Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En varning till er som tänkt köpa ny android-telefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

jag förstår inte varför folk vill ha sina appar på "sega" sdkort.

anledningen till att man vill ha allt på internt minne (och därför pusha större minne) är att det interna är mycket snabbare.

"android telefoner är sega"... för att dom har supercpu och begränsas av 3-4mb läs och skriv på billiga 64gig sdkort. yep.

music och film går bra men inte appar, och det segar ner telefonen.

därför vill man ha större inbyggt minne och för att promota det tar man bort sdkortslotten, om alla köper 16/32 gig versioner kommer så småningom 64gig, och sen 128 gig osv

Alla vinner på det i längden.

Jämförelse är väl ungefär som att ha os+music på SSD och alla spel på HDD....

istället för OS och spel på SSD och musik på HDD

edit: och för dom som har sdkort, och vil att soundcloud osv ska cacha på sdkortet, det är apputvecklaren som måste rätta till det (använda "externt sd" istället för det "interna" som ligger i användarens data partition.

Så det spelar ingen roll hur snabbt ens SD-kort är, utan den är begränsad av telefonens busskapacitet för SD-kort?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Kul...

Hade köpt ett sd-kort till sonens androidtelefon och trodde att det trots allt fanns EN fördel med android över iOS, men där fick man se att så var det inte.

Bortkastade pengar på ett kort som inte kommer att användas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janolov65:

Hade köpt ett sd-kort till sonens androidtelefon och trodde att det trots allt fanns EN fördel med android över iOS, men där fick man se att så var det inte.

Bortkastade pengar på ett kort som inte kommer att användas.

Det kommer nog användas, musik, bilder,video m.m. som han själv lägger på kortet är inget problem.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med det som ni beskriver. Stock 4.3 och 4.4.2 på min oppo find 7 gick utmärkt och allt går att spara på sdkortet. Ända anledningen till att den är rootad är att oppo är sega och Android 5 förmodligen inte kommer förren om ett år... Därav nameless rom Android 5.0 med root.
Lika dant med min xperia tablet z. Stock 4.4.4 och har full kontroll över mitt SD kort, anledningen till root på den är "why not"...

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av lossah:

La aldrig märke till det här när jag köpte min S3, som har 4.3. Hade inte problemet i min asus memo pad fhd 10 heller. S3an är dock rootad, sen har jag just köpt en LG G Pad. Får väl roota den med, vad jag vet är det 4.4 på den.

Hela mitt "telefon och surfplatta"-liv hänger på stora SD-kort. :l

Fungerar inte sedan 4.4.2, det är ett välkänt problem som ska fixas i nästa version...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Ja. Tråkigt men sant. Google vill inte ha SD-kort i telefoner :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Tjena! Jag gjorde missen att köpa en HTC One m8, som endast har 16gb minne. Tänkte att eftersom den har SD-kortplats så kan man ju använda ett stort minneskort.

Men i och med senaste verisonen av android så kan du knappt använda SD-kortet längre. Du kan inte spara spotify-låtar på kortet, du kan inte välja att ladda ned filer till kortet och du kan inte ens föra över filer från telefon-minnet till kortet. Jag har inte en aning om vad google tänkt att man ska ha SD-kortet till, men alla stora filer man tänkt använda kan endast sparas på telefonminnet. Du kan visserligen flytta appar till kortet, men där har google lagt in någon begränsning med. Av alla appar jag har som är >1GB så är det bara runt 40mb som flyttas till SD-kortet, resten ligger kvar på telefon-minnet.

Så, strunta i om telefonen har SD-kortplats eller inte, köp telefonen med det internminnet du behöver!

http://www.androidcentral.com/kitkat-sdcard-changes?nopaging=...

Vi får hoppas att de (google) släpper lite på tyglarna till Lollipop.

[Edit]
Oj gammal tråd, missade det helt.

Det är inte en bug, det är en feature!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Jag har en Xperia Z1 Compact med android 4.4.4 sominte är rootad och kan flytta filer tillSD-kortet. Däremot kan jag inte flytta appar till SD-kortet.