Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem

Har också fått problem

Installerade det på nyinköpt dator, kunde spela 2 dagar utan problem, nu kommer jag till intro loggan då fryser datorn

Går in på mitt uplay konto och klickar games och översikt uplay ser då att något är fel, ominstallerar spelet, samma sak upprepas vid uppstart och datorn fryser

Detta är nog det jag hatar mest med "cloud"

Att du installerat 43gb på datorn ändå måste vara kopplad till ett "moln" som uplay inte kan synca till som den försöker göra

Totalt värdelöst om man måste vara kopplad till ett "moln" men det inte fungerar

Jag kom in 3% i spelet

Tror inte det är fel i min ända utan hos ubisoft

Jag har sökt på ACU.exe och det verkar vara många som har problem med det

Kör spelet på windows 8.1 får se om jag orkar installera windows 7 och pröva där eller om det har någon betydelse när det är kopplat till "molnet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Har också fått problem

Installerade det på nyinköpt dator, kunde spela 2 dagar utan problem, nu kommer jag till intro loggan då fryser datorn

Går in på mitt uplay konto och klickar games och översikt uplay ser då att något är fel, ominstallerar spelet, samma sak upprepas vid uppstart och datorn fryser

Detta är nog det jag hatar mest med "cloud"

Att du installerat 43gb på datorn ändå måste vara kopplad till ett "moln" som uplay inte kan synca till som den försöker göra

Totalt värdelöst om man måste vara kopplad till ett "moln" men det inte fungerar

Jag kom in 3% i spelet

Tror inte det är fel i min ända utan hos ubisoft

Jag har sökt på ACU.exe och det verkar vara många som har problem med det

Kör spelet på windows 8.1 får se om jag orkar installera windows 7 och pröva där eller om det har någon betydelse när det är kopplat till "molnet"

Jag har stängt av "skiten" (har inte kört med det sedan ACBF kom ut) å sparar på min HD.

Kör spelet på win 7 64 bit home prem.

Edit: Provat verify files?

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Har också fått problem

Installerade det på nyinköpt dator, kunde spela 2 dagar utan problem, nu kommer jag till intro loggan då fryser datorn

Går in på mitt uplay konto och klickar games och översikt uplay ser då att något är fel, ominstallerar spelet, samma sak upprepas vid uppstart och datorn fryser

Detta är nog det jag hatar mest med "cloud"

Att du installerat 43gb på datorn ändå måste vara kopplad till ett "moln" som uplay inte kan synca till som den försöker göra

Totalt värdelöst om man måste vara kopplad till ett "moln" men det inte fungerar

Jag kom in 3% i spelet

Tror inte det är fel i min ända utan hos ubisoft

Jag har sökt på ACU.exe och det verkar vara många som har problem med det

Kör spelet på windows 8.1 får se om jag orkar installera windows 7 och pröva där eller om det har någon betydelse när det är kopplat till "molnet"

Jag hade samma problem med mitt igår efter att ha "optimerat spelet" i Geforce Experience. Jag gick in på Geforce Experience och ändrade grafikinställningarna till max performance, efter det startade spelet.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med DLC (Dead king), kommer dessa som en update, nån som fått den än?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Hur funkar det med DLC (Dead king), kommer dessa som en update, nån som fått den än?

Bara att starta spelet så laddar den ner automatiskt. Inte prövat spela än dock.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Svårt att reklamera ett spel man fått gratis med grafikkort..

Helt gratis var det jo ikke...for å få spillet så måtte du først betale for ditt grafikk kort, så på noen måte har du jo alle rede betalt!

Permalänk
Medlem

Fungerar det inte bättre nu? Spelade aldrig klart, funderar på börja..

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem

@jolle1:

Citerar dig på en gammal inlägg.

Precis spelat lite Unity. löjligt dålig prestanda. Har fipplat med alla jävla inställningar i 1 timme nu.

medium settings i 2560x1600
Spec
5820k @4.5gGhz
R9 290@ 1100/1300
8Gb DDR4 @ 2800Mhz

Jag får dippar ner till 25fps lite hur som helst. Har googlat och får inte fram något vettigt lösning eller svar.

Tips någon?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@jolle1:

Citerar dig på en gammal inlägg.

Precis spelat lite Unity. löjligt dålig prestanda. Har fipplat med alla jävla inställningar i 1 timme nu.

medium settings i 2560x1600
Spec
5820k @4.5gGhz
R9 290@ 1100/1300
8Gb DDR4 @ 2800Mhz

Jag får dippar ner till 25fps lite hur som helst. Har googlat och får inte fram något vettigt lösning eller svar.

Tips någon?

Körde det igår, avinstallera efter en timma.

Permalänk
Medlem

@wezc00:

Förstår fan inte hur ett spelbolag kan komma undan med sånt här skit?
Som tur var fick jag koden gratis. Hade jag betalat hade jag begärt återbetalning.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

@Nzt: Jadu bra fråga. Förstör dom R6 Siege så kommer jag aldrig köpa något mer från ubi$oft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@wezc00:

Förstår fan inte hur ett spelbolag kan komma undan med sånt här skit?
Som tur var fick jag koden gratis. Hade jag betalat hade jag begärt återbetalning.

Inget konstigt med det. Snygga screenshots säljer så man pressar in så mycket detaljer man bara kan utan en tanke på att det ska gå att spela också, och när spelet väl är släppt och det uppdagas att det är är skit så är det för sent eftersom ingen haft tålamod att vänta till kritikerna tillåtits säga sitt.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Inget konstigt med det. Snygga screenshots säljer så man pressar in så mycket detaljer man bara kan utan en tanke på att det ska gå att spela också, och när spelet väl är släppt och det uppdagas att det är är skit så är det för sent eftersom ingen haft tålamod att vänta till kritikerna tillåtits säga sitt.

Sjukt igentligen. Jag personligen har faktiskt aldrig någonsin förbokat ett spel. Inte ens GTA V som jag har väntat på i flera år.
Har tyckt om assassins creed serien väldigt mycket fram till den här releasen. Har till och med väntat tills nu för att slippa alla buggar man har hört talas om men spelet funkar fortfarande inte bra.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Sjukt igentligen. Jag personligen har faktiskt aldrig någonsin förbokat ett spel. Inte ens GTA V som jag har väntat på i flera år.
Har tyckt om assassins creed serien väldigt mycket fram till den här releasen. Har till och med väntat tills nu för att slippa alla buggar man har hört talas om men spelet funkar fortfarande inte bra.

Det är Ubisoft, sen när patchade de någonsin ett spel till godtagbart skick?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Oerhört mycket problem med Ubisoft de senaste åren, kommer ej ihåg hur det var tidigare om jag ska vara ärlig. Tråkigt nog är deras spel något som intresserar mig, men de har så massiva problem med buggfixar sedan så åker man själv på smällen då som redan nämnt att dom patchar spel väldigt sällan till spelbart skick. Lite som Arkham Knight för tillfället som exempel.

Visa signatur

"Power is nothing without control."

Permalänk
Skrivet av eagley3:

Oerhört mycket problem med Ubisoft de senaste åren, kommer ej ihåg hur det var tidigare om jag ska vara ärlig. Tråkigt nog är deras spel något som intresserar mig, men de har så massiva problem med buggfixar sedan så åker man själv på smällen då som redan nämnt att dom patchar spel väldigt sällan till spelbart skick. Lite som Arkham Knight för tillfället som exempel.

Förhoppningsvis är det bara en svacka dom är nere i just nu och tycker det verkar som de är fattat att de inte kan fortsätta.

Arkham Knight har ju patchats och funkar bra nu.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ibland är man trögstartad. Jag fick denna i samband med 980 köp och jag minns inte ens hur många år sen det var. November för ett och ett halvt år sen misstänker jag under någon black friday deal.

Kapitel 5 och inte hittat en bugg ännu och flyter som smör med näst intill allt maxat. Underbara miljöer man mår aktivt dåligt av att springa igenom dem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oqvist:

Ibland är man trögstartad.

Vissa mer än andra då jag nu tänkt att köra igång spelet med.

Skrivet av oqvist:

Kapitel 5 och inte hittat en bugg ännu och flyter som smör med näst intill allt maxat. Underbara miljöer man mår aktivt dåligt av att springa igenom dem.

Körde du igenom hela spelet? Har de åtgärdat de flesta buggarna efter den katastrofala releasen?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ja jag hitta då inte mycket att klaga på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x