Åsterställa Pci-e SSD

Permalänk

Åsterställa Pci-e SSD

Hejsan, jag har köpt en begagnad Revodrive X2 (Pci-e SSD)
http://www.sweclockers.com/recension/13055-ocz-revodrive-x2

Skriv och läshastigheten är klart försämrad.
Testresultat med ASS SSD Benchmark:
Läshastighet 618 MB/s
Skrivhastighet 118 MB/s

Jag har försökt att snabba upp den med OCZ:as toolbox. Men den stödjer tyvärr inte min disk, då den är för gammal.
Någon som vet något bra knep ? Den är nu helt tom, så det är ett ypperligt tillfälle att försöka att återställa den.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av atiradeon:

Hejsan, jag har köpt en begagnad Revodrive X2 (Pci-e SSD)
http://www.sweclockers.com/recension/13055-ocz-revodrive-x2

Skriv och läshastigheten är klart försämrad.
Testresultat med ASS SSD Benchmark:
Läshastighet 618 MB/s
Skrivhastighet 118 MB/s

Jag har försökt att snabba upp den med OCZ:as toolbox. Men den stödjer tyvärr inte min disk, då den är för gammal.
Någon som vet något bra knep ? Den är nu helt tom, så det är ett ypperligt tillfälle att försöka att återställa den.

Tacksam för hjälp.

De fyra Sandforce-kretsarna är i sin tur kopplade till en RAID-kontroller från Silicon Image. Av kostnadsskäl har OCZ här valt att använda den lite äldre kretsen SiI3124, vilket i grunden är en PCI-X-baserad lösning. För att få denna att fungera med ett PCI Express-gränssnitt är den kopplad via en PCI-X till PCI Express-brygga från Pericom. Nämnvärt är att lösningen döljer själva kontrollkretsarna för operativsystemet, något som tyvärr tar bort möjligheten för TRIM.

Du får nog manuellt skriva en massa nollor till disken för att få något som liknar "återställning".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Citat:

Du får nog manuellt skriva en massa nollor till disken för att få något som liknar "återställning".

Finns det någon mjukvara som fixar det, eller hur går man tillväga ?