Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

NEJ. Du kommer inte få högre fps på högre upplösn. Den fps du har nu är Max av vad din processor klarar av.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får gratulera dig.
Du har rätt.
Jag får leva med mina 25-30 FPS i princip alla spel.
Det enda som får mig att fundera på allt detta, är varför jag tidigare haft MÅNGDUBBELT bättre resultat.
Jag har provat allt.
Det enda jag kan säga som förändrats, är att jag ändrat från
minidisplayport <--->hdmi
till
DVI<--->DVI.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Multitrådade spel såsom BF3 och BF4 kommer definitivt dra nytta av en 8350. Har gjort samma uppgradering själv så jag vet...
Däremot nu när Mantle kommer kanske det blåser nytt liv i gamla Thuban, förutsatt att du har ett graffe som stöder det förståss....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Jag får gratulera dig.
Du har rätt.
Jag får leva med mina 25-30 FPS i princip alla spel.
Det enda som får mig att fundera på allt detta, är varför jag tidigare haft MÅNGDUBBELT bättre resultat.
Jag har provat allt.
Det enda jag kan säga som förändrats, är att jag ändrat från
minidisplayport <--->hdmi
till
DVI<--->DVI.

Detta är inget du nämt tidigare i tråden.

känns som du behöver felsöka om din dator har något annat problem. Visst vore det bra med en bättre skärm i vilket fall men den kommer inte lösa dina prestandaproblem...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag får gratulera dig.
Du har rätt.
Jag får leva med mina 25-30 FPS i princip alla spel.
Det enda som får mig att fundera på allt detta, är varför jag tidigare haft MÅNGDUBBELT bättre resultat.
Jag har provat allt.
Det enda jag kan säga som förändrats, är att jag ändrat från
minidisplayport <--->hdmi
till
DVI<--->DVI.

Du ska få bra mycket högre FPS än så, vad ligger din CPU samt GPU temp på? Kan ju vara så enkelt att någon av de (CPU gissningsvis) går för varm och klockar ner sig.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lifooz:

Jag får gratulera dig.
Du har rätt.
Jag får leva med mina 25-30 FPS i princip alla spel.
Det enda som får mig att fundera på allt detta, är varför jag tidigare haft MÅNGDUBBELT bättre resultat.
Jag har provat allt.
Det enda jag kan säga som förändrats, är att jag ändrat från
minidisplayport <--->hdmi
till
DVI<--->DVI.

Kan vara överhettning eller att något program stjäl kraft.
Slå av alla optimeringsprogram specieltl sådan som övervakar grafikkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nu när jag ser vad du markerat så sitter jag faktiskt och skrattar åt hela rasket här hemma.
En skärm med genomrutten upplösning
En medelmåttig processor
Ett nätaggregat som kan förse 2st likadana av min rigg.
Och ett grafikkort som får resten av datorn, att se ut som flaskhalsarnas kung.

Haha, småskrattade lite jag med. Den här riggen är så udda att den nästan förtjänar en plats i galleriet. Jag blir nämligen nyfiken dess historia. Hur hamnade ett sånt top-of-the-line nätagg i den, var kommer skärmen ifrån o.s.v.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Detta är inget du nämt tidigare i tråden.

känns som du behöver felsöka om din dator har något annat problem. Visst vore det bra med en bättre skärm i vilket fall men den kommer inte lösa dina prestandaproblem...
Skickades från m.sweclockers.com

Den "nya" skärmen kom igår men jag har fortfarande samma FPS, och jag håller med dig.
Det är väldigt konstigt att det blivit på det här sättet, jag har verkligen gjort allt jag kan för att komma underfund med problemet.

Skrivet av TiasE:

Du ska få bra mycket högre FPS än så, vad ligger din CPU samt GPU temp på? Kan ju vara så enkelt att någon av de (CPU gissningsvis) går för varm och klockar ner sig.

GPU´n ligger på max 65grader i spel, och det är liksom stock-kylaren vi snackar om.
Fläkten går ju för fan knappt upp i varv, alltså anstränger sig GPU´n inte ett skit.
Jag blir förbannad, eftersom att min förra GPU nämligen ett annat HD6990, fast från Gigabyte istället för Asus, gick upp och lät som satan, men då laggade det ju aldrig heller, och varför inte det? Jo för då arbetade GPU´n till skillnad från nu.
CPU´n ligger på max 44 grader, (tidigare i tråden hittar du min rigglista.)

Skrivet av Ratatosk:

Kan vara överhettning eller att något program stjäl kraft.
Slå av alla optimeringsprogram speciellt sådan som övervakar grafikkortet.

Överhettning är det nog inte, GPU´n ligger på max 65 grader och CPU´n på max 44 grader.

Skrivet av Schnitz:

Haha, småskrattade lite jag med. Den här riggen är så udda att den nästan förtjänar en plats i galleriet. Jag blir nämligen nyfiken dess historia. Hur hamnade ett sånt top-of-the-line nätagg i den, var kommer skärmen ifrån o.s.v.

Hehe du skall få din historia.
Det hela började sommaren 2010, jag ville ha en bra speldator och började skymta på nätet efter passande delar.
Jag hade sedan tidigare byggt datorer, och visste vilka märken jag ville ha. <---Lite fanboy varning jag vet.
Nåväl jag kom snabbt underfund med att jag ville ha ett påkostat moderkort, som senare inte skulle flaska delarna utifall uppgradering skulle komma på tal, så jag köpte ett Asus Crosshair Iv extreme.
Sedan var det ju bara att leta efter en processor, och då fann jag att en Phenom II 1100T BE, var den starkaste jag kunde hitta, eftersom att jag ville ha AMD.
Grafikkort hade alltid varit något som begränsade mig, och då jag fick reda på att HD6990 var världens starkaste grafikkort, så tänkte jag att detta måste ju verkligen kunna sina saker, så därför så köpte jag ett sådant till min dator. Men efter att ha hört att AMD´s processorer dricker bra med ström och att HD6990 knappast var ett undantag, så började jag nu bli osäker på vad jag faktiskt skulle ha för nätaggregat.
För det sista man vill är ju att nätaggregatet ska hålla tillbaka datorn från att kunna ge vad den kan, men jag hade också hört att nätaggregatets effekt kan avta med åldern, så därför köpte jag ett AX1200 för att jag ville vara helt säker.
Jag har nästan alltid kört TV apparater till min dator, men när min förra TV gick sönder, så fick jag ta vad som fanns, nämligen en äldre Philips skärm och denna har jag haft tills igår då jag fick hem en BenQ skärm på 1080P.
Under förra året så kände jag att stock-kylaren sög lite väl stenhårt, så då köpte jag hem en Antec Kühler H2o 1220 och denna medförde att jag kunde börja överklocka datorn vilket jag ju också gjorde.

Jag kan dock tillägga att innan HD6990, så hade jag ett annat grafikkort från AMD, tills dess att HD6990 gick att köpa.

(är det någon komponent som jag glömt som du vill höra historien om så säg bara till.)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!