Android Tablet *#*#4636#*#*

Permalänk
Medlem

Android Tablet *#*#4636#*#*

Hej,

Hoppas den rubriken duger, säger iaf det jag vill.

På en androidtelefon är det ju möjligt att "ringa" det kommandot som står i rubriken, *#*#4636#*#*, för att få fram all möjlig trevlig information om telefonen. Frågan är hur man kommer till detta på en surfplatta? (med android)
Det finns ju ingen Telefon-del och ingenstans man kan knappa in det på.

Någon som vet?

Tack

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Fltoig:

Hej,

Hoppas den rubriken duger, säger iaf det jag vill.

På en androidtelefon är det ju möjligt att "ringa" det kommandot som står i rubriken, *#*#4636#*#*, för att få fram all möjlig trevlig information om telefonen. Frågan är hur man kommer till detta på en surfplatta? (med android)
Det finns ju ingen Telefon-del och ingenstans man kan knappa in det på.

Någon som vet?

Tack

Beror nog lite på plattan. I Sonys kan man ju gå in under kontakter och där trycka på ett litet område i mitten av skärmens underkant och på så sätt få upp en numpad där man kan slå in dessa koder.
Vad kör du för platta?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fltoig:

Hej,

Hoppas den rubriken duger, säger iaf det jag vill.

På en androidtelefon är det ju möjligt att "ringa" det kommandot som står i rubriken, *#*#4636#*#*, för att få fram all möjlig trevlig information om telefonen. Frågan är hur man kommer till detta på en surfplatta? (med android)
Det finns ju ingen Telefon-del och ingenstans man kan knappa in det på.

Någon som vet?

Tack

Ingen aning faktiskt men du kan ju testa cpu-z för Android, där får du rätt mycket info.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Beror nog lite på plattan. I Sonys kan man ju gå in under kontakter och där trycka på ett litet område i mitten av skärmens underkant och på så sätt få upp en numpad där man kan slå in dessa koder.
Vad kör du för platta?

Acer A1-810

Men det löste sig enkelt genom att bara ladda ner en "telefon-app". Trodde inte det skulle fungera iom att telefonfunktionen inte finns, men det gick utmärkt.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6