Mappa tangenter till minijoysticken på Logitech G13 i BF4.

Permalänk
Medlem

Mappa tangenter till minijoysticken på Logitech G13 i BF4.

Tjena,

Köpte en Logitech G13 idag, men kommer inte på hur man mappar tangenter i stället för musen till minijoysticken. Skulle vilja lägga Weapon 1 respektive 2 som höger och vänster, och Gadget 1 resp 2 som upp och ner.

Går det?

Permalänk

Jag tror att man kan göra det med Logitechs mjukvara. Ladda ner den, så kan du säkert mappa den till tangenter på tangentbordet, för att sedan mappa dom till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag tror att man kan göra det med Logitechs mjukvara. Ladda ner den, så kan du säkert mappa den till tangenter på tangentbordet, för att sedan mappa dom till spelet.

Tack! Vet inte hur jag fick till det, men nu funkar det :-).

Hör av er om ni vill ha min profil.

//Lasse

Permalänk
Medlem

En liten nyfiken fråga bara: Vad använder du för knappar att röra dig med om du inte använder joysticken till det? Kör du G4 och G10-G12? Själv tycker jag att själva finessen med den lilla joysticken är att man frigör fingrarna till annat i och med att man sköter all rörelse med ett finger.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

En liten nyfiken fråga bara: Vad använder du för knappar att röra dig med om du inte använder joysticken till det? Kör du G4 och G10-G12? Själv tycker jag att själva finessen med den lilla joysticken är att man frigör fingrarna till annat i och med att man sköter all rörelse med ett finger.

Jag använde en mus i andra handen Tyckte dock att tangenterna var tröga om man tryckte lite snett samt saknade knappar för tummen, så jag lämna tillbaka den och köpte ett tangentbord med Cherry Brown switchar i stället. För mej var det mycket bättre val, då jag kunde återgå till invanda rörelser.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Men går du verkligen framåt, bakåt och strafe:ar med musen? Själv kör jag all rörelse med tum-joysticken och har då fyra fingrar kvar till övriga funktioner (byta vapen, crouch, prone etc).

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD