Vad har Sweclockers för hundar?

Permalänk
Entusiast

Denna sommar har vart piss rakt igenom. Två av våra hundar har fått vandra över regnbågsbron i en på tok för tidig ålder. Så nu har vi bara lilla älskade Edith (efter Edith Piaf) kvar. Hon föddes med nosspalt, men är en glad och fullt fungerande hund trots det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Amstaff, haft henne i 4 år snart

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

En Corgi vid namn Gizmo

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
SpelClockers

är det en cardigan eller en pembroke? hur som, väldigt söt! jag har en cardigan! hon heter Ztina och är 6 år.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers

Här är mina två monster..

Ztina, 6 år. En Welsh Corgi Cardigan
Wille, 13 år. Blandras på Pudel, Pappilon, Yorkshireterrier och Lhasa Apso. Som det är mest utav.

Ztina, med favorit leksaken:

Wille, här är han klippt inför sommaren som en mini schnauzer... xD

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

@kristallkrona: Tack så mycket! Det är en Pembroke

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild på vår lille huligan.
Han har blivit lite större nu och är lite över fyra månader.

Permalänk
Entusiast

Fick en så fin bild igår på min prinsessa med sin "bebis"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zpnk:

Denna sommar har vart piss rakt igenom. Två av våra hundar har fått vandra över regnbågsbron i en på tok för tidig ålder. Så nu har vi bara lilla älskade Edith (efter Edith Piaf) kvar. Hon föddes med nosspalt, men är en glad och fullt fungerande hund trots det.

http://imgur.com/80a80pL.jpg
http://imgur.com/8WgXZiD.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beklagar verkligen sorgen! Förstår hur tomt det måste kännas att två av familjemedlemmarna vandrat över regnbågsbron. Tur att lilla Edith finns kvar vid er sida.

För några månader sedan så utökades flocken med en liten överviktig Yorkshireterrier-ish vid namn Loki.

Han är väldigt harig av sig så jag håller på att försöka bygga upp hans självförtroende genom att ta med honom då jag tränar Agility med den andra hunden och det syns verkligen hur Loki älskar det. Tunnlar och (väldigt låga) hopp är något helt nytt för honom och han går ifrån brukshundsklubben med huvudet en aningens högre varje gång

Jag har även gett mig fan på att han ska gå ner i vikt - från 6.5 kg ner till 4 kg - så jag har lagt om hundens kost och nu för första gången i sitt liv så tvingas han med på riktiga promenader i skog och mark så att han en dag blir lika fit som mitt lilla slagskepp Bismarck.. som förövrigt hamnade på förstasidan av Svenska Staffordshire Bullterrierklubbens medlemstidning *skryter*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Skrivet av kristallkrona:

Här är mina två monster..

Ztina, 6 år. En Welsh Corgi Cardigan
Wille, 13 år. Blandras på Pudel, Pappilon, Yorkshireterrier och Lhasa Apso. Som det är mest utav.

Ztina, med favorit leksaken:

http://i1272.photobucket.com/albums/y388/Anneli_Bergman/3E538CB7-93F4-45E8-A36E-22288C1FC95A_zpssgpn7bnr.jpg

Wille, här är han klippt inför sommaren som en mini schnauzer... xD

http://i1272.photobucket.com/albums/y388/Anneli_Bergman/C26B28AF-B2FE-4393-9255-78474BE5C9C1_zps6zol8ibq.jpg

Corgis är så jävla awesome. Ligger nästan i klass med Västgötaspetsar i coolhet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Überklass:

Jag beklagar verkligen sorgen! Förstår hur tomt det måste kännas att två av familjemedlemmarna vandrat över regnbågsbron. Tur att lilla Edith finns kvar vid er sida.

https://nicolemartinstorytelling.files.wordpress.com/2015/12/image20.jpeg

För några månader sedan så utökades flocken med en liten överviktig Yorkshireterrier-ish vid namn Loki.

http://forumbilder.se/FB3AK/14089246-10153712010027301-8684460314589390990-n.jpg

Han är väldigt harig av sig så jag håller på att försöka bygga upp hans självförtroende genom att ta med honom då jag tränar Agility med den andra hunden och det syns verkligen hur Loki älskar det. Tunnlar och (väldigt låga) hopp är något helt nytt för honom och han går ifrån brukshundsklubben med huvudet en aningens högre varje gång

Jag har även gett mig fan på att han ska gå ner i vikt - från 6.5 kg ner till 4 kg - så jag har lagt om hundens kost och nu för första gången i sitt liv så tvingas han med på riktiga promenader i skog och mark så att han en dag blir lika fit som mitt lilla slagskepp Bismarck.. som förövrigt hamnade på förstasidan av Svenska Staffordshire Bullterrierklubbens medlemstidning *skryter*

http://forumbilder.se/FB3AK/14233045-10153711674272854-7363017277932743966-n.jpg

Tack för omtanken. Ja utan Edith hade det inte vart lätt... hon tyr sig till mig precis så som Leia gjorde. Är jag hemma är det bara jag som gäller...

Kul med omslaget där

Passande bild för hund som ska bantas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är Falcon, en 2½-årig Lagotto Romagnolo. Han ska vara med överallt och älskar att jobba med näsan och att simma.

Permalänk
Hedersmedlem

Ställde upp i en inofficiell agilitytävling storlek Medium (hoppklass uppdelad på 3 st deltävlingar) under första kvartalet av 2017. Kom på placeringarna: 5:e plats, 3:e plats och 3:e plats. Så sjukt stolt över mitt slagskepp som trots sin tyngd jämfört med små Shelties och Sheepdogs som också kvalar in i Mediumklassen ändå lyckades ge husse 2 st pallplatser. Man kommer långt med brute force

Sedan har som sagt en liten Yorkie(ish)kille flyttat in hos oss, har klippt honom sedan sist och fått ner honom över kilot i vikt. Han är en liten surgubbe, men ibland kommer "hunden" fram i honom och då kan man om man har tur få sig en 15-sekunders lekstund. Att leka med Bismarck är dock inte aktuellt, Bismarck är alldeles för högenergisk för Loki som enbart blir sur så då får man gå in och bryta.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det här är Winston, en 2,5 år gammal Bullterrier.

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Bilder på Sweclockers hundar!

Såg att det finns en tråd där folk lägger upp bilder på sina katter, och tänkte med en gång - varför har vi inte en likadan tråd för hundar?

Jag börjar med vår elva veckor gamla, helt underbara skapelse - Vega.
En drever som ska få jaga älg i skogen.

Hoppas ni kan fylla på med lika många bilder och berättelser som det finns i kattråden!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Familjehunden Fritjof till höger (RIP blev 15...) och fyra generationer yngre lilla Flisan till vänster <3

Permalänk
Medlem

"jag ser nog allt vad du gör där"

Permalänk
Datavetare

Yoshi-mannen (börjar bli lite till åren...), lilla Ellie (valp, fast blir nog inte så stor) och Schnauzer Bowser (fick inte döpa henne till det, är Groa till höger)

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Permalänk

Våra två hundar
En Greyhound

Hon är 10 år gammal dam som inte bryr sig om att någon lagt en något på hennes soffa.

Och en Podenco Ibicenco

på 3 år som har mer energi än jag vet vad jag ska göra av med emellanåt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är Loki 6 år. En blandras med en Yorkshireterrier som mamma och okänd pappa. Egentligen ser han ut exakt som en Yorkie, men vi klipper ner honom så fort det blir lite varmare. Han är min "ligga i soffan och sova mest hela tiden"-hund. På bilden undrar han nog varför husse spelar skitspelet Mass Effect: Andromeda... En klok hund.

Det här är Bismarck 5 år. En Staffordshire Bullterrier, otroligt mycket fart och fläkt i honom. Totala motsatsen till lilla Loki. Vi har tränat en del i Agility och även tävlat med helt okej resultat men tyvärr så har småbarnslivet satt stopp för det (temporärt hoppas jag). Vi har även tränat och gått kurser i rallylydnad. I övrigt så gillar han att tigga mat, våldsslicka dottern som precis lärt sig värja sig från det samt trigga igång Loki som inte gillar de buffliga lekinviterna.

Här är grabbarna tillsammans.

Förövrigt så är hundar det bästa som finns. Punkt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Juus1: *trådar sammanfogade*

Jag hittade en liknande tråd och tyckte de båda kunde bo ihop

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Entusiast

Fina hundar allihopa!

Skrivet av Überklass:

Förövrigt så är hundar det bästa som finns. Punkt.

So damn true... min avatar säger väl en del om min åsikt i ämnet

Permalänk
Inaktiv

Här har ni våran Nova Scotia Duck tolling retriever Cola han är 4 år och är en riktig gosegris 😊

Permalänk
Medlem

@Überklass: yorkshire terriers ftw! du gör då rätt i få han fit, vi hade 3 st för ca 10 år sedan och den äldsta vägde just över fyra kg och det var lite väl i överkant 6,5 kg lät häftigt

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Hjälpsam

Lord Gulliver (kennel namnet, vi behöll det).
Jack Russel, ovanligt lågställd och satt men en ren Russel.
5 1/2 månad, dock runt 3-4månader på bilden

Finns på instagram som LordGulliver också om någon är nyfiken.

Dagrutinerna blev mycket annorlunda med en valp i huset ^^ Har loggat över 33mil promenad på Runnkeeper än så länge

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Min lilla tik

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fluf:

https://i.imgur.com/qZpmOpS.png

Lord Gulliver (kennel namnet, vi behöll det).
Jack Russel, ovanligt lågställd och satt men en ren Russel.
5 1/2 månad, dock runt 3-4månader på bilden

Finns på instagram som LordGulliver också om någon är nyfiken.

Dagrutinerna blev mycket annorlunda med en valp i huset ^^ Har loggat över 33mil promenad på Runnkeeper än så länge

Först och främst - Stort grattis till familjemedlemmen! Gulliver var jävligt söt. Det framgår inte hur långt ni går tillsammans när ni väl är ute, men tänk på att en hundvalp absolut inte skall gå långt eller överanstränga sina leder och skelett.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Japansk Spets, 2st.

SE UCH Alegros Zac Simply The Best

Alegros Ice Known As A King

Zac och Ice kort och gott

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Überklass:

Först och främst - Stort grattis till familjemedlemmen! Gulliver var jävligt söt. Det framgår inte hur långt ni går tillsammans när ni väl är ute, men tänk på att en hundvalp absolut inte skall gå långt eller överanstränga sina leder och skelett.

Tackar, han är ett litet charmtroll <3

Jo jag vet att de inte ska långt, men oj vad rastlös och mer och mer och sniffelisniff det är. Vi kör inte jogging eller gympa pass när vi är ute utan har väl ett tempo på runt 2km/h efter hans takt. Vi tänker på hopp upp/ner och så vidare för leder. Tack för omtanken.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI