jag var skeptisk i början.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Körde nästan genom hela kampanjen igår, har något uppdrag kvar.

Fruktansvärt bra port och fruktansvärt bra kampanj denna gången! Är väldigt positivt överraskad.

Enda som chockar lite är hur mycket videominne kalaset äter, mina 4gb på mitt 970 är ständigt fulla, vilket skapar lite stuttering i scener där det händer mycket.

Kör allt på högsta med Supersampling x4 och ligger på 70-120fps konstant.

Inte så konstigt att din VRAM är full hela tiden om du kör med SSAA som trots allt är den mest krävande tekniken av dem alla och den absolut mest kostsamma i formen av VRAM.

70-120fps låter ovanligt bra för 4xSSAA. 1080p antar jag?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inte så konstigt att din VRAM är full hela tiden om du kör med SSAA som trots allt är den mest krävande tekniken av dem alla och den absolut mest kostsamma i formen av VRAM.

70-120fps låter väldigt bra för att köra med 4xSSAA.

Sant, men fortfarande. Metro 2033 och Last Light Redux kunde jag spela med 2xAA utan att videominnet blev fullt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Sant, men fortfarande. Metro 2033 och Last Light Redux kunde jag spela med 2xAA utan att videominnet blev fullt.

Har själv aldrig testat SSAA i Metro-spelen mest för att jag tycker det stressar kortet onödigt mycket. Vanliga AA (FXAA tror jag) räckte gott och väl.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av isbjoern:

Sant, men fortfarande. Metro 2033 och Last Light Redux kunde jag spela med 2xAA utan att videominnet blev fullt.

Skrivet av Mocka:

Har själv aldrig testat SSAA i Metro-spelen mest för att jag tycker det stressar kortet onödigt mycket. Vanliga AA (FXAA tror jag) räckte gott och väl.

Grejen är den att Supersampling inte är någon AA-teknik utan snarare att ditt grafikkort renderar en högre upplösning (4K med 4x Supersampling) och skalar ner det till din skärms upplösning vilket ger lite bättre bildkvalitet än att köra den vanliga upplösningen på din skärm.
Att rendera 4K kräver såklart sin GPU

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Kommer ihåg dagarna när man spelade Modern Warfare 2, riktigt roligt faktiskt. Även om det fanns rejält med "noobtubers" och hackers så var spelet mycket underhållande med vänner. Search and Destroy, fruktansvärt roligt.. saknar det!
Köpte sedan Black Ops, rejäl besvikelse. 50h på Black Ops jämfört med 800h på Modern Warfare 2, säger en del.

Sedan såg man bara hur det rullades ut nya spel, Modern Warfare 3, Black Ops 2, Ghosts och nu Advanced Warfare. Tittade lite på Twitch, läste lite recensioner, och bestämde mig för att köpa det denna gången. Ska bli underhållande! Struntar fullständigt om man inte behöver någon taktik, om det är en stor hönsgård, om det är samma grafik som innan, om FPS är låst till 91 eller vad tusan det nu kan vara. Är det lika underhållande som jag förväntar mig så är det värt köpet!

Köpa på Steam för 550kr eller på Greenmangaming för 300kr, duh.. 40gb, woho!

MW2 var i mina ögon en stor jävla flopp och det var där jag valde att lämna CoD-serien, efter 200h på MW2. Min besvikelse var oändlig, efter att man har lagt ner ett x antal timmar på Cod2 och Cod4 MW. sämre nätverkskodning har jag fan inte skådat sedan dess, inte ens BF-problemen kommer i närheten av det som är COD.

Nej, jag håller mig till CS:GO.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

MW2 var i mina ögon en stor jävla flopp och det var där jag valde att lämna CoD-serien, efter 200h på MW2. Min besvikelse var oändlig, efter att man har lagt ner ett x antal timmar på Cod2 och Cod4 MW. sämre nätverkskodning har jag fan inte skådat sedan dess, inte ens BF-problemen kommer i närheten av det som är COD.

Nej, jag håller mig till CS:GO.

Obalanserade vapen som bara den, självklart enorma irritationsmoment med Killstreaks, "Quick-scopers" och noobtubes. Tycker om att det var ett snabbt spel, små kartor, snabba rundor, man får ha snabba reaktioner helt enkelt. Har inte spelat förgående Call of Duty spelen, så jag kan tyvärr inte jämföra med något. Håller med dig angående nätverksdelen, också enormt störande när "hosten" har ultrakasst internet som drabbar alla andra spelare. Men när det väl var en bra host så flöt det iallafall på lite.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Nån som kan upplysa om det är serverbrowser på spelet? Är väldigt sugen isf : )

Permalänk
Medlem

När släpper dom spelet idag? Är det någon specifik tid på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

När släpper dom spelet idag? Är det någon specifik tid på detta?

Day Zero Edition släpptes vid midnatt. Icke Day Zero släpps väl nu vid midnatt då.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Grejen är den att Supersampling inte är någon AA-teknik utan snarare att ditt grafikkort renderar en högre upplösning (4K med 4x Supersampling) och skalar ner det till din skärms upplösning vilket ger lite bättre bildkvalitet än att köra den vanliga upplösningen på din skärm.
Att rendera 4K kräver såklart sin GPU

Det var exakt den förklaringen jag var ute efter Tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nja tog nyss bort spelet! Spelet är för OP med en del guns och skit!
Dåliga hostar! Går tillbaka till Mw2 då och då istället!

EDIT: Tog visst inte bort det i alla fall! Mhm låter det vara kvar på HD i alla fall i hopp om patch xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Blev ett köp till PC ändå , kunde inte hålla mig!

Day Zero Edition (dvs börja spela idag med 2x XP) för ~416 SEK hos Greenman Gaming!

http://www.greenmangaming.com (Logga in så får ni spelet för £34,99 (~416 SEK) )

PM:a om någon vill lira party.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Lol det där kan inte vara högsta inställningarna